Glycine only

:joy:

1 like

Ik vindt het er niet storend uitzien eerlijk gezegd.
Ik had al ergens gelezen dat de Airman vaak kleiner draagt.
Och, ik neem er tzt gewoon een 42 mm BIJ… :joy:

1 like

De juwelier uit Dordrecht, Watch-this, is helaas gesloten door het plotselinge overlijden van de eigenaar Bernd. Ik kwam daar altijd graag. Bernd was een echte liefhebber en zeer vakbekwaam. Een groot gemis.

Dat is hem ja, was een klein winkeltje.
Daar komt dus die Airman van die handelaar vandaan…

Dat verbaasde mij, maar Ik ben er uit; ik maakte een fout met de uitvoering en de diameters.
De “gewone” Glycine Airman 17 GMT 3865.19-LB9 is 46 mm. ik dacht dat @anon53002072EV die had en die doen ongeveer iets rond de 1000 á 1300 Euro. Ik zag de naam BI-COLOR over het hoofd.

Het horloge van @anon53002072EV is een Glycine Airman 17 Royal Automatic Worldtimer Bicolour 3865.38 Gmt en die is 38 mm en het zit hem blijkbaar in de aanduiding Royal en bi-color en die vind ik op het hele wereld wijde web niet onder de pakweg 3000 tot 4000 Euro. En je moet er als de kippen bij zijn, want ze zijn direct weg. (zie de veiling sites Catawicki en E-bay)
Als je de volledige naam intikt op Google dan zie je ze bij afbeeldingen, vervolgens val je steil achterover.
Is het een hype…

Nu hoop ik niet dat ik hier iets verkeerd zeg, want dan moet je mij direct corrigeren maar ik denk dat er nu iemand op het forum is die erg gelukkig is, en doet hij hem nooit meer weg, zou ik tenminste niet doen. Tenzij @anon53002072EV over zijn hart strijkt natuurlijk (sorry, kon het even niet laten :sweat_smile: )

Aan de andere kant; dikke pech voor mij (voorlopig) :joy: :joy: :joy:

1 like

Ik kan me vergissen maar ik meen dat hij een Airman 18 Royal heeft. Er zijn meer types in de Royal uitvoering gemaakt. De 17 is aanzienlijk groter (46 mm)

@anon53002072EV kun jij uitsluitsel geven m.b.t. type/formaat?

1 like

Dat is de 38 mm variant. Horloge is een beetje een forumslet geweest maar ik dacht dat mozaiek niet de man is die een horloge verkoopt.
Prijzen van 3 of 4k zijn volgens mij compleet onrealistisch voor deze horloges.

Een horloge van 46mm wil je toch niet hebben dat is echt veel te groot.

3 likes

Ik weet bijna zeker dat het een Airman 18 is, kijk maar eens naar het kader om het datumvenster.

18 heeft rechte hoeken, bij de 17 zijn ze afgerond

2 likes

Het gaat om dit horloge.

https://www.horlogeforum.nl/t/glycine-airman-18-royal-gmt/228352

3 likes

@gvr55 @Proenski @PLP

Ik zal zo/straks even kijken wat ik hier precies in huis heb.
Iig een mooi horloge :slight_smile: daar ben ik zeker van.

Wat een gekkenhuis qua prijzen trouwens.

Dit dus, dus opschalen in waarde of afschrijven in waarde hecht ik verder geen waarde aan.

2 likes

Blijft een mooie, ondertussen al bij een aantal forumleden om de pols gezeten. Ik heb deze destijds bij Jeroen de Ree gekocht.

1 like

Er zijn er dus 2 Royal GMT’s

• Airman 17 Royal met ronde hoeken om het datum venster 46 mm.
  • Airman 18 Royal met rechte hoeken om het datum venster 38mm.

Ik kom bij de afbeeldingen van de Airman 18 Royal steeds foto’s tegen van het horloge wat hier op het forum te koop stond, als ik hem aanklik kom ik dus op het forum maar kan (nog) niet in het archief.

Waar zou dat ding toch gebleven zijn ??? :joy: :joy: :joy:

1 like

Deze bedoel je

@anon53002072EV heeft hem nu dacht ik.

1 like

Ik weet welke dat is :grin:

Dat is geen horloge maar een wandklok.

2 likes

Ja, dat klopt!
En dit is dus de 18 (vierkante hoeken,)

Langzaam begin ik het te snappen
De airman 17 Royal is om de een of andere reden niet te betalen.
De airman 18 Royal is betaalbaarder in 38 mm en die is iets makkelijker (betaalbaar) te vinden.

Doen!

Welke regio woon je?
Pas en voel date wie weet een idee.

Hier heb je hem, nieuw in een winkel in Zwitserland waar ze massa’s horloge’s verkopen uit het duurdere segment.
Maar ja, evengoed nog 2700 hele Euri’s

Tja, het is nu eenmaal voor mij (met alle respect aan de Rolex, Breitling enz. fans) een van de mooiste horloge’s :sunglasses:

En het lijkt er dus op dat dit hetzelfde horloge is als die van @anon53002072EV.

Best wel ingewikkeld hoor :thinking:

2 likes

Nee hoor dat is simpel, gewoon veels te veel geld voor wat het is. Zo rond de 1k en dat is al een serieus bedrag voor een Airman.

Als je hem 2700 mooi vind dan gewoon doen.
Er zal vast nog een smak vanaf kunnen.

.teveel? Sja, verliefdheid maakt blind.

Reëel is het te duur, maar 6K voor een Rolex slaat ook nergens op vind ik en toch heb ik er eentje.
Kopen waar je verliefd op bent mag best, ook al betaal je dan soms teveel.

Ik weet nu i.ig. om welk horloge het nu precies gaat.
De Airman 18 Royal nog wat.
Nu discipline opbrengen en je slag slaan op het juiste moment :slightly_smiling_face:

2 likes