Gilles de la tirette door Tissot

Dat weet ik, maar van dit type Tissot uurwerk wordt ook altijd gezegd dat het in de wijzerverzetstand moet, ik heb er al een heleboel beet gehad, en ik doe het altijd eigenwijs in de opwindstand, gaat best :sunglasses:. Maar het blijft een instabiel systeem, altijd heel voorzichtig doen.
Het gaat overigens wel het beste met een vers geserviced uurwerk, even een stift terugzetten in een kurkdroog uurwerk is een verzoeking :grimacing:

2 likes

‘T is sot.
Voel met je mee.

2 likes

Prachtig verhaal haha, ken de totale frustratie.

1 like

In deze dagen moet je het beste maken van een slechte situatie, dus dan maar even de pen gepakt…

14 likes

Ik vind het enerzijds natuurlijk lullig voor je maar anderzijds vond ik dit wel een leuke post. En die hadden we anders gemist.

Maarreh, ik ben gewoon een endlink kwijt die viel en heb dus een waardeloze bracelet, gelukkig van een Seiko 5je dus geen ramp. Ik dacht even snel wat te doen in de garage en hij is ergens maar tot op de dag vandaag na wel 100 x de boel op die plek overhoop te hebben gehaald nog niet gevonden :joy:

Zal wel net ergens op afgeketst zijn en ergens in een doosje met grut liggen waar ik het niet kan vinden…

2 likes

Ik merk dat het delen van dit soort dingen me rustig maakt. Ik ben ook niet alleen. Getuige jouw verhaal en van anderen! En zo’n ding kan overal zijn. Het is herkenbaar. En ach. We hebben wat meer tijd om te zoeken dezer dagen.

1 like

Ik voel je pijn man. Zo frustererend…

1 like

Dat dus, perfect verwoord.:+1:

2 likes

Ik word meteen afgestraft met mijn opmerking over schroetirettes, probeer een Tissootje uit 1925 te demonteren, tirette muurvast. Geen spatje roest te vinden bij die tirette, maar met geen 10 paarden los te krijgen. :confounded::confounded:
Breken is ook geen optie, ik heb geen donorwerkje en ook geen flauw idee wat voor kaliber dit is.

Edit: via het patentnummer weer verder gekomen, het is een fhf 1144 of familie ervan :sunglasses:
https://www.ebay.nl/itm/Welta-FHF-1144-20s-Vintage-10-5-Ligne-17-Jewel-Movement-for-Parts-Repairs/113906065851?hash=item1a8554a1bb:g:6ioAAOSwiXNdj93r

Maar daarmee heb ik de tirette nog niet los… :smirk:
Maar even een nachtje weken in de kruipolie…

1 like

Ik heb hoopjes 2481 uurwerken liggen na dit gekloot. Is dit een 2571?

Echt een klote systeem van Tissot …

Ik heb vast nog wel een onderdeeltje voor je liggen …

1 like

Zo te zien zit er geen snelverzet op, dus dit moet nog een 794 zijn. :sunglasses:

Dat zou ook beter kloppen qua model inderdaad.

1 like

PR516 is ook met 2571 geleverd, daar heb ik er nog ergens een van liggen. :sunglasses:

1 like

O zo herkenbaar dit. Moest er wel om lachten! Voor mij niet met horloges, maar met o.a. autos. Heb wel eens een boutje laten vallen in de motorruimte en ondanks alles niet kunnen vinden. Had ook in de versnellingsbak kunnen terechtkomen met alle ellende van dien. 1 jaar later in 2 stukken teruggevonden, geplet tussen delen van de wielophanging.
Vaak (maar niet in jou geval) beginnen dergelijke klussen altijd met: “Even…”.
Succes met wachten!

4 likes

Dat “Even…” -> zo herkenbaar :laughing:

1 like

Panty in de stofzuigerslag doen en alles stofzuigen en panty daarna legen?..

Leedvermaak is een groot vermaak, het lijkt me verschrikkelijk inderdaad! Hopelijk heb je je nieuwe tirette snel binnen en gaat het in elkaar zetten deze keer wel na behoren.

1 like

Mooi verhaal! En dat gevoel dat ie ergens MOET zijn… frustrerend

1 like

Nee, panty strak over zuigmond ( oeh lala) en dan elke keer panty schoonmaken. Kijken of er wat tussen zit. Althans zo deed ik het.

1 like

Dat ga ik vanavond eens even opzoeken op die ene website waar je nu gratis een premium account kunt proberen :innocent:

2 likes