zoals jullie zien ben ik nieuw hier en heb ik het hele forum uitgeplozen of er een soortgelijk topic bestaat. Ik heb niets kunnen vinden en post daarom mijn vraag hier.
Hoewel ik een fan ben van horloges ben ik verre van een expert, nu geeft google veel antwoorden, maar ik kom niet verder. Via de familie ben ik enkele jaren geleden in het bezit gekomen van een gigandet vintage gouden horloge. Uit de verhalen komt is het vlak na de tweede wereldoorlog gekocht en ingelegd met 17 diamanten. Veel meer informatie heb ik niet en of het klopt weet ik al helemaal niet.
Hopelijk zijn hier experts die mij verder op weg kunnen helpen. Ik ben opzoek naar meer informatie over het horloge en mogelijk een indicatie van de waarde.
Zo te zien is het een dameshorloge, en daar is helaas nauwelijks vraag naar. De waarde ligt daarom ongeveer op de waarde van het goud en de edelstenen (als deze echt zijn). Dat laatste kun je denk ik het beste laten bepalen bij een juwelier.
Ik zou de leeftijd schatten op jaren 60, en niet net na de oorlog. Er staat incabloc op de dial, het horloge heeft dus een shockprotectie die is uitgevonden in 1934, maar pas gemeengoed werd in de jaren 50. Als je een (scherpe) foto zou kunnen plaatsen van het binnenwerk is het misschien mogelijk om een iets nauwkeurigere schatting van de leeftijd te doen.
Welkom hier en Wilko heeft gelijk. De diamanten voegen weinig toe aan de waarde en worden als vervangingsstenen in een doos bij een karaat. juwelier opgeslagen. Leg hem op een weegschaal, haal 2 gram eraf voor het uurwerk en reken naar de dagwaarde 18 karaat.
Beter wellicht als erfstuk te laten servicen en te koesteren.