Glycine only

Het is een purist dus een echt 24-uurs horloge

Thanks! Ben benieuwd of het gaat lukken er een op de kop te tikken

1 like

Succes!

24u glycine lijkt mij voor mij ook wel wat :slight_smile: . De 24u markeringen op de plaat en 12u uurwerk is voor mijn hoofd niet te begrijpen.

1 like

Voor mij eerlijk gezegd ook niet, doe mij maar een purist elke dag van de week.

1 like

Ja… een reguliere 24u plaat is prima te lezen als de goede markeringen erop staan…

1 like

Krijg je geen spijt van! Echt genieten en iets unieks t.o.v. de 12 uurs wijzerplaten.

2 likes

Blijf het apart vinden moet wel een paar keer kijken hoe laat het is.

Dat paar keer kijken gaat er wel vanaf. Op mijn horloge is het 12:22 uur. Zoals je kunt zien gaat de uur wijzer naar de 13.00 uur toe. Heb een uitstekende uitleg gekregen van een mede forumlid en daarmee was het trucje snel aangeleerd.

1 like

Fantastisch ding die ex van jou.

1 like

Kroon zit weer vast, mag weer op de pols vandaag.

7 likes

Als trucje kun je ook de staart van de urenwijzer volgen

Bijna twee uur op onderstaande foto (14:00) en de staart wijst naar de 2

3 likes

Het even wennen maar dat is maar even lijkt mij, omdat het anders is trekt het mijn interesse.

1 like

Klopt, het went heel snel :+1:

1 like

Gaaf! Zo’n quartz versie zie je niet vaak. Deze heeft een erg mooie dial ook.

1 like

Ook een ex van mij :stuck_out_tongue:

2 likes

Zonde :grin:

Mijn broer heeft een paar jaar terug Glycine Combat Sub (met een GL224) gekocht, maar heeft hem laten vallen ouch. Nu loopt hij helemaal niet goed meer, echt een minuut per dag of soms zelfs meer.

Is het voor Glycine ook verstandig om deze naar Glycine te sturen voor service of kan dat naar een horlogemaker? Ik meen dat de GL224 gewoon een ETA2824 is?

Ik zou lekker naar een reguliere horlogemaker gaan. Die moderne Glycine’s daar zitten inderdaad gewoon ETA uurwerken in met veelal als enige aanpassing een gedecoreerde rotor

1 like

Ok dank! Zal het even doorgeven. Ik zag ergens op het forum ook een kaartje met horlogemakers, even erbij zoeken :+1: