Glimmende kast mat maken ?

Hallo,

Ik kom net tijdens mijn vakantie een leuk horloge voor er bij …tegen
Rechthoekig is weer eens wat anders maar de bovenzijde van de kast , rond het glas, is glimmend ,dat vindt ik minder mooi de zijkanten van de kast zijn wel mat .

Is het te mogelijk om dat glimmende zelf dof/mat te maken ?

Iemand ervaring mee wellicht ?

Alvast bedankt Willem

Hoi willem.

Met Scotchbrite en/of schuurpapier kom je een heel eind.
Ik heb geen ervaring nog hiermee , er komt vast iemand met een goede tip voorbij.

1 advies heb ik wel , de gehele kast bewerken voor een gelijkmatig effect!
Succes

Bedoel je geborsteld of echt mat? Voor mat krijg je het beste resultaat met beadblasten, dit zul je waarschijnlijk niet zelf kunnen doen. Ik weet dat Rob van monsterwatches het doet voor een paar tientjes, misschien kun je bij hem eens informeren.

1 like

Scotchbrite werkt goed en heb je in verschillende groftes wel even het glas afplakken zodat je daar geen krassen op krijgt.

Heb het ook eens gedaan met scotch bright, wel de fijnste soort.
Dit gaf een goed resultaat.
Zoals al gezegd de glimmende delen en glas goed afplakken

Ok bedankt voor de tips , ik ga hem maar kopen dan en als ik thuis ben maar eens met dat scots Bright aan de slag , benieuwd.

Kijk evt. een YouTube filmpje als leidraad.
Het is belangrijk niet te hard te duwen , ook moet je de beweging in dezelfde richting blijven doen voor een gelijkmatig resultaat.
Af en toe even stoppen en met een doekje schoon wrijven om te kijken hoe het lukt.

Mika

Net naar de winkel geweest om het horloge te gaan kopen , bleek er na inspectie al een krasje op de kast te zitten… blijft India altijd op je hoede zijn …:stuck_out_tongue_winking_eye:

Maar even verder kijken of ik in Mumbai nog wat tegen kom

Thx