Je kunt het beste gaan passen. Succes met de keuze
Wow, veel reacties, bedankt!
Ik lees vooral veel advies over smaak kwesties, daar was ik niet naar op zoek. Ik vind hem persoonlijk zéér geslaagd. Ik was ook niet echt op zoek naar alternatieven, en al helemaal geen PRX of Aikon
De Aikon vind ik echt een Royal Oak kopie en heeft ook geen geschiedenis en de PRX (die heeft dan weer wel geschiedenis) is zeker niet mis, maar heeft niet in de verste verte het afwerkingsniveau waar ik naar op zoek ben. Prima voor het geld, versta me niet verkeerd, maar geen âgrail materialâ.
Van de mensen die een Laureato in de hand hebben gehad, trek ik wel voorlopig de conclusie dat de afwerking gewoon goed is. Daâs al een goeie reden om eens eentje op te zoeken om zelf aan de tand te voelen. Die berichten rond de beperkte betrouwbaarheid daarentegen vind ik wel verontrustendâŠ
De Chopard Alpine Eagle is overigens nog niet afgeschreven. Ik vind die iets meer âaanwezigâ maar op zich niet verkeerd. De Roman numerals op de dial storen mij nog het meest.
Betreft de opmerking van âtwijfelâ; ik twijfel van elk horloge. En zelfs als ik er eentje kan passen is het nog een gok. De klik komt bij mij pas (of niet) na een paar dagen. Vandaar ook dat ik nooit aan retail prijzen koop
Ik heb dus wel een crush op GP en Laureato maar heb uiteindelijk voor de Zenith defy skyline gekozen.
Oh ja: een Defy heb ik ooit gehad. Prachtig horloge ook en top afwerking, en toch had ik geen âhaute horlogerieâ gevoel erbij. Ik moet toegeven: het was wel zeer close.
En de Santos heb ik ook gehad maar dat was niks voor mij. Prachtig horloge maar te âklassiekâ; ik kon er niet aan wennen. Het moet dus sportiever voor mij.
Zo is het maar net! Ik ga dit draadje met veel interesse volgen, en als ik in de gelegenheid ben zelf ook nog eens passen. Ben benieuwd wat je bevindingen zijn. En natuurlijk gewoon lekker dragen wat je zelf wilt!
Mooi horloge die Laureato Ik heb hem al eens gepost in âWat had je willen dragen vandaagâ
Misschien is de Piaget Polo ook nog een overweging waard ?
Ik heb die Laureato daar ook gepast, vond hem eerlijk gezegd wel comfortabel zitten maar vind hem charme missen. Ik vond de Overseas ook comfortabel zitten die blies mij echt weg door de wijzerplaat en de band.
Verder zit de band van de RO bij mij by far het beste. Die is zo goed. Nautilus ook goed maar mist van mij de looks die de RO wel heeft.
Met hoe ligt ze dragen vind ik tussen vintage en modern ook echt een wereld van verschil zitten.
De Defy zat ook super maar mist verder wat. De RO is gewoon qua draagcomfort en band naar mijn mening de nummer 1.
Tripje Maastricht? Bij Burger kan je geloof ik zoân beetje alles wat je wil vergelijken naast elkaar om doen. Is het sowieso waard voor het tripje Maastricht al
Oké dan zijn we er draadje sluiten
Moet je de defy 21 reeks eens proberen, naar mijn gevoel veel beter (details, afwerking, movement) dan de âgewoneâ defy
Zeker een optie, als die er nog is wanneer ik de fondsen heb, dan zal ik wel eens polsen
Misschien ff afspraak maken met The_Don
In dit rijtje vind ik PF toch ook wel het overwegen waard. Nog niet IRL gezien, en het is geen oud merk. Maar ze staan terecht in het lijstje van haute horlogerie als je het mij vraagt.
Edit: was al genoemd, maar wellicht n idee.
En evt deze jlc mariner, wat anders maar wellicht toch het bekijken waard
De Piaget heb ik ook al bekeken, maar is minder mân ding. De Polaris trouwens ook.
Iemand die de Alpine Eagle al in de hand heeft gehad naast een Royal Oak? Is dat qua afwerking te vergelijken? Ik vind hem een tikkeltje fout maar ergens maakt hem dat ook wel cooler dan de Laureato. En ik heb ook wel graag een opvallend horlogeâŠ
De dial vind ik alvast heel knap, de niet-gealigneerde vijsjes vind ik iets minder en vooral de Romeinse nummers op de dial zijn een tikje off-putting. Maar het geheel klopt wel ergens.
Mooi Vlaams woord
Ik volg je hele redenering⊠daarmee was ik zo ongeduldig aant wachten op de nieuwe IWC ingenieur. Ook de GP bekeken maar is in EU tamelijk prijzig. Als ik ooit eens in de states kom of op een veiling een kan oppikken, ben ik zeker kandidaat.
Maar aangezien de IWC zo van prijs tegen viel en ik ook al lang een Breilting pistachio wouâŠ
In men zoektocht kwam ik dit filmpje tegen:
Die BM is voor de prijs echt niet verkeerd en wil ik wel eens in IRL besnuffelen
Als ik zag wat men voor een Pepsi overhad, iets langer dan een jaar geleden, dan valt dit reuze mee đ€·đ»