Done
Done
Beste @Woltari, hier ook ingevuld. Waarschijnlijk ten overvloede, maar je vraagt toch ook voldoende mensen buiten dit forum om een mening hierover? Binnen dit forum is het reeds vaak, uitvoerig besproken en veelal met een negatieve toon. De antwoorden die je hier krijgt zullen daar zeker door getekend zijn. Verder veel succes met je onderzoek, leuk dat je je werk en studie op deze manier kan combineren.
Hoe je een vraag zo kunt stellen is mij het werkelijke raadsel. De pre-geprogammeerde questionnaire geeft die mogelijkheid, dus je plopt je vraag er maar in Mij is het worst waar het horloge vandaan komt, als het maar aan mijn wensen voldoet. Voor wat de overname door Invicta betreft, ik heb liever dat Glycine een langdurige toekomst heeft onder de paraplu van Invicta, dan als zelfstandig bedrijft omvalt. De vraag over het belang van continuïteit heb ik dan ook gemist…
Het maakt mij persoonlijk geen hol uit waar de eigenaar vandaan komt of gevestigd is. Al zaten ze in Noord-Korea. Als ze maar stijl hebben!
En dat is waar het in deze casus aan ontbreekt. Helaas.
Heb je het al eens geprobeerd bij het Invicta service center in Hedel? Word daar altijd goed geholpen!
Done! En succes met de studie.
Ok goede tip, doe ik de volgende keer dan!
Ik heb er nog 5 nodig, iemand die nog een handje wil helpen?
Ingevuld. Toch jammer voor een merk dat een klassieker als de Airman maakt. Associeer ze nu met nepgouden bling-bling wanproducten van Invicta.
Een brandende vraag voor mij is;
Waarom heeft Glycine het logo veranderd van het kroontje
naar wings?
Ik heb een vintage Glycine quartz en heb Glycine gemaild met
een paar vragen over dit horloge.
Niets meer van vernomen.
Of wil Glycine liever niet herinnerd worden aan de Zwitserse
quartz crisis?
Mvg.
Het nieuwe logo is vreselijk, stond niet tussen de vragen!
Ze maken nog steeds quartz modellen hoor, sommige erg “onder de radar” die je ook niet terugvindt op hun website.
De Combat sub is mijn eerste Glycine. Prima tevreden mee. Leuk horloge met geschiedenis, voor een aardige prijs. Qua communicatie met de EU service afdeling in Nederland is het een beetje hit and miss.
De ene keer prima en vlot antwoord de andere keer moet je er zelf achteraan mailen om wat te horen.
Prijzen voor originele banden zijn ook niet mals.
Oude logo vind ik mooier maar ik erger mij niet aan het nieuwe.
Done!
Ingevuld. Succes!
Hey Drex,
Ik verwacht dat het is ontstaan doordat men een nieuwe prijsstrategie is gaan hanteren. Horloges met het nieuwe logo konden voor een drastisch lagere prijs aangeboden worden in Amerika (en inmiddels ook Europa) zonder dat de prijs van de bestaande voorraad met oude logo hier extreem onder zou leiden.
*Is trouwens niet zozeer een logo-verandering als meer een toevoeging aan het bestaande kroontje
Dus Glycine gaat zich nu duidelijk lager in de markt positioneren? E.e.a. als bewust gevolg van de overname door Invicta. Deze informatie had je best mogen meenemen in het imago-onderzoek! Had je i.i.g. bij mij een ander resultaat gekregen
Glycine positioneert zich al een jaar wat lager in de markt. Maar het doel van het onderzoek is nou juist dat de enquete wordt ingevuld met de merkkennis die de respondent voor handen heeft, geen sturing.