Glycine only

Ja klopt en anders kan ik hem ook wel doorsturen.

Tot welk model is jouw boek bijgewerkt?

Moet ik zo even kijken maar het is wel een speciale uitgave. Die de boekhandel nu nog heeft is er eentje van de eerste druk.

Ik heb een oudere uitgave volgens mij, ik zou even moeten kijken. Er staat zeker een ander model op de omslag

Mijn eigen Airman had ik wel herkend :grin:

2 likes

De vintage 1953 uit 2012 is het laatste model uit dit boek.

Die van jou dus :grin:

1 like

Zo is het!

1 like

Gaaf op dat denim bandje?

Onderstaand mijn boek, eerste editie van 2010, die eindigt met het Base 22 model

De PDF die ik heb eindigt met de No 1 uit 2014 en dat model dat ook op het omslag

Je zou dus ergens verwachten dat dat het laatst uitgebrachte model op het stofomslag van de desbetreffende editie komt te staan maar dat is dus blijkbaar niet zo getuige mijn boek

Verwarrend hoor :upside_down_face:

1 like

Haha net zo verwarrend als de vele uitvoeringen van de Airman. Ik heb dezelfde pdf als jij hebt, maar het echte boek is toch leuker om te hebben.

1 like

Dit is de Glycine uit mijn collectie. De Combat Airman :grin: what’s in a name…
Overigens fijn horloge om te dragen zeker in combinatie met de gesatineerde shark mesh die goed bij de gesatineerde kast past.

4 likes

Dit is toch geen Airman ?

Officieel is het de Combat 7 Vintage, de AM staat voor Air Man zover mij bekend.

Nee hoor dat komt van AM en PM.
Airman schrijf je ook als één woord en dus niet met 2 hoofdletters en verder is een Airman altijd een horloge met meerdere tijdzones, dat is nu juist het hele concept van de Airman lijn.

2 likes

Nee, jouw horloge is er geen uit de Airman reeks, bij een Airman staat het woord “Airman” altijd voluit op de wijzerplaat geschreven.

1 like

Ik weet hoe je airman schrijft. Het staat echter niet voor AM/PM, dat heeft geen functie op dit “combat vintage” horloge. Of heb ik maar een half horloge gekregen en moet ik hem rond lunch tijd in de lucht, achter mijn knuppel, omdraaien :grimacing:
De AM staat voor AirMan, mooier kan ik het niet maken.

Eh ik heb het volledige standaard werk over de Airman en daar komt dit horloge niet in voor, je kunt koppig volhouden maar dit is geen Airman model.

De AM staat daar omdat dit horloge ook de militaire tijd heeft, vandaar dat het ook binnen de Combat Range valt qua model aanduiding.

1 like

Wellicht is deze al een keer voorbijgekomen, maar ik vind de modelnaam “airwoman” vanwege de parelmoer dial erg leuk gevonden!

6 likes

Nee, sorry maar het is geen Airman maar eentje uit de Combat range, ook leuk daar niet van.

1 like

Zeker een leuk model zelf ook al vaak naar zitten loeren.

Check, het is de Combat Vintage serie.
Koppig volhouden dat AM voor AM/PM staat is niet logisch. De wijzerplaat op dit model heeft ook miltaire tijdsaanduiding. (24 uur).