Glycine only

Maar uit welk bouwjaar? Als het horloge enige jaren ergens gelegen heeft kan het natuurlijk zo zijn dat een service beurt nodig is. Gelukkig moet iedere fatsoenlijke horlogemaker dit makkelijk kunnen doen aangezien het een ETA uurwerk betreft. Maar reken wel op een €200-250 daarvoor.

Bouwjaar 2018, dus dat moet wel kunnen denk ik.
En moet eerlijk zeggen dat dit horloge mij wel ligt,
Even kijken wat voor polsmaat @anon53002072EV heeft, dan kan ik beter vergelijken.

2 likes


Blijven prachtig ! Maar deze staat in het blauw!

3 likes

Ow eh… best groot .
Nooit/ooit gemeten .

Even gekeken 19 om en nabij.

1 like

Op de met oranje accenten na de leukste versie, alleen jammer van dat Armani logo.

1 like

46 mm is best fors op een 18 cm pols, ter vergelijking mijn polsmaat ligt tussen de 18 en 18,5 afhankelijk van de warmte.

Deze Airman is 42 mm

De Airman 18 (model dat @anon53002072EV ook heeft) is 38 mm

2 likes

Hoe bepaal je uiteindelijk of dit nodig is dan?

1 like

Ik heb een 17,5cm (platte) meisjespols en mijn Combat sub is ook 46mm

1 like

Ik denk dat het altijd slim is om dat na bijvoorbeeld een jaar of 6 te doen, of als je merkt dat het horloge niet goed meer loopt en dagelijks een hoge afwijking heeft.
Of als de waardes op een timegrapher niet meer lekker zijn.

2 likes

Mooi model! Zelf vind ik dit qua maat op het randje al moet gezegd worden dat Glycine vaak iets kleiner draagt vanwege de gestoken lugs

Oké, dank voor de antwoorden.
Ik heb ook nog een Airman 2000 World timer model 5 GMT op het oog, 42 mm, 20 ATM en saffierglas.
Jezus, ik voel me bijna professor in de Glycineologie en dan heb ik het boek nog niet gelezen. :sunglasses: :sunglasses:

1 like

Denk dan ook aan het verschil tussen GMT en Purist versies

Ja, daar weet ik van, althans ik heb begrepen uit een filmpje dat de Purist redelijk dicht bij de oude originele versie ligt, klopt dat?

Correct, het grootste verschil is dat bij GMT versies de wijzers 2x per etmaal rondgaan op de 24 uurs wijzerplaat.

Persoonlijk vind ik dat verwarrend.

Ik moet dit topic niet te vaak lezen merk ik … dan wil ik ook zo’n AirMan…
🤦🏼

1 like

Ach is te laat, ik ben ook al reddeloos verloren :joy: :joy: :joy:

1 like

Ik ben er ook bang voor… :expressionless:

Alle Airman modellen zijn verwarrend. Was dat niet het geval dan had ik er nog steeds eentje.

Absoluut mee oneens, een 24 uurs horloge is perfect en snel afleesbaar en feitelijk duidelijker dan 2x 12 uur.

Het vraagt alleen even wat gewenning

1 like

Ik heb het 4 keer geprobeerd maar geen enkele was een blijvertje.
Ik dacht steeds, mooi horloge maar verdomme hoe laat is het nu.

2 likes