Kan gebeuren, je moet het licht nog even zien te vinden
Is waar, ze mikken naar mijn gevoel daar net onder. Haute horlogerie is kwestie van de juiste ambachtsmannen in huis te hebben, en dat kies je niet zomaar.
Maar naar mijn gevoel haalt GP dat ook niet.
Anderzijds denk ik ook niet dat de Tipo de juiste referentie is voor Zentih hun huidige skills. De Revival dan wel weer.
Die El Primero 21 gezien die ik hierboven plaatste? Dat is volgens mij weldegelijk een goeie referentie. Die Tipo CP2 is overigens ook top, maar da’s een andere insteek (militair).
Kon eigenlijk niks opmerken op de afwerking van de 21. Maar het binnenwerk en het feit dat die (indrukwekkende) chrono een module is die ze bij Tag Heuer gaan halen zijn, maakt het allemaal zowat aanvoelen als een samenraapsel van vanalles uit de LVMH stal. Ik had ooit eens (heel kortstondig) een Stratos Flyback. Dat was een prachtig horloge maar een vreselijke Tag Heuer aanvoelende rammelband. Allemaal enorm jammer, en het laat een vieze nasmaak achter.
Ik weet het, het zit allemaal tussen m’n oren. Ik blijf Zenith zeer hoog in het vaandel dragen, maar ik zal er niet gauw een “next level” gevoel bij hebben. ONDANKS dat die El Primero 21 echt next level was op alle vlakken; afwerking, technisch, alles. Het algemene plaatje daarentegen had nog altijd geen “je dat” gevoel. Moeilijk om in woorden uit te drukken…
Les gouts et les couleurs ne se discutent pas
Waar is de goede oude tijd dat je een Vacheron Overseas chronograph voor onder de 11k kon kopen… en dan heb ik het over de 2e generatie, de eerste was destijds 6k…
Ik bedoelde overigens niet te zeggen dat je voor een Explorer moet gaan, maar meer dat ik alles ‘boven’ een Explorer uiteindelijk niet interessant genoeg vond (in de stalen sporthorloge categorie).
Vind je de wijzerplaat van de Alpine dan niet een beetje op een Asus lijkt?
?? Wasdat?
Elke dag leer ik, zoals vandaag! Haha kijk eens wat een meesterlijke Guilloche voor een paar honderd knikkers
[quote=“jan13, post:62, topic:465717, full:true”]Prachtige omschrijving van Guilloche
[/quote]
Ik vind de Rolex uurwerken bijzonder mooi afgewerkt. Als Rolex de rotor wat zou verfraaien door skelettering misstaat dat onder een glasdeksel absoluut niet.
Oei niet goed gelezen onder de Spaanse zon en autocorrect schoot zomaar in actie.
Ik bedoelde een anus
Klasse
Zeker in de Horobox limited edition met de rode wijzerplaat.
Trouwens, als jouw anus blauw ziet dan zou ik toch even langs de dokter rijden
Yup, zo heeft de mijne er ook al ooit uitgezien
Na het passeren van Don Juan?
dit is wel een aardig rood / geirriteerd roosje dan
Gelukkig ziet een GP er niet uit als een anus, deze draagt ook mijn voorkeur
Ik vind ze allemaal mooi, heb er alleen geen geld voor.