Heb ik nog niet gezien, straks weer even kijken.
Heb hem net gezien, maar ik vind de witte een stuk mooier.
Die dure die ik net noemde staat op 2ehands.net.
Ik heb nog nooit meer dan 550,- voor een Glycine betaald. Mijn Airmain 18 met Gradient blauwe dial pikte ik voor dat geld op als ik het mij goed herinner. Mijn Combat Vintage plofte nieuw voor 360 op de mat.
Nu moet ik wel zeggen dat ik me verre houd van alle Airman horloges die geen Purist zijn: Drie wijzers, 24-uurs rotatie. Geen GMT wijzers, geen 12-uurs platen. Want die horloges snap ik namelijk niet. Een Airman is economy of design met maar één functie, dus een Purist.
Dat maakt het misschien wat goedkoper, want die GMT versies zullen wel duurder zijn.
Plaatje voor de sfeer:
24-uurs rotatie heb ik geen enkel probleem mee. GMT ook niet mits in combinatie met een 12-uur wijzerplaat en rotatie.
Een 24-uurs plaat met een 12-uurs rotatie dat trek ik nou weer niet. Doe mij maar een Purist.
Qua prijzen klopt het wel zo’n beetje. De uitzonderingen zijn de 1953, Noon en de 18 Royal zoals @anon53002072EV die heeft.
Voor de nieuwkomers hier; wil je meer recht toe recht aan dan heeft Glycine naast field watches ook leuke duikers.
Sfeerplaatje
Dat zijn 2 knappe !
Voor een duiker zijn ze wel heel plat. Als fielwatch (ik heb een combat am) kan het vind ik, maar een duiker mag toch nét iets dikker. Daarom heb ik al 10x getwijfeld om die combat sub aan te kopen.
Maar nu even niet - heb net m’n geld uitgegeven aan een airman
Waarschijnlijk hoort dit in het ‘domme vragen topic’, maar waarom zit er een schaalverdeling van 13-24 op? Die gele wijzer is toch een secondewijzer? Dus er mist een wijzer om als GMT door het leven te gaan…
AM/PM ‘omreken’schaal
Meer een horloge voor mensen met een beperking? Wel mooi dat ze dat doen.
Ach, die beperking valt wel mee. Als je de achtergrond en historie van Glycine een beetje kent, wordt het hoe en waarom van het ontwerp van horloge en wijzerplaat duidelijk.
Buiten de Glycine om zie je dit toch veelvuldig bij andere merken voorbij komen.
Eerste beste horloge hier binnen handbereik heeft t bijv ook.
Holy shit gebruik gewoon een opener voor je biertjes
Cool. Die GMT heb ik vaker bekeken.