Glycine Airman 36mm uit postpakket gestolen - UPDATE geld terug (post 189)

Het overgrote deel van de mensen die daar werken zijn hardwerkende, eerlijke mensen.
Ik denk dat 99,5% van de verzendingen gewoon goed gaat. Zulke grote woorden zijn niet terecht m.i.

3 likes

Wellicht wat kru maar je zult in de eerste plaats verbaasd zijn hoeveel anti diefstal maatregelen er zijn op een sorteercentrum. Niet omdat het niet nodig is.
Van alles wat ik ben kwijtgeraakt stopte het op een sorteercentrum.
Als het pak doorgaat in de tracking zonder inhoud valt het niet op en een veel gebruikte truc is een “beschadigd” pakket tapen. Service
 en fouilleren mag niet.
Maar goed, ik geloof ook niet in “moeilijke jeugd” en “psychisch in de war” en alle andere excuses die herhaling van misdaad ondersteunen.

Was ook nog een derde bericht hier op HF. 3 in 24 uur!!! :scream:

Bij de rechtbank geloven ze ook niet in “moeilijke jeugd”. Psychisch in de war wel, maar die mensen plegen over het algemeen vreemdere delicten dan ordinaire diefstal. Ik heb nog nooit gezien dat een dief verminderd toerekeningsvatbaar werd verklaard voor zijn diefstallen.

2 likes

Kleptomanen ook niet?

1 like

Die heb ik nog nooit gezien. Dan zal er een rapport van een psychiater aan te pas moeten komen.

1 like

Applaus.

Wat kut man, hopelijk nog terug te vinden op marktplaats ofzo.

1 like

UPDATE

Enn
 we hebben het geld terug van PostNL! @Sebastiaan en ik hebben samen steeds goed contact gehad, foto’s en ander bewijsmateriaal uitgewisseld en hij moest via PostNL (als degene die de verzekering afsloot) contact opnemen, situatie uitleggen, bewijststukken aanleveren etc etc.

Paar weken later hebben we de bijna €700 terug ontvangen, minus twee tientjes van verzending en uitgebreide verzekering die ze blijkbaar in eigen zak houden. Dat verschil hebben we uiteraard gesplit - gedeelde smart is halve smart :grin:

Erg blij, zeker ook na veel (spook)verhalen in dit topic. PostNL snapt dat het een particuliere transactie was, dus er was geen gedoe met inkoopfacturen, btw die ingehouden wordt, dat soort dingen.

Bedankt ook @Sebastiaan voor de goede samenwerking en helaas, het prachtige horloge hangt nu aan de pols van iemand die het niet verdient (moge je pols in duizend stukjes breken) maar dit verzacht de pijn wel :smile:

Bedankt iedereen voor het meelezen en meedenken :+1:t2:

PS. Bedankt PostNL voor het teruggeven van het geld. Onee niet bedankt dat je medewerker heeft gestolen en je telefonische klantenservice apenballen zuigt. Maar toch. Bedankt. Denk ik.

23 likes

Fijn dat het is opgelost. Maar dit:

Heb ik zojuist exact zo ervaren. Ik wilde weten of het feit dat de status van mijn verwachte pakket (met duur horloge!) na 4 dagen terug is gegaan naar af (‘ontvangen door PostNL’) betekende dat het kwijt was.
Bijna half uur in de wacht, vreselijke achtergrondmuzak, door zwaar accent medewerkster erg moeilijk te verstaan. Nee meneer dat wil zeggen dat het opnieuw in het proces is.

Ah okay.

Maar het pakket moet binnen 5 dagen worden bezorgd. Als het morgen niet komt moet de verkoper contact opnemen met PostNL.
En wordt een “onderzoek gestart naar de vertraging”.

Oh god

2 likes

Goed nieuws! Mooi dat het uiteindelijk goed is gekomen !

1 like

Goed te horen, helaas ook 1 keer meegemaakt. Pakketje “zoekgeraakt” in de VS. Ook keurig geld terug gekregen.

Tip: zet nooit een omschrijving op het verzendlabel of hooguit iets cryptisch.

1 like

Fijn dat het is opgelost. Is mijn ervaring ook, hoewel er wel wat tijd overheen kan gaan.

Dat verklaart wel de geringe verstaanbaarheid.

5 likes

Nee
 oef

Komt goed, gewoon door drukte loopt heel die pakket bezorging niet mooi op schema.

@Dao , gelukkig.
Heb je t horloge niet mee terug maar iig wel het opgelopen verlies . Altijd fijn.

2 likes

Fijn dat het eindelijk is afgewikkeld! :+1:t2:

Oh ja, nu je je geld weer hebt
 én geen Glycine Airman

Ik heb nog een prachtig Airman-exemplaar te koop staan :wink: interesse? Deze keer afhaal met sambal bij.

2 likes

Wel echt een gaaf ding. :smile:

4 likes

HĂ© ik wist niet dat je pakketbezorger bent :grin:

4 likes

Is zeker een leuk ding, lijkt sterk op de mijne

2 likes

Haha de GL0157? Verkeerde kleur en maat :stuck_out_tongue_winking_eye: maar wel een mooi ding :+1:t2:

1 like

Hij draagt kleiner, zoals veel Glycine’s.

1 like