Gilles de la tirette door Tissot


Zo herkenbaar , wanneer ik aan de motor sleutel.

4 likes

Vorig jaar heb ik een horlogemakers werktafel overgenomen van een professionele sleutelaar. Ik verbaasde me over een lichtbak aan de onderzijde van de tafel, maar dat was voor de gevallen en weggesprongen onderdelen volgens de verkoper. Dus het is geen beginnersprobleem.
Ik kan het iedereen aanraden, die lichtbak heeft me al vele malen geholpen

5 likes

Dat is… geniaal

Misschien kan je die lelijke 516’s maar beter aan mij geven :wink:

Dat veertje is mij ook al vaker weggesprongen. Stom ding.
Maar wat ik nog vervelender vind, en misschien kan iemand mij daarbij helpen, is dat het me heel vaak gebeurt dat ik de stem er niet meer in krijg. En dan moet de hele wijzerplaat en datum toestand er weer af. Ik doe iets verkeerd, maar snap niet goed wat. Het gaat ook vaak goed. Is er een slimme manier om dit te voorkomen ?

Bas

Haha. Dat is hierboven een aantal keren haarfijn uitgelegd. Kijk maar eens!

U riep???

1 like

:joy::joy:kan je hier ook spraakberichten plaatsen?

1 like

Nou, met je panty strak over je zuigmond lijkt me dat best lastig

2 likes

Beste manier om ze rustig te houden tijdens 'n lockdown :+1:

1 like

no comment…

1 like

Die zat zeker meer op zijn knieën dan achter de werkbank :joy:

1 like

Ik voel je pijn, maar wat een heerlijk stukje leedvermaak :pray::rofl:

1 like

Of juist minder tijd op de knieën omdat ie goed licht had :smile:
Ik vind weggeschoten onderdeeltje ook sneller dan wanneer ik aan de eetkamertafel zit

1 like

Elke horlogemaker weet: er bestaat zoiets als de “Constante van zoekgeraakte onderdelen”… het onderdeel dat je vandaag laat vallen… vind je pas terug als je een week later ofzo een ander onderdeel laat vallen…

er huist altijd minimaal 1 onderdeel in dat parallele Universum… en zodra je een onderdeel daarin laat vallen, komt een ander deel eruit…

Gelukkig heb ik in mijn Atelier die constante op 0 weten te krijgen, dat wil zeggen… het parallelle universum onder mijn werkbank is leeg…(for now)

tenslotte nog 2 wijsheden… “Waar vind je een onhandige horlogemaker?” Onder de werkbank,
“Hoe herken je een onhandige horlogemaker?” die heeft stoffige knieën.

Mark my words… de nieuwe Tirette komt binnen… en niet lang daarna vind je de oude terug… vraag me niet hoe ik dat weet…

2 likes