Dankje
Tot op heden erg te vreden over de glycine combat red.
Ik ook maar mijn ogen niet
Kan ik mij voorstellen het is toch een vrij drukke wijzerplaat.
Da’s spijtig dan
Leuk met dat rode!
Inderdaad, had me er erg op verheugd want hij is prachtig.
Beetje inherent aan vrijwel alle Airman modellen
Ik vind het erbij horen, ik moet wel zeggen dat de goudkleurige bezel het nog drukker maakt.
Tikje rustiger:
Oogt idd rustiger komt ook door de witte wijzerplaat.
Vanille/ roomwit. Klopt en hij is ook groter
Hij is prachtig . Vind alleen dat 42mm net te groot is
Staar je niet blind op het aantal millimeters, deze kast draagt kleiner
Edit: doordat de lugs vrij scherp naar beneden steken. Het horloge valt daardoor mooi om de pols. Dat zie je ook bij andere Glycine modellen trouwens
Klopt dat ze wel klein dragen idd. Welk typenummer is dit eigenlijk? Deze ga ik wel op mijn lijst zetten
Dit is de glycine airman 1953 vintage limited edition, hier zijn er 600 van gemaakt.
Het is een hommage aan de oermodellen uit 1953 hoewel de stijl van de wijzers geïnspireerd zijn op een fractie later zoals je kunt zien.
Deze hommage was een succes en nadat Invicta Glycine had overgenomen wilde Invicta dit succes herhalen door opnieuw een limited uit te brengen. Dit keer in een oplage van 1000 exemplaren. Omdat ze niet exact kunnen herhalen hebben ze voor dit model de wijzers aangepast en door het woord “noon” groter (en buiten proportie) op de plaat te zetten. Met name dit laatste stoort veel liefhebbers.
Van wat ik gezien heb is ook de gesp van deze 1953 noon editie anders en minder vintage uitgevoerd.
Edit; beide uitgaven zijn nog wel te vinden
Thanks!
Nog even een vraagje: loopt deze ook eenmaal per 24h of gewoon per 12h?