Glycine only

De vierde Combat Sub is vandaag ontvangen.
De GL0171 van Ashford USA.

De GL0077 heeft het vuurtje aangestoken.

Daarna kwam een Special Edition
Van (mass)Drop+Glycine

En niet al te lang geleden kocht ik hier op het forum een mooie classic pre-Invicta Combat Sub uit 2008 voor een helemooie prijs, deze stond ook al heel lang op mijn lijst.
De 3863

Van de eerste 2 heb ik alleen nog fotos.
Morgen komt nog 1 Glycine de Airman. Daar ben ik heel benieuwd naar! Dat model heb ik nog niet eerder gehad; of in het echt mogen zien. Maar dat is voor morgen. Nu eerst genieten van de GL0171! :grin::+1:t2:

13 likes

Airman :heavy_check_mark:
Combat Sub :heavy_check_mark:
Zo weer een paar klassiekers afgevinkt van mijn lijst.

13 likes

10 likes

Nieuw bandje erop voor het horloge van Pa

11 likes

Van harte gefeliciteerd! Flinke collectie aan Glycines zo :+1:t2:

1 like

Ja dankjewel ik draag ze graag op het werk. De Combat sub dan. De Airman is meer voor erna.

1 like

Kan iemand me uitleggen wat dat voor een teken is, waar staat het voor.
Dit IL teken staat op de rand van de kast.

In verband met de warmte mijn combat sub maar eens op een NATO gezet, dat vind ik met warm weer het prettigste dragen. Beetje rare kleurencombinatie maar ik heb niet zoveel 22mm NATO‘s; deze heb ik van Rob van Monsterwatches als cadeautje gekregen bij een horloge dat ik pas bij hem kocht. Het is een “canvas-style" band maar wel gewoon van nylon zoals andere NATO’s, de canvas look komt puur door de manier waarop de band geven is. Het is een mooie dikke kwaliteit en ook de gesp is degelijk en goed uitgevoerd, en trouwens afneembaar want hij zit met een push-pin vast. Ik heb hem omgeturnd in een single-pass NATO door de dubbele laag eraf te knippen. Draagt erg prettig moet ik zeggen.

8 likes

14 likes

Mooi Fred, die zie je niet vaak!

1 like

De vintage Chief, antracietkleurige wijzerplaat en blauwe wijzers.

10 likes

11 likes

Heel leuk, een Airman met gewoon twaalfuurs layout, ik vind het een gaaf ding.

1 like

14 likes

14 likes

Jaarlijks ga ik naar Zwitserland. In Biel-Bienne ligt een oud winkeltje die enkel Glycine verkopen. Zeer mooie exemplaren tussen. Jammer dat dit merk zo ondergewaardeerd is. Bij Longines en Tissot heb je dat ook terwijl ook zij zeer goeie werken gebruiken. En met een ETA 2824-2 is niks mis!! Top uurwerk!

4 likes

Back on steel!

13 likes

13 likes

13 likes

Juist niet jammer. Houd het namelijk lekker betaalbaar :wink: