Weet je laat maar, helemaal goed.
Fuck me dead zeg.
Weet je laat maar, helemaal goed.
Fuck me dead zeg.
Dan zijn we eruit; Glycine heeft momenteel twee ranges; Combat en Airman. Beide met eigen onderverdelingen. Combat Sub voor duikers bijvoorbeeld
Voorheen nog wel enkele andere waaronder de Stratoforte
Met name de tweede zin vind ik zwak en onfatsoenlijk van je. Fijne avond.
Je vergeet de KMU range
Ik denk dat ik het heb gevonden.
Uit een MIL-SPEC van 1956 lees ik dat de oorspronkelijke uitvoering van de Combat 6 in de Vietnamoorlog is vervaardigd conform MIL-W-3818B. Één van de eisen is antimagnetisme, “anti magnetic”. Zou dit voor “AM” kunnen staan?
Bron 1:
Bron 2:
Edit; ik zei momenteel
Zou kunnen maar in de huidige specs refereren ze daar nergens aan. Maar ik heb het wel gehad met sneeuwvlokje.
Ik denk dat je hier de spijker op de kop slaat. Past ook wel bij het type field watch
De vormgeving van de dial van moderne Combats is geleend van oudere, zo zegt officieel dealer Gnomon en dan is Anti Magnetic wel aannemelijk. Dat staat namelijk vrij vaak op vintage militaire horloges.
Wat is de KMU lijn er niet meer ? Ooit nog eentje gehad op staal band.
Wat een groot lomp ding was dat zeg.
Leuk bedacht maar er staat nog steeds Airman op de wijzerplaat.
Niet volgens de website in elk geval. Modellen zullen best nog wel her en der verkrijgbaar zijn.
Vergeet niet dat Invicta de scepter zwaait dus zullen ze vast en alleen inzetten op wat het best verkoopt…
Dat hadden ze commercieel slimmer kunnen doen ja
Ja net na de overname uit boosheid mijn Combat Sub verkocht, haha domme ik.
De DC-4 die ik nu heb is mijn vijfde Glycine, volgens mij heb ik wel iets met het merk.
Welnee, mijn vrouw koopt zo’n ding toch echt niet. Gek genoeg wel een Tissot met parelmoer plaat
Oh, ik ook zeker wel. 3 nog in de collectie en Airman nr 3 is onderweg
Ik had ooit een Purist, waar ik maar niet aan kon wennen, maar ooit voeg ik weer een Airman toe. Wel met 12-uursindicatie. Een Combat 6 of 7 Vintage moet er ook eens komen. Ik had een 43mm 7 Vintage, maar vond die te fors, waar de 36mm mij te klein zal zijn. Er is ook een 40mm met moonphase.
Interessant
Jammer dat Andre Stikkers hier niet actief is hij heeft natuurlijk veel kennis van de Airman modellen.
De boekhandelaar waar ik vandaag was kende hem persoonlijk, blijkbaar heeft André ook een boekhandel in Rosmalen net als waar ik vandaag was.
Ik vind die maanfase eigenlijk helemaal niet passend bij het model. Zonder zou mij veel meer aanspreken.