Girard-Perregaux Laureato 42: "Beter" dan de Nautilus, Royal Oak of Overseas?

Is deze al gepasseerd?

4 likes

Inside joke :joy::ok_hand:t2:

2 likes

Nee, maar ik heb er wel al over gedacht. De Octo Finissimo is prachtig, maar een tikje eclectisch voor mij denk ik…

1 like

Het kan ook soberder

Of een tussenslag

Maar dan heb je naar mijn gevoel wel iets speciaal/sportief/staal.

3 likes

Eerste is mooi alternatief voor TS :slight_smile:

Ik vind die case nogal complex, en de dial bekoort me ook niet echt.

Waar ik wel al ooit heb naar zitten kijken is de Octo Roma Worldtimer. Maar daar wordt dan weer de neus voor opgehaald omdat het geen échte Octa is. Zo is het altijd wat!

2 likes

Ohja die octo :heart_eyes:
Moet zeker niet onder doen voor een je lijst bovenaan :ok_hand:

Speels, uniek design, kwaliteit,…

3 likes

Ik vrees dat je de horlogehobby uitgespeeld hebt :laughing:

Mss effe geld in je zak houden tot je spontaan verliefd wordt op een nieuwe release?

1 like

De Octo Roma is wel een enorme klik… Die was ik ff uit het oog verloren eigenlijk :sweat_smile:

Wel geen integrated bracelet design. Maar wel bijna…

De Chopard in het blauwe gedeelte blijft wel in m’n been bijten.

Binnenwerk lijkt ook mooi op die

1 like

Misschien moet de Octo Roma er gewoon nog bijkomen later als er fondsen voor zijn :stuck_out_tongue_winking_eye:

Ik vind hem prachtig maar hij gaat de APRO itch niet scratchen.

@The_Don

Heb jij ze beide nog? ( eagle en octo )?

Jaa, kunnen we er dan geen hf groupbuy van maken, met n zalm/goudkleurige dial ofzo?

3 likes

Ik denk dat je drie opties hebt: Overseas zilver of zwart, Alpine Eagle XPS, Czapek Antarctique. Allemaal max 25k. Laat die Laureato of andere opties maar wat wat ze zijn want toch allemaal water bij de wijn. Mooie vangst gewenst.

Nee.

Dat is een prachtige omschrijving van guilloche.

6 likes

Zekers!

11 likes

zoals in de nieuwe daytona :slight_smile:

5 likes

Rolex binnenwerken zijn helemaal niet verkeerd qua looks. ‘T is geen JLC, maar zeker niet mis. Zeker als de rotor een beetje opgeleukt wordt zoals idd bij de nieuwe daytona.

Het punt bij Rolex is echter dat die movements helemaal geen haute horlogerie willen zijn, die willen vooral bomb-proof zijn en toolwatch-waardig.

Case in point, de Rolex 3135 ofte het “werkpaard”:

4 likes

Fijne machines zijn het! Die Rolex calibers. De 3230 uit bijvoorbeeld de explorer is best fraai afgewerkt voor wat het is! Ik vind ook dat Rolex calibers fijn handmatig opwinden.

3 likes

Dit viel mij van de week toen ik een aantal heb geprobeerd ook op. Bij zowel een nieuwe OP 41, als 5 digit explorer II, gmt en sea dweller. Het algehele draaien aan de kroon voelt echt goed aan :ok_hand:t2: (yes, pun intended)

Het voelt echt solid as fuck. Hoewel ik dat van de uurwerken van mijn tudors en omega ook vind. Is het bij Rolex toch net ff een stapje hoger. Want bijv als ik de kroon van mijn santos in druk als ik de tijd zet, wil de minuut wijzer nog wel 1 a 2 minuutjes verspringen. Beetje jammer :sweat_smile:

Er gaat dus sws ooit echt wel Rolex in mijn collectie verschijnen :ok_hand:t2:

2 likes