Glycine only

Ik zie daar deze, maar zie geen DC-4 op de dial?

Hij heeft ook een DC-4 te koop, komt volgens mij van hetzelfde forumlid waar ik de mijne ook van gekocht heb.

Ik wou net ook een canvas band bestellen maar die ik wou kopen is momenteel niet beschikbaar, even geduld hebben dus.

3 likes

https://www.ten2two.nl/product/glycine-airman-dc-4-gmt/

2 likes

Kijk even bij Barton. Die hebben perfecte canvas banden. Heb er ook een onderweg. Kreeg vandaag toevallig een kortingscode van ze (BARTON15).

1 like

Ik wil eigenlijk geen Quick release band, dat zijn die van Barton toch wel ?

Deze is ook gaaf maar met verzending en import behoorlijk aan de prijs.

Ja idd, maar je hebt er geen last van. Sterker nog, er zitten stevige pushpins in en je kan super makkelijk bandenswappen.

Mja, ik heb op dit moment (avondwissel :see_no_evil:) m’n Seiko 6309 aan met 45mm diameter en die is voor mij niet te groot. En toch past die 36mm airman ook. Ik zou niet twijfelen. Ga voor de originele 36mm, heerlijk ding.

De DC4 is één van de coolste versies van dit moment. Als ik deze al niet had gekocht was dat 'm geworden, maar man wat een prijzen (zo laag):

3 likes

Ach, ik houd van datums. Er zijn vele Airmannen, maar dit is de mijne.

Zonder heb ik alleen een Combat Vintage. :slight_smile:

5 likes

Deze is af :+1:

Een gmt horloge zonder datum zou natuurlijk een beetje gek zijn.

Deze blijft hot voor mij, mijn Glycine Altus Compressor, inclusief doos en papieren uit 1968, de ex van @Tudor13 en geserviced door @PeterLC

Ik zit wel steeds begerig te kijken naar een 36mm Glycine Airman, kan vintage maar een nieuwe 12hrs mag ook…

image

11 likes

Er is trouwens ook een interessant boek over de Airman, geschreven door een Nederlander.

2 likes

Mijn DC 4 de Purist;

5 likes

Als je zoekt op categorie Glycine zie ik die niet maar goed. Het zal wel.

1 like

Dan gaan we geen ruzie krijgen om een airman…Ik vind de datum juist lekker, en helemaal het loepje van de DC-4. :slight_smile: Zoals gezegd: Er zijn vele airmannen, dus je zou de jouwe moeten kunnen vinden.

Wat ik wel naar vind (naar, naar, eerder eh, koddig) aan die Combat Vintage van me is dat het gewoon een uurwerk met datum is. Je hoort 'm om drie uur 'snachts of 'smiddags ergens verspringen. :slight_smile: Da’s lui. Pak dan een uurwerk zonder datum, ome Glycine.

1 like

Don’t know… De prijs is wel echt mooi voor een DC4.

1 like

Zo’n Airman Purist hoop ik ook nog eens aan de collectie toe te voegen…

Hij blijft mooi (stiekum wel spijt gehad vd verkoop):heart_eyes:
Maar hij is bij jou goed terecht gekomen!

1 like

Even een RLC’tje en om het topic omhoog te houden natuurlijk. :muscle:

7 likes