Girard-Perregaux

Duur, mooi of lelijk? Ik zou graag wat reacties willen weten hoe de Nederlanders over het horlogemerk Girard-Perregaux denkt! En welke springt er echt uit?

Over het algemeen erg fraai…Een echte Manufacture… Niet alle modellen spreken me evenveel aan, maar er zitten werkelijk beauties tussen.

De mooiste???

De Tourbillon with three Golden Bridges…

ik vind het zeker een mooi merk, het is een manufactuur, ze maken zelf uurwerken…dat is natuurlijk mooi aan een merk…de modellen zijn ook wel ok, ik vind de sea-hawk wel mooi! maar echt bijzonder vind ik die 3 bruggen horloges, bijv de vintage tourbillon mit 3 goldbrucken,…Eeen aantal jaar terug, zon 5 jaar was het een leuk merk qua prijs,…maar nu worden ze toch ook wel erg duur,…
maar het is best mooi spul.

Ze hebben lelijke uitshieters maar over het algemeen mooi. In de jaren 50 tot 80 hebben ze echter in mijn ogen de mooiste modellen gemaakt maar ik ben dan ook meer fan van die periode.

Deze (van Hein (DZVL)) zijn zó mooi…

2 likes

Juist ja, ik wilde het net zeggen (of typen)

Groet

Wat is dit voor type?

wauw!

Dit zijn die van Hein T.

Zijn allebei 1960 chrono’s als ik me niet vergis

dubbel


Zo tof deze :smiley:

8 likes

datumvenster :weary:

2 likes

Ik kon hem nog net negeren :see_no_evil:

image

2 likes

Nog steeds een mooi merk.

Heb zelf ooit de r en d 01 gehad, erg fraai en ondanks de 43 mm zat deze echt heerlijk om de pols.

Oud plaatje. image

Maar de Laureato is ook echt prachtig en ondergewaardeerd!

:beers:

Nieuwe aanwinst: GP uit 1944 met Universal Geneve uurwerk. Klein maar fijn :slight_smile:

5 likes

Prachtige horloges! Niet van mij helaas hoor…

1 like

Hier ook nog even een plaatje, omdat het kan, van mijn laatste aanwinst van een half jaar geleden of zo. Een Girard Perregaux Vintage 1945 Ref, 2593. Een beetje impulsaankoop nadat een deal hier door de mand viel…

4 likes

Ferrari in rood! Top.

Rode Ferrari’s zijn gauche. Dit is veel stijlvoller…