Bedoel je de reisetui dat in de doos zit? Vreemd dat die stuk is…wat heeft de vorige eigenaar daar dan mee uitgestoken??
Iemands ogen?
idd het reisetui en het horloge is nieuw…maar goed ze gaan het oplossen…
Komt dan zeker in orde.
Nogmaals, van harte proficiat.
Hoop dat je de goesting gaat hebben hier regelmatig te posten.
Het merk en het horloge verdiend dat vind ik. Ons laten (mee)genieten is een plicht
GO maakt bijzonder mooie en hoogstaande horloges maar daar bovenop is de manufacture is ook erg aanspreekbaar.
Ik moest even wachten op deze nieuwe stunner, maar gisteren kreeg ik deze Duitse duiker binnen. Mijn oog viel al langere tijd op dit horloge, maar ik twijfelde of het geen Seventies moest worden (zie @DVR (coole gele versie Seventies, maar dan in groen)
Op de een op andere manier bleef deze groene Glashutte Seaq 39,5 mm me trekken. Deze laatste versie uit de Spezialist serie (spreek uit speetsjzialist) kwam uit met drie verschillende banden; staal, nylon en zoals hier getoond met een rubberen band. Zou ik toch geen blauwe plaat doen? Ja, nee, het werd de groene matte plaat als variatie op mijn collectie, met de gedachten in mijn achterhoofd dat ik al meerdere blauwe dials bezit.
De stalen ‘retroduiker’ is 12.15 mm dik, met een gesloten caseback (dat is wel jammer). De firma uit Oost-Duitsland had een voorlopend model in het zwart in het achterhoofd met deze Seaq editie. In 1969 zag de Spezimatic Typ RP TS 200 dive watch het licht.
Het was misschien voor de consistentie een verstandige keuze geweest de zwarte re-issue te kopen naast mijn heruitgave van de Barakuda tribute. Maar goed ook het hart is een belangrijke, misschien wel de belangrijkste raadgever in deze hobby en factor in de keuzes.
De bewerking van die caseback is over nagedacht. 20 golven op de case symboliseren de 20 bar waterdichtheid van het horloge. Ook de kroon is een beauty met oog voor detail (gezandstraald?)
Daarentegen vind ik de 40 uur powerreserve een beetje schraal, terwijl zijn grotere broer (Seaq panorama) de 100 uur haalt.
Mijn eerste indruk was indrukwekkend maar ook even balen (de reisetui was al snel kapot). Nog steeds apart de kleur groen die varieert van Wimbledon green, tot in de avonduren neigend naar blauw-zwart…De band is nog even wennen met de vouwsluiting, met een kleinere pols is het gaatjes zoeken zonder dat de balans op de pols zoek raakt. De band is zeker niet verkeerd, maar in vergelijking met de Barakuda Blancpain is deze wel minder. (gezien de prijs eigenlijk ook wel logisch, al ontbreekt in deze prijsklasse alle logica ;). De BP is nog soepeler en vormt zich zeer lekker rond de pols.
Ik twijfel nog om de stalen band los te kopen, of misschien wel de nylon band, die erg mooi lijkt af te steken op het groen. Maar goed eerst maar eens genieten van deze beauty…nu wat pics…
 en het deksel daarvan is gelost. Ik zou de lade eruit halen en terug op het deksel lijmen.
Daar is op een verkeerde manier aan getrokken en ja, dan is het gelost.
Neem het textiel bandje, dat is het beste van de 3.
dank u, lijmen is idd een optie, maar ik vind dat je voor die prijs ook wel een nieuwe mag sturen of het anders oplossen…
Tuurlijk, mee eens, maar je kan het 100% zelf oplossen zonder kosten of moeite.
Vandaar. Dealer of grey?
Dealer
Ja, laat hen dan maar wat moeite doen, lijkt me normaal. Vraag gewoon een extra travel case. Die hebben ze :
Verschilt die veel van de normale??
ja
Knappe aanwinst Leon
@anon51488064EVHF net gelezen op insta, ze hebben nu ook een groen rubber bandje.
Draag nu deze weer voor de rest van de dag, van GS terug naar GO. Dit lijkt toch mijn ‘go to’ primary horloge te zijn.
Weet niet of groene band goed zou staan bij mijn groene, vindt de grijze wel mooi
Pardon? Jij stelt hier een werkelijk prachtig groene duiker (Hulk, eat your heart out) voor en dan zijn er welgeteld 7 likes (nu dus 8) na 5 dagen? On-be-grij-pe-lijk… Kijk alleen maar eens naar de brushing op de zijkant van de kast…
Die 40 uur gangreserve is helaas niet een beetje maar behoorlijk schraal in / voor deze prijsklasse.
Wel fijne, draagbare maten dunkt me. Veel draagplezier!
Ach ja de likes…tis maar relatief , uiteindelijk draag ik deze, en de barakuda ( met wat meer likes) niet…thnx voor jouw reactie…de service van GH zelf is tot nu toe hervorragend
Prachtig Leon