Glycine only

Mijn vintage quartz Glycine :heart_eyes:
Exacte model onbekend.

3 likes

Laat ik straks ook 1 zien, met de knip oog naar laat de zon maar komen :heart_eyes:

Deze krijgt te weinig draag tijd helaas

12 likes

Leuk hoor, wat kost zoiets nou?

1953 vintage limited, een hommage aan hun eerste model(len)

13 likes

12 likes

Is dit ook een 35mm compressor kast?

Ja. Al denk ik dat hier de bezelring is verwijderd om dit (wel mooie) type glaasje te plaatsen. Heb even geen foto van mijn andere exemplaar (met datum), maar misschien te vinden hier…

/edit/
imagehttps://img.horlogeforum.nl/uploads/db9961/original/3X/c/e/ce09a85a8205c1fc2b1fc94ae79b0278e363f3ed.JPG

2 likes

18 likes

Er loopt een grote rat in de tuin

1 like

Inderdaad, hij leek wat af te wijken. Mooi ook met de lichtgrijze plaat👍

10 likes

10 likes

Wat te denken van dit marktplaats juweeltje?

Volgens model nummer is het een clostermann, en dat staat ook geschreven achter op het half vergaan leren bandje. Glycine Clostermann.

De meeste die ik online heb gevonden, staat ook op de dail clostermann.

5 likes

Deze CS vandaag overgenomen van een forum lid. Dit is ook nog zijn foto, horloge is nog onderweg.

11 likes

Vandaag vanuit de VS ontvangen mijn nieuwe Airman, voorheen had ik de double twelve uitvoering maar dit model was al langer op de radar :grin:

10 likes

Heb mijn CS nu een paar dagen en ben zeer positief over de afwerking, nauwkeurigheid en draagcomfort



Lume is ook goed, houd 't alleen niet zo lang vol als mijn Seiko

5 likes

Na de verrassing van de Sint stond er al een tijd een ‘zelfcadeautje’ gepland… de Airman SST-12 GMT met crème/zilveren wijzerplaat op milainese band. (Zelfs met dubbele GMT voor wie graag in drie tijdzones tegelijk leeft; eenmaal middels rode wijzer, eenmaal middels draaibare interne 24-uurs ring.) Tot mijn verbazing kon ik er nog maar amper eentje spotten hier op ons forum.

De kast is met 43mm geen kleine jongen maar dankzij de korte lugs draagt hij als een 39/40mm horloge. En dat is erg prettig, de kast ligt mooi op de pols zonder overhang.

Over de band ben ik nog niet uit. Die is wel schitterend afgewerkt wat ik eerlijk gezegd niet had verwacht (geen scherpe randjes aan de uiteinden, alles mooi gekromd en gepolijst, sluiting is solide met safety clasp, perfect op maat te stellen) maar ook wel wat opzichtig. Dus goede suggesties voor een bandenswap zijn welkom :+1:!

En nu nog enkele quick shots:

Mooie sneeuwwitte zondag allen, ik ga van mijn SST-12 genieten!

:sunglasses:

12 likes

Of ze goed zijn kan ik niet bepalen :wink: maar ikzelf vind shark mesh wat mooier staan bij een wat groter horloge. Zwarte nato past ook prima, of een sportief zwart leren band (geen! croco) met een zichtbaar stiksel; eventueel contrasterend (wit, rood, oranje, met deze wijzerplaat kan het allemaal).

2 likes

Wooow wat een mooie Airman :+1:

1 like