GMT BLNR vs. Speedy 9300 Ti

Beste mensen,

Er spookt wat door mijn kop en ik wil even wat andere meningen horen om te kijken of ik er een vervolg aan ga geven… :slight_smile:

Zoals velen hier weten ben ik de gelukkig eigenaar van een prachtige Speedy 9300 Titanium. Voor -mij- is dit met afstand de mooiste chrono die er te krijgen is momenteel, tevens met met een fatastisch uurwerk. Een horloge dat enerzijds voor een dergelijke chrono een wat ingetogen look heeft door het iets donkerdere titanium in combinatie met het de donkerblauwe plaat en bezel. Echter, hij oogt daarentegen op het zelfde moment toch ook erg chic door de ceramic/liquidmetal bezel en plaat. Ik ben nog heel erg tevreden met de Speedy en heb eigenlijk geen enkel minpunt om te benoemen.

Echter, de laatste paar weken ben ik, nadat ik er een in het echt heb kunnen bewonderen, ook nogal in de ban van de Rolex 116710BLNR “Batman” en zit er aan te denken om misschien de speedy in te ruilen voor een BLNR. Niet omdat ik de Speedy zat ben, maar omdat de BLNR naast de Speedy aanschaffen iets te veel van het goede is.

De reden dat ik er nog niets mee heb gedaan is omdat ik twijvel of de Rolex toch niet wat de schreeuwerig is met de veel fellere kleur blauw van de bezel en de PCL’s. Daarnaast omdat ik waarschijnlijnlijk spijt ga krijgen van het evt. inruilen van de Speedy… Ik twijvel tevens of de Batman een horloge is dat ik in het weekend in een wat meer casual setting wel zou dragen, iets dat bij de Speedy Titanium geen probleem is.

Wat denken jullie? Doen of niet?

3 likes

Ik heb de blnr en vind je speedmaster werkelijk prachtig. Wat mij aan de speedmaster altijd stoort is de veel te grote bevel van de kast. Ook ben ik geen fan van titanium.
Het is een lastig vergelijk. Totaal verschillende klokken.

1 like

Zou dan iet voor de BLNR gaan maar voor de LN, deze is niet opvallend en past overal bij.
Voor mij was de BLNR beetje een “kermis” horloge en daarom ook weer weg gedaan.

1 like

In mijn ogen maak je een megagrote fout als jij je prachtige titanium Omega inruilt op een protserige Rolex. Daar ga je onherroepelijk ernstig spijt van krijgen.

15 likes

Ik vind je speedmaster erg uniek en werkelijk prachtig. Een horloge die je niet vaak voorbij ziet komen in tegenstelling tot de Rolex. Ik zou gaan voor een toffe duiker in een iets lagere segment voor erbij. Ben benieuwd wat je keuze gaat worden!

2 likes

Bij twijfel niet oversteken.

3 likes

Ik vind ze beide erg mooi! Gewoon doen wat je wilt, eigenlijk is dat veel makkelijker dan je denkt :slight_smile:

1 like

3 likes

Het spookt in de kop dus er is al afscheid genomen. Ik vind de Speedy niet DE Speedy dus lekker in/omruilen.
Titanium is trouwens voor wijven, dusssss :wink:

4 likes

Spannende Speedmaster ruilen voor een saaie Rolex?

4 likes

Ik zou het NIET doen. Persoonlijk vind ik je Speedmaster veel mooier en met name stijlvoller. Ik zou de Speedmaster houden en om de Rolex honger te stillen op termijn de nieuwe Sea-Dweller (43mm) er eventueel bij aanschaffen. In mijn optiek een van de betere modellen van Rolex de afgelopen jaren…:wink:

Heerlijk dilemma trouwens, succes met alle opties en keuzes!

3 likes

Een achterneefje van de Speedmaster ruilen voor een wellicht saaie Rolex, maar zeker niet minder uniek. Dus bij twijfel, waarom niet?

Alles is smaak natuurlijk. Ik ben geen Rolex duiker/GMT fan. Beetje hetzelfde allemaal, vind ik. Bovendien vind ik dit nieuwe speedmaster ontwerp erg mooi, al wordt het wel weer uitgemolken in talloze varianten. Daarom is het belangrijkste advies aan de TS natuurlijk, luister naar anderen, maar doe wat je zelf het mooist en het beste vindt.

2 likes

En laat Louis beslissen :wink:

5 likes

Haha!

Dan nog beter een Renault, of hoe heet zo’n look alike Rolex ook alweer?

4 likes

Bimondial

Heeft er ook eentje de klok horen luiden, maar de klepel …

mooi woord protserig :slight_smile:

Deze unieke Speedmaster zou ik zeker houden.
Titanium staat super met dat blauw.
Als de Rolex er niet naast zou kunnen…dan voor mij geen Rolex of het moet een blauwe Sky Dweller of ice blue Daytona zijn. :wink:

1 like