Girard-Perregaux Laureato 42: "Beter" dan de Nautilus, Royal Oak of Overseas?

Ja Rolex heeft dit erg goed voor elkaar. Heb al meerdere Rolexen gehad maar ze liepen allemaal spot on en het opwinden was altijd soepel! Wat je mag verwachten als je duizenden euro’ s uitgeeft! Ik denk dat de topic starter gewoon wederom een Rolex moet kopen :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Nog steeds erg blij met de Explorer!

3 likes

Daar noem je echt iets, heb dat helaas al bij meerdere horloges gehad. Van die kleine issues die je gewoon niet verwacht voor dat geld en dat is soms zo zonde.

Maar goed aan de andere kant heeft het me toch niet van die horloges doen weg lopen. En zijn ze op een manier in de collectie gekomen of gebleven.

1 like

Dat is dan inderdaad jammer ja! Maar met Rolexen gebeurd ook weleens wat hoor, ik heb alleen het geluk gehad dat ze bij mij altijd wel goed waren gelukkig. Omega, Gs en Tudor maken ook fantastische horloges.

1 like

Jah is ook zo, zoveel moois te krijgen haha :drooling_face:
Vervelende hobby :joy:

1 like

We zijn verwend! :rofl:

1 like

Nee werken we hard en eerlijk voor, toch? :eyes::joy:

1 like

Haha dat zeker! En nu we toch het topic aan het vervuilen zijn… Wil ik ook even een nuttige bijdrage doen. Dit merk word vaak over het hoofd gezien en is wellicht iets boven budget, maar is wat mij betreft Haute Horlogerie. Mat gele of blauwe plaat… en dat uurwerk! :yum:

8 likes

Glashutte heeft idd wel veel te bieden denk ik, echter het horloge op de foto vind ik persoonlijk dan weer niet zo haha
Uurwerk ziet er wel top uit :ok_hand:t2:

1 like

Wellicht leuk om te lezen/bekijken ivm de Laureato:

2 likes

@Cobretti, @rjbroer en @Fate_Amenable_To_Change, hulde! Dank voor deze interessante inzichten en vooral leuk leesvoer! :heart:

1 like

11k nieuw op Uhrforum.

Ook dit lijkt me nog een mooi alternatief?

10 likes

Ik ken dit gevoel zoooo erg goed…. en er is helaas maar 1 horloge die je kan helpen: de Royal Oak. Ik ben ook al jaren allemaal alternatieven aan het uitproberen geweest op zoek naar iets dat geen Royal Oak is maar wel hetzelfde gevoel kan geven. Ik heb ze allemaal gezien, om gehad of in bezit gehad.

• Nautilus: elegant, historisch, maar te dressy voor mijn smaak, deed me niet zoveel
  • Overseas: sporty, heel mooi afgewerkt, bracelet/strap systeem en met name de blauwe dial is erg mooi, maar weinig taper en te dikke bracelet en het Malteser kruis is misschien net even teveel doorgevoerd overal (is een smaak ding)
  • Streamliner: super uniek design, ook heel mooi afgewerkt en met name de dial is fantastisch, maar het design is voor mij net iets te extreem waardoor ik altijd bang ben dat je na een jaar er op uitgekeken kan raken
  • Antarctique: prachtige movement (misschien wel de mooiste van dit lijstje) en hele mooie dial en unieke case en bracelet design, maar door het ontbreken van een bezel net even iets teveel dial en de bracelet is qua afwerking en aansluiting niet goed genoeg voor de prijs
  • Tonda: mooie afwerking, smooth design, maar voor mij te saai en voelt teveel meer als een armband
  • Octo: heel cool en uniek, super dun, maar ook een design wat erg specifiek is en wat niet voor iedereen is, ook erg groot om de pols
  • Laureato: mooi afgewerkt, erg smooth ook allemaal, leuke dial, maar de bracelet vond ik niet geweldig, kijk met name eens naar de eerste center link (breed en kort, meer rechthoekig) en vergelijk die met de tweede (smal en lang, meer vierkant) en ik vind de octagonal bezel dan weer iets teveel Royal Oak
  • Alpine Eagle: erg mooi afgewerkt, prachtige dial (in het echt vallen de Roman numerals echt weg tegen het dial patroon, het werkt gewoon, ook de datum is logisch, want anders zou de dial uit balans zijn), uniek design, maar weinig taper in de bracelet, holle center links, geen mooie movement
  • Ingenieur: smooth design, alles flowt mooi in elkaar over, leuke dials, maar dichte caseback, solide horloge maar geen wow gevoel, beetje saai, degelijk
  • Defy Skyline: strak design, komt het dichtstbij de Royal Oak qua looks, helemaal de zwarte Ceramic Skyline Skeleton gaf mij wel een wow gevoel, El Primero movement, relatief goedkoop, maar erg dik oogt hij en natuurlijk oogt alles niet haute horlogerie, maar qua prijs kwaliteitsverhouding erg mooi

Ik ben uiteindelijk toch voor de Royal Oak gegaan na jaren andere horloges proberen. De afwerking van de bracelet, de links, de case, de bezel…. De afwisseling tussen die strakke brushing en polishing…. De dial met tapiserie, radial sunburst, de lijntjes die je kan zien als je heel goed kijkt…. Enkel de movements (afgezien van de Jumbo) zijn niet geweldig qua design.
Als ik jou was zou ik gewoon naar de AP House gaan in Amsterdam en je verhaal vertellen en jezelf registreren voor de Royal Oak die je het liefst wilt (niet de Jumbo, want die krijg je niet) en dan gewoon wachten. En in de tussentijd koop je wat van de bovenstaande lijst.

Sowieso van de bovenstaande lijst is geen enkele keuze een verkeerde. Als het tussen de Laureato gaat of de Alpine Eagle zou ik het niet zeker weten. Ik denk de 38mm Copper Laureato…

Of misschien toch de blauwe Alpine Eagle……

15 likes

Goed lijstje! Ik lees veel goede verhalen over de AE XPS, die meteen een aantal nadelen van de reguliere alpine eagle wegneemt: quick adjust, geen datum, dunnere bezel en natuurlijk geneva seal uurwerk. Verder helemaal eens met wat je schrijft.

2 likes

Thanks :slight_smile: Ja de XPS is echt een hele goede upgrade geweest van Chopard, precies waar iedereen om vroeg. De prijs is echter ook erg geüpgrade, volgens mij vergelijkbaar met een Royal Oak 15550 qua prijs nu.

Mooie uiteenzetting, ik kan 100% volgen in je verhaal. Ik heb ondertussen toegezegd voor de Alpine Eagle van @The_Don :ok_hand:t2:

Me op de lijst laten zetten voor een AP is zeker een optie, op zich kan ik je wel volgen dat er geen echte vervanging is. Maar ik blijf er moeilijk bij kunnen wat die waard zijn. Bovendien denk ik ook dat de bodem van de recessie nog niet in zicht is dus wie weet.

Ik zou dan trouwens eerst een Daytona (panda) kopen dan een AP denk ik. Dat zou wel eens de volgende kunnen zijn…

6 likes

Goed verhaal waarin de voors en tegens uitstekend werden weergegeven.

2 likes

Super leuk om te horen! Goed dat je er uit bent gekomen zo snel en voor een mooie prijs ook.

De Royal Oak is zeker niet goedkoop, maar vooralsnog z’n geld waard (als de prijs niet zo hard blijft doorstijgen als de afgelopen jaren). Hij behoudt z’n waarde ook erg goed natuurlijk. En je interesse aangeven bij AP is gratis, dus mochten ze je bellen dat jouw model binnen is dan kan je alsnog hem aan je voorbij laten gaan.

2 likes

Klopt. En dan zou ik toch de XPS nemen. Puur obv het feit dat de 15550 een ingekocht uurwerk heeft en die Chopard een variatie op het 1.96. Zo mooi. Als AP dan liever een 15450, of als je pols het kan hebben een 15300. Ook fraai.

1 like