Ik merk sinds mijn laatste drie aankopen dat ik een afwijking heb voor Gilt bedrukte horloges.
Zijn er nog meer leden met een voorliefde of juist haat voor Gilt stijl horloges show ze dan hier . En natuurlijk mijn laats drie aankopen waar ik wel moet melden dat ik de Oris heb verkocht om de Tudor te financieren
Hoewel dit wel gilt genoemd wordt, is dit natuurlijk net zo gilt als dat een Mini Countryman een Mini is, of een New Beetle een Beetle, of een Fiat 500L een Fiat 500. Het is een vleugje van de stijl, in een volledig nieuwe jas gestoken. Niet dat het niet mooi kan zijn hoor, maar dit is gilt:
En dit niet (eigenlijk):
Beide wijzerplaten zijn van mijzelf hier, en ik kan ze allebei waarderen hoor, maar het is een beetje het verschil tussen een muntstuk en een chocolademunt.
En het is nou juist die speling met het licht, wat het voor de selecte groep liefhebbers een lust maakt om naar te kijken, en het in het licht te bewegen. Als je een Black Bay in het licht beweegt dan… tja, de applied markers doen wel wat, maar de rest is gewoon een en het zelfde effect, alleen onder een andere hoek. Het glanzen en de verdwijntruc van alle gilt details maken het juist zo’n interessant schouwspel.
Klopt helemaal, daarom ook het topic erbij gedaan van wat is nu Gilt.
Die blijft leuk
De Tudor is echt heul
Thanks, ja draag deze nu een jaar bijna non stop, heb er ook de rubber band bij en diverse nato bandjes maar op staal blijft mijn favoriet.
Heeeel mooi! Eigenlijk gewoon een horloge wat ik wil!
Dank je! Ze zijn met een beetje zoekwerk best te vinden, voor aardig minder dan retail. Ik kan ‘m aanbevelen!
(al is de 19mm wel hinderlijk)
Prachtig heb destijds ook nog getwijfeld om deze te kopen
Is die 19mm dik?