Glycine Combat sub 39 gilt twijfel

Hallo allemaal,

Zojuist de combat sub 39 can Glycine binnen gekregen. Was niet meteen verkocht en nog steeds niet. Het idee was dat een mooi alternatief was voor de BB58. Leuk om banden te swappen.

Pluspunten: origineel ontwerp naar schijnt; mooi merk: automaat sellita: saffier; draagt mooi slank om de pols door 11mm dikte en meegebogen lugs; 39mm (pols bijna 17cm)

Twijfel: de gilt dial vind ik redelijk druk met het goud en zilver en zwart. Twijfel erg over het goud, moet ik niet naar helemaal rvs? Ook mis ik wat diepte (3d) dit komt mogelijk doordat hij zo dun is. Tenslotte is 39mm te klein, als ik ook prima een seiko Sprd 42mm draag?

Ik ben benieuwd naar jullie mening? Zijn er meer mensen die moeite hebben met de gilt dials? Ik heb nu alleen rvs, zwart en wit kleurige horloges…

14 likes

Nee hoor.

Voor de rest een mooi horloge van goede kwaliteit :+1:

En een nieuw horloge is altijd even wennen. Dat heb ik zelfs bij een wissel van horloges die ik al lang heb. No worries.

1 like

Erg leuk horloge! Ik vind het design mooi, ookal is het wat afgeleid van Tudor. En de 39mm staat ook goed.

Ik vind 'm ook erg leuk!

Het horloge is perfect!
Persoonlijk zou ik me meer zorgen maken om die short. (Grapke he, kwestie van smaak)

3 likes

Hij staat je goed en is zeker niet te klein. Persoonlijk vind ik de vergulde elementen ook leuk, die maken het nu net wat interessanter.

Twijfels verdwijnen soms vanzelf, maar vaak ook niet. Daar is niks nuttigs over te zeggen, helaas.

De band is niet mijn smaak, los van de glimmende middelschakels, houd ik meer van nato of rubber. Lijken ze voldoende op elkaar zodat het zo ongeveer eindigt als dit:

3 likes

Staat je prima :+1:t2: Even tijd geven

1 like

Bij

terugsturen. Ondanks alle bovenstaande adviezen zal de twijfel niet verdwijnen.

5 likes

Ik betwijfel het. excuses hiervoor :smiling_face_with_tear:

Het is bij mij in het verleden beide kanten op gegaan: twijfels die verdwenen, of juist erger werden. Ik denk niet dat het zo voorspelbaar is.

3 likes

Het punt is, dat het geen Tudor is. En dat zal je blijven storen. 39 mm is voor mij persoonlijk een super-maat; 38 nog beter - maar ik ben licht “gehandicapt” met 17,5 cm polsen. Het logo is hier wat lomp, ook. Draag toevallig zelf ook een Glycine nu; een 40 mm (36 had ik nog liever gehad) plexi re-issue van de (originele) Airman. Dus heb niks tegen het merk op zich. :slight_smile:

1 like

De maat lijkt goed, de afwerking lijkt verre van de Tudor te zitten. De folie helpt natuurlijk niet.

Prima horloge voor t geld. De looks zijn puur smaak.

Dat ik zo’n dial of horloge wel/niet mooi vind heeft geen invloed op wat jij ervan denkt.

Bij twijfel terugsturen… of anders flipperen.

1 like

Bij twijfel terugsturen, dat is wat ik meestal heb gedaan bij een lauwe kennismaking. Meestal weet je het toch wel binnen 5 sec.

Ik zou toch eerder iets van Tudor uitzoeken. Daarvan vindt ik ook de gilt vaak echt iets toevoegen.

De prijs is afhankelijk van de bron ook ongeveer een tiende van die van de Tudor, het moet hem ergens in zitten.

Ik vind het ontwerp van de CS voldoende op zichzelf staan (heb zelf een bronzen exemplaar). Als je echter enkel dit horloge gekocht hebt als alternatief voor iets anders dat je toch echt mooier vindt, dan is het begrijpelijk dat je twijfelt. Ik zou de Tudor eerst zeker eens in het echt gaan bekijken, vond met name de wijzerplaat in persoon wat teleurstellend…

2 likes

In mijn ervaring is juist deze prijsklasse top om te proberen en daarna door te verkopen. Draag hem lekker een paar maandjes en verkoop hem dan voor 100 euro minder (bij wijze van). Vaak ben je er op het forum zo vanaf.

“Koop een echte Tudor” vind ik altijd lastige adviezen, want dat is een horloge van bijna 10 keer zo veel… :sweat_smile:.

2 likes

Eens. Dan heb je niet een paar duizend euro bespaard maar een paar honderd euro weggegooid.

Maar ik neem aan dat vrijwel niemand echt een keuze maakt tussen een Tudor en een Glycine.

1 like

Dank voor het meedenken. Nu moet ik zeggen dat het soms ook even wennen is met nieuwe spullen bij mij, maar met horloges is het vaak raak of mis. Nadeel van Glycine is dat je het online koopt. Heb ook lang zitten wachten tot de 39mm weer beschikbaar is, dus kreeg wat fomo

Betreft Tudor, ja heel mooi, maar absoluut geen must. Lijkt erg veel op elkaar. Kan de prijs niet rechtvaardigen.

Combat sub model schijnt zelf qua model ouder te zijn dan de Tudor, voor wat het waard is.

2 likes

Retourneren.

1 like

Iets zoeken waar je wel direct een klik mee hebt, op basis hiervan denk ik dat dit type duikers misschien niet helemaal jouw ding zijn.

1 like