Zoek de dichtstbijzijnde horlogemaker met HF-recensie:

Ik heb een tip gekregen van @AB64 dat Peter Klemann uit Haarlem vandaag voor de laatste keer open is. Vanaf morgen is hij dus helaas dicht. Ik heb hem uit de lijst verwijderd.

1 like

Misschien binnenkort op een andere locatie in Haarlem aangezien hij alleen stopt met zijn winkel aldus het Haarlems suffertje :
Dat de winkel gaat stoppen, betekent zeker niet dat Peter zijn liefde voor horlogerie stopt. “Ik wil mij de komende jaren focussen op mijn liefhebberij voor de ambacht van horloges. Dat houdt in het repareren en maken van horloges. Daar kwam ik door de drukte van de winkel vaak niet aan toe.” Zodra de winkel gesloten is, gaat Peter op een andere locatie in Haarlem daarmee aan de slag

3 likes

Super! Tegen die tijd ontvang ik graag weer een tip.

2 likes

Mooi overzicht :+1:
Groeten Iwan :motorcycle:

3 likes

Hele leuke aanvulling voor dit forum, en werkt goed op de iPhone :+1:

3 likes

Recent @Tokes toegevoegd aan de lijst.

Iemand nog andere toevoegingen/wijzigingen?

3 likes

Probleempje met mijn Oris Worldtimer. Ik krijg de kroon niet meer uitgetrokken, en het viel me al op dat de beide tijden (grote wijzers, en de kleine aanduiding op 3 uur) niet meer synchroon liepen.
Nu heb ik redelijk goeie ervaringen met Dirk Oskam, maar nog niet eerder zo’n uurwerk met een dergelijk probleem bij hem achtergelaten. Wat dunkt jullie? Goeie man voor de klus, of toch gewoon naar Oris sturen?

thanks !!

1 like

Is er iemand die een horloge kan polijsten en brushen?

1 like

Ik denk dat specifieke vragen hier geen zin hebben want niemand kijkt hier tenzij ze zelf hulp zoeken. :wink:

Zoek even of jouw vraag niet al beantwoord is en maak een nieuw topic aan als dat nog niet het geval is.

In dit geval zou ik de zoekfunctie eerst even gebruiken. :wink:

2 likes

Tevreden over https://www.nieuwendaal.com de officieel (en volgens mij enige) service voor Oris in NL

1 like

Jaa

Ik denk dat de vet is uitgedroogd tussen de stift mechanisme. Ook de olie van de minuutpijp - verbonden met het uurrad dus ook met de wijzers olie en onderhoud nodig heeft.

Bedankt voor de Vermelding,

voorlopig nog verstopt achter de Dampoortrotonde in Gent maar hopelijk binnen een paar maanden in Destelbergen :smile:
op naar een nieuwe werkplaats!

waar iedereen welkom is, van een Festina, Omega tot een…
voor een Batterij en een bandje tot een volledig onderhoud.

groetjes Roberto

6 likes

:+1:

Geef te zijner tijd het nieuwe adres maar door.

Alvast succes met de verhuizing!

1 like

@Lowieke / Urpe-Services / horlogehersteller.nl toegevoegd aan de lijst.

Nog meer wijzigingen? Kom maar op!

make a note

1 like

Deze mag er ook nog wel op denk ik: Klokreparatie Hagen te Amersfoort.

1 like

Weliswaar maar 1 recensie maar vooruit, hij staat er op. :wink:

1 like

Tja als ie niet op de kaart staat komen de recensies nooit :wink:

1 like

Wauw… Handige info!

Ik mis Ripassa in Vught. Persoonlijk erg goede ervaring mee. Zowel voor vintage alsook moderne horloges

1 like

Geen recensie hier op HF. Deze lijst is gebaseerd op persoonlijke ervaring van HF leden met de horlogemaker.

Heeft Ripassa eigenlijk wel een eigen horlogemaker in dienst?

1 like