Glimmende kast mat maken ?

Hallo,

Ik kom net tijdens mijn vakantie een leuk horloge voor er bij …tegen
Rechthoekig is weer eens wat anders maar de bovenzijde van de kast , rond het glas, is glimmend ,dat vindt ik minder mooi de zijkanten van de kast zijn wel mat .

Is het te mogelijk om dat glimmende zelf dof/mat te maken ?

Iemand ervaring mee wellicht ?

Alvast bedankt Willem

Hoi willem.

Met Scotchbrite en/of schuurpapier kom je een heel eind.
Ik heb geen ervaring nog hiermee , er komt vast iemand met een goede tip voorbij.

1 advies heb ik wel , de gehele kast bewerken voor een gelijkmatig effect!
Succes

Bedoel je geborsteld of echt mat? Voor mat krijg je het beste resultaat met beadblasten, dit zul je waarschijnlijk niet zelf kunnen doen. Ik weet dat Rob van monsterwatches het doet voor een paar tientjes, misschien kun je bij hem eens informeren.

1 like

Scotchbrite werkt goed en heb je in verschillende groftes wel even het glas afplakken zodat je daar geen krassen op krijgt.

Heb het ook eens gedaan met scotch bright, wel de fijnste soort.
Dit gaf een goed resultaat.
Zoals al gezegd de glimmende delen en glas goed afplakken

Ok bedankt voor de tips , ik ga hem maar kopen dan en als ik thuis ben maar eens met dat scots Bright aan de slag , benieuwd.

Kijk evt. een YouTube filmpje als leidraad.
Het is belangrijk niet te hard te duwen , ook moet je de beweging in dezelfde richting blijven doen voor een gelijkmatig resultaat.
Af en toe even stoppen en met een doekje schoon wrijven om te kijken hoe het lukt.

Mika

Net naar de winkel geweest om het horloge te gaan kopen , bleek er na inspectie al een krasje op de kast te zitten… blijft India altijd op je hoede zijn …:stuck_out_tongue_winking_eye:

Maar even verder kijken of ik in Mumbai nog wat tegen kom

Thx

Toch nog kunnen kopen en dit keer onbeschadigd… Het gaat trouwens om een Hilfiger horloge niks exotisch maar gewoon een mooie voor erbij , helemaal alshet mat maken een beetje wil lukken , op het glas zit nog een sticker maakt het wat makkelijker hoop ik .

Hallo Indiaganger,

Even een tip waaraan je mss zelf al gedacht had: voordat je die Hilfiger te lijf gaat om hem naar smaak te pimpen, ga even oefenen op een paar andere :wink: fashion of cheap ass horloges. Voor mijn part een stukje glanzend metaal. Zeker ook met overgang lunette en glas is het oppassen geblazen. Want ff na de winkel terug na je stukje huis-tuning zit er niet in…

Succes en laat het resultaat van je werkje nog eens zien hier op het forum!

Otto

Schuurmiddelen zoals scotchbrite, schuurpapier, etc. zijn leuk voor het grove werk, maar daarmee krijg je wel hele grove en ongestructureerde lijnen op het staal.

Voor het fijnere werk en (behoud van) mooie lijnen => Garryflex blokken :thumbsup:
In verschillende grids verkrijgbaar, persoonlijk werk ik graag met de blauwe (grof) en de grijze (fijn).

Bijkomend voordeel van een recht blok is dat je daar borsteld waar het moet, want met zo’n sponsje trek je vaak ook strepen op het gepolijste deel waar je het niet wil.

1 like

Bedankt had niet van gerryflex blokken gehoord .
Er is toch ook zo iets als polijst pasta dacht ik , misschien ook nog eenoptie ?

Ik ga het inderdaad eerst op een ander voorwerp uitproberen wat het mooiste resultaat geeft

Willem