Gezocht: Waar horloge batterijen te kopen

Mijn besten,

Ik begin steeds meer te sleutelen aan de horloges, de kennis die ik daarin opdoe is echt geweldig leuk en leerzaam.

Zo kwam laatst dus ook een batterij wissel voor mij, mijn Lorus stond stil.
Alles netjes open gemaakt, oude eruit nieuwe erin… Nee wacht ik had helaas niet het juiste type batterijtje in huis!

Mijn vraag dus, waar kan ik batterijen aanschaffen? Google helpt niet. Daar komen prijzen voor die mijn juwelier ook rekent voor een wissel + achterkant persen. Dus dan kan ik het niet zo goed uitbesteden. Action ook geprobeerd, niks passends helaas.

Heeft iemand een adresje waar ik wat kan aanschaffen tegen gangbare prijzen? (Gaat op moment om een batterijen type: V371 / SR921SW / SR69

Dank. :smile:

2 likes

Amazon en met Amazon prime gratis verzending?

Wel verpakt met meerdere stuks, dus kan zijn dat ze na enkele jaren in de kast te liggen helaas naar een inzamelpunt moeten, er staat namelijk een datum op tot wanneer je ze kan gebruiken.

1 like

Ik gebruik batterijenhuis. Daar kun je enkele stuks bestellen en verzending is gratis.

1 like

Deze al eens bekeken? En anders inderdaad Amazon of Bol.com

2 likes

Dank iedereen voor de adviezen!

123 accu

3 likes

Mijn collectie komt van Ali af, vaak prima en soms zit er wat teleurstellende kwaliteit tussen maar voor de prijzen die je daar betaald heb je voor de prijs van 1 batterijwissel bij de juwelier een complete collectie batterijtjes in huis die je de komende 10 jaar niet opmaakt :slight_smile:

Meestal zoek ik trouwens voor ik het horloge openmaak het type batterij al eventjes op (Internet en google zijn je vriend) om tijdig de juiste batterijen te bestellen.
En let ook op dat veel formaten meerdere namen kunnen hebben

V371 de SR921 en de SR69 hebben exact hetzelfde formaat / specs als de AG6 (heb even op www.batterijtjes geverifieerd en niet op ali)

1 like

Als je het geregeld doet zou ik vragen of een horlogemaker een doosje van 10 (of een paar) met de volgende batterijtjes wil bestellen. Heb je in 80% van de gevallen de goede liggen

379
321
364
377
371
373
395
341
344
1120

Hmm bij elkaar toch nog best wat :grin:

1 like

Ik koop bij AliExpress, de zilver-oxide met meerdere tegelijk. Gaat altijd goed en zijn gewoon van de “bekende” merken. En stukken goedkoper.

1 like

Wist je dat er zelfs van de bekende merken namaak op de markt zijn?

Jawel, zelfs deze kleine goedkope batterijen worden nagemaakt.

Deze durven uit lopen en dan is jou geliefde horloge stuk omdat je 0,5 euro dacht uit te sparen op een batterij?

Gewoon voor zekerheid gaan is de boodschap! Zeker als je je horloges wil behandelen zoals het moet.

Ook tussen de bekende merken zit verschil in kwaliteit trouwens.

1 like

Dat geloof ik graag. Echter als er al kwaliteit verschil zit tussen de bekende merken, dan is de verwarring wel aanwezig.
Bij de juwelier (die rustig €10 rekent voor een knoop celletje van €0.50), heb ik ook slechte ervaringen gehad.
Tot nog toe gaat het bij AliExpress goed. Ik let altijd goed op, bij de gegeven reviews en waarderingen.

Bovendien doe ik het vervangen van de batterij zelf. Want heb 2 keer meegemaakt, dat de juwelier de achter deksel van het horloge verziekte met diepe krassen. (Met de reden: kreeg de deksel niet zo snel open… :rage:)

Zorgen qua uitlopen zorg gewoon dat je zilveroxide batterijen koopt ipv alkaline.

En mocht je twijfelen dan is een test met een “ali” batterij stuk minder kostbaar dan met een “merk” celletje.

Uitlopen heb ik echter in een horloge niet mee gemaakt gezien al mijn horloges lopen en ik lege batterijen direct vervang.

Uitloop vindt eigenlijk alleen maar plaats bij lege batterijen die lang ongebruikt blijven zitten.

Iets van een verwittigd man…

Het zal vast vaak goed gaan maar een lekkende of exploderende batterij en je uurwerk is naar de klote, tel uit je winst, koop gewoon een goede kwaliteit batterij voor een paar euro als je zelf de batterij wilt wisselen.

4 likes

Ik koop dikwijls bij www graficall.nl .Ze hebben ook op hun site een handigere (dan de meesten) omzettingstabel.

3 likes

Ik bestel ze vaak bij https://www.catchthetime.nl/horloge-batterijen.php
Gratis verzenden vanaf 10 euro en altijd binnen een dag of twee in huis

3 likes

Rechtstreeks bij de groothandel.

TME

2 likes

Behalve bij duracell want dat rot als de hel

1 like

Ik bestel tot nu toe steeds via onderstaande

en indien beschikbaar steeds van het merk Varta

Zijn er andere merken die jullie zouden aanraden?

1 like