Glashütte Spezimatic reparatie

Ik bezit een Glashütte Spezimatic van vermoedelijk rond 1970. Sinds kort windt hij niet meer op, ook met de hand lukt dit niet: de kroon draait terug bij loslaten. Is er in Nederland iemand die een blik kan werpen en indien mogelijk het horloge kan herstellen? Of moet je hiervoor naar Duitsland (voormalige DDR)?

De Spezimatic uurwerken zijn de kalashnikovs onder de uurwerken,zijn er veel van gemaakt,ik verwacht dat een horlogemaker er wel wat mee kan.

Groetjes van z’n broer :grin:

6 likes

Het huidige Glashuette Original is nu een high-end merk, het toenmalige VEB (Volks Eigene Betrieb) Glashuette heeft daar - buiten de naam - geen enkel verband meer mee.

Zo te horen is je palveer stuk. Kijk voor een selectie van horlogemakers op de volgende lijst:

Even naar boven scrollen voor de kaart.

Succes! Ik heb het zelf erg druk trouwens. :wink:

1 like

Zeker! Dat is ook een erg mooie.

1 like

Dank!

Wie beweert dat dan :face_with_raised_eyebrow:

Why so angry? OP zou kunnen denken dat het huidige GO hem nog zou kunnen helpen met zijn horloge.

Dat van die palveer wist je ongetwijfeld ook al. :no_mouth:

1 like

De man vraagt waar hij zijn horloge kan laten repareren,dat belerende verhaaltje over zijn horloge(overigens nog foutief ook)zit hij volgens mij niet op te wachten.

Man,man…doe eens even normaal en niet zo aangebrand. Ik lees ook en zie niets belerend. Daarnaast, al zou het zo zijn, slaat de toon van je reactie nergens op. Wellicht een slechte dag gehad?

1 like

Mijn Spezimatic laten repareren bleek in Nederland een probleem. Dan maar naar de voormalige DDR. Gelijk raak, bij Juwelier Netz in Dresden. Uitstekende service, horloge zonder enig probleem gerepareerd, en snel.

2 likes

Goed om te weten!

Goed om te weten idd,heb de mijne alweer bijna een week om en hij houdt nog altijd keurig de tijd.
Mocht het anders worden dan kan er dus service uitgevoerd worden in Dresden.

Yep. Alles per post gedaan, ook zonder enig probleem. Prijsopgave vooraf. Netz is al sinds de jaren ‘80 actief (als privébedrijf in de DDR, dat kon) en kent de DDR-Glashütte-horloges erg goed. Kortom, ben zeer tevreden.

1 like

Thanks voor de info👍🏻
Was wel ff speuren lijkt me.
Fototje van zojuist :grinning:

2 likes

Nee, het was met één Google-zoekslag gelijk raak. Mooie Bison trouwens!

1 like