GiveMeYourDough's Summer Mod [pic heavy]

Ik heb voor m’n SKX de eerste keer ook een contactlijm gebruikt. Zou ook alles moeten lijmen maar na een dag lag de inlay er af.
Met deze heb ik al aardig wat dingen gelijmd en dit werkt echt goed. Je kunt hem gewoon bij de bouwmarkt kopen.
Paar kleine druppeltjes met een cocktailprikkertje aanbrengen is voldoende.

2 likes

Leuk verslag om te lezen.
En het resultaat ziet er mooi uit, en de combinatie staat ook erg goed.

Welk gereedschap gebruik (merk&type) je als ik vragen mag?

1 like

Thanks!
Ik ben ooit eens begonnen met een standaard setje van Ali Expres. Geen aanrader want dat is echt troep.
Schroevendraaiers breken binnen notime af, kastopener rammelt aan alle kanten bandeninkorter van plastic is gaar, noem maar op of het is troep.
Toch blijf ik tot m’n eigen ergenis die meuk gebruiken omdat ik me steeds voorneem dat ik toch geen horloges meer uit elkaar ga halen.

Ik gebruik wel een Bergeon tooltje voor de banden en dat is wel echt een aanrader. Zeker als je hem zo vaak gebruikt als ik.

Schroevendraaiers heb ik een setje geharde gekocht maar ik heb geen idee meer waar die vandaan komen. Waren iets van 3 tientjes voor een setje. Kwaliteit is redelijk, beter als die van Ali maar voor deze mod heb ik ze niet gebruikt.

Kastopener en bezelwipper kwamen uit het Ali setje.

Ik heb een keer een duurdere wijzerafneemtool gekocht bij een Duitse webshop maar die pleurde letterlijk uit elkaar na 1x gebruiken. Ik heb er eens ééntje gratis gekregen bij, jawel weer Ali, en die werkt echt perfect.

Glaspers van Ebay. 13 Euro in Engeland. Is dezelfde als van Ali voor een tientje alleen binnen 3 dagen in huis. Kwaliteit is mwah mwah maar ik kom er mee uit de voeten. Ook handig voor het monteren van bezels.

Wijzerpers heb ik van Ali, is een kutding.
Ik gebruik van die buisjes met holle dopjes en een stukje ovenpapier als bescherming :blush: Deze zijn van Bergeon geloof ik maar ik denk dat ieder merk wel ok is.

Uurwerkhouders heb ik ook van Bergeon, die zijn wel goed.

Voor deze mod heb ik een kastopener, bezelwipper, glaspers, wijzerafnemer en wijzer monteer tooltje, uurwerkhouder en Bergeon tooltje gebruikt.

3 likes

Fantastisch mooie mod deze. Mooie frisse kleuren en zomers geheel. :+1:

2 likes

En binnenkort van jou :desert_island::beach_umbrella:

2 likes

De winter doet hem ook geen kwaad hoor :grin:

5 likes

Is er echt een stuk mooier op geworden, knap werk :+1:t2:

2 likes

Netjes gedaan hoor!

1 like

Hey, hij is weer bij een ander en heeft een ander uiterlijk. Leuk dat ie nog steeds rondwaart.

Pas op hè :laughing:

4 likes

:smile:

Ik kwam dit topic tegen en dacht: hier hoort even een nieuw kiekje in. :grin:

Die Credits gaan naar @Koppie.

2 likes

Bedankt voor het verhaal en fotoos!!!

1 like

Leuk dat je hem nog hebt. De credits blijven in mijn opzicht nog steeds bij @GiveMeYourDough, die heeft al het werk gedaan.
Ik heb alleen het complete uurwerk met dial vervangen omdat het originele uurwerk niet meer lekker liep :grimacing:

Laatste keer dat ik wijzers probeerde over te zetten liep niet zo heel goed af :sweat_smile:

2 likes