Jaren geleden heb ik eens een Glycine Combat gehad. Mooi horloge en zeer plat voor een duiker. Toen ik deze weer eens terug wilde kopen waren de prijzen in Europa aanzienlijk gestegen. Sinds de overname door Invicta zijn ze nu in de USA weer heel goedkoop geworden. Ook zie je steeds meer blingmodellen. Niet dat ik daar iets op tegen heb. De verschillen in prijs zorgen er wel voor dat ik in ieder geval nooit een Glycine in Europa zal aanschaffen. Eigenlijk begint Glycine qua emotie en beleving voor mij minder te worden. Hebben jullie dat ook?
Glycine vind ik heel selectief mooi; de meeste modellen doen me niet veel of vind ik lelijk, maar er zitten ook een paar toppers tussen. Vooral bepaalde versies van de Airman en de Combat Sub heb ik altijd mooi gevonden.
Ik heb sinds een paar maanden de voor mij ultieme Airman overgenomen en dat is echt zo’n top horloge in mijn beleving. Goede maat, hele mooie afwerking en coole wijzerplaat.
Maar andere uitvoeringen zijn het dan weer net niet vind ik. Vooral bijna altijd te groot of blaartrekkende wijzerplaat indelingen.
Dus als geheel kan ik me je gevoel goed voorstellen, maar als ik naar mijn Airman kijk dan is dat voor mij het bewijs dat ze nog steeds wel heel mooie horloges maken tegen soms scherpe prijzen.
Glycine: mijn vrouw wil nergens anders meer naar toe!
Hu, wat staat daar?
Vraagje: wie weet welke camping dit is? (Wij wel!)
Non! Frankrijk.
Emplacement 50, zoals je ziet.
De overname door Invicta zal zeker zn uitwerking hebben op het merk
Tijd dat de oude flink gaan stijgen…
Glycines staan ook om de haverklap op bv massdrop met kortingen >55%.
Overigens is het geven van flinke kortingen en wisselvallige schoonheid van modellen niet iets specifieks van Glycine.
Combat collectie is wel een mooi voorbeeld van het pre-Invicta tijdperk. Hoop dat ze daar niet teveel design veranderingen in aanbrengen.
Ik was ook altijd een liefhebber, ondanks dat ik ze steeds weer verkocht. De Combat Sub vond ik de laatste keer dat ik hem had een tikje tegenvallen, ook slordig dat er twee verschillende logo’s op stonden. En die nieuwe gouden versie van de Combat Sub ziet er wat mij betreft niet heel geslaagd uit:
Ik had enigszins gehoopt dat Invicta ze wat meer ‘omhoog’ zou duwen, richting o.a. Oris, Longines. Maar lijkt gemiddeld niet die kant op te gaan, helaas. Al zijn ze natuurlijk wel duidelijk beter dan Invicta… Ik volg Glycine op Facebook en bij elk nieuw model waarover ze posten klagen mensen dat wel te zien is dat Invicta het design bepaalt. Die arme social medewerker moet dan elke keer weer uitleggen dat het model al is ontwikkeld voor de overname. Weet niet of dat altijd waar is, maar sowieso had Glycine altijd wel wat minder subtiele modellen in de collectie…
Het lijkt me ook niet dat Invicta Glycine heeft overgenomen, om al hun horloges op Invicta’s te laten lijken. Wat is dan de zin? Suggestie is vaak sterker dan de werkelijkheid.
In principe vind ik het juist goed dat Glycine niet meegaat in de trend dat horloges steeds duurder moeten worden. Wel zal het mooi zijn als ze trouw blijven aan de meer military look horloges.
Helemaal mee eens. Volgens mij is er nog voldoende ruimte in het 500-1500 segment, maar dan liever de klassieke modellen behouden en verbeteren. Varianten in tig verschillende (glimmende) kleuren heeft wat mij betreft niet zoveel meerwaarde…
Ah een DW
Kan ook een RS zijn…
Het gaat alleen niet de goede kant op met sommige modellen. Een Airman Purist was ooit dit:
Die hebben ze tegenwoordig vernaggeld tot dit:
En wat veel erger is, dit:
De combat serie is nog het beste af op dit moment, al zijn de Combat subs zo’n beetje de Diesel kant opgedreven qua formaat en is het net of een Breitling sex heeft gehad met een Invicta, bij sommige modellen.
Niettegenstaande dat zijn er nog genoeg mooie modellen, maar ik hoop echt dat ze het allemaal niet verneuquen. Het is in beginsel een leuk merk.
Nope!
Randstad Bunzing. Kwaakt als een eend, zwemt als een eend, ziet er uit als een eend, maar is geen eend. Wel net zo goed.
Indeed! Knap!! Echt een kenner.