GMT BLNR vs. Speedy 9300 Ti

Die rolex is fraai, je speedy is prachtig. Ik zou het niet doen.

1 like

Mooie Rolex maar die Speedmaster is nog mooier. Dus als de BLNR er niet bij kan, dan zeker de Speedmaster bijhouden.

1 like

en de speedy niet??!?!?!? Als er een model dat wordt uitgemolken dan is het de speedy wel. Er zijn jaarlijks zoveel limited editions, dat de reguliere speedy niet bestaat.

Ik zal voor BLNR. Sowieso zit je dan met nauwelijks afschrijving. mocht je het vervelen, dan kan je voor listprijs weer verkopen. De speedy daarentegen niet zo waarde vast.

maarja, ik bevooroordeeld :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Werkelijk schitterende Speedy, een WIS waardig!
Echter Rolex is ook een geweldig merk ondanks dat het soms gedragen wordt door patsers. Die Speedy wordt iig niet gedragen door patsers.
Welke keuze je ook maakt, het kan geen slechte zijn.

1 like

Ik wist het wel…

6 likes

Als je graag wil poggen moet je naar de Rolex overstappen.
Maar ik zou zeker bij de Omega blijven

1 like

@Farfal @RobinH Jongens, zijn jullie nu serieus? Zien jullie dit echt zo? Is wel heel erg simpel/tunnel/kortzichtig/hokje/verzuild. Zijn jullie al lang met pensioen?

4 likes

Echte twijfel is met een ā€œfā€ :wink:, gewoon doen dus. Qua uurwerk is de 9300 natuurlijk wel interessant, maar een sport Rolex tegen een omega is geen match. Een sport Rolex zou voor mij altijd winnen tov elke omega.

2 likes

Kunnen we aub voorkomen dat dit topic uitloopt op een generiek Rolex vs. Omega discussie… Mijn vraag ging enkel over twee specifieke horloges.

Hoe dan ook, iedereen dank voor alle meningen en adviezen! Het lijkt hier zo’n 50-50 te zijn. Ik ga er even een nachtje over slapen en laat nog wel even weten wat de uitkomst is op korte termijn.

Toevallig ligt er momenteel zo’n ā€˜renault’ op mij te wachten bij de douane… :sweat_smile:

1 like

Die Rolex mag nog niet in de schaduw staan van je Speedy!:wink:
De Omega houden, anders ga je spijt krijgen.

3 likes

Ik zou ook de Omega houden. Je twijfelt al en dat zegt genoeg.

Ik herken jouw probleem wel. Vind bepaalde Rolexen wel mooi, pepsi, barman, hulk en kermit maar ben toch bang dat ik er er weer op uitgekeken raak of dat ik horloge niet draag.

Ook ik hik aan tegen het imago van Rolex dat bij mij ook helaas een nagatief imago heeft. Dit heeft niets te maken met kwaliteit maar gevoel en dat is persoonlijk.

Zo heb ik ook weinig gevoel bij Mercedes.

Gelukkig maar dat we allemaal verschillend zijn, andere smaak hebben en andere keuzes maken.

1 like

Het zullen wel meerdere nachtjes worden, voor de beslissing valt, als hij al valt.

1 like

Ik ben een Omega man in hart en nieren maar als je die GMT mooi vindt zeg ik doen! Mijn tip is koop de GMT er tweedehands bij (als het tijdelijk kan) en draag ze allebei. Daarna weet je welke van de twee weg moet en die verkoop je dan weer. Probleem opgelost!

2 likes

Lees ik dat nu goed?
Gobert die een Ginault aanbeveelt??? :blush:

Geen probleem hoor, iedereen zijn mening maar het worden nog eens populaire klokjes, die Renaults. :joy::joy::joy:

2 likes

Goede keuze, mooi klokje met een verbazingwekkende prijs/kwaliteit verhouding.
Eerlijk is eerlijk, uurwerkje nog even afwachten maar de mijne loopt nu +1,5 sec/dag.

Kan netjes samenleven met de Speedy toch. :+1:

1 like

Ik vind de BLNR de mooiste Rolex, maar vind je Speedmaster nóg mooier. Ik zou het persoonlijk dus niet doen, maar je kunt niet fout gaan met beiden.

1 like

Ah, weer een nieuwe Rolex? Heb ik iets gemist van Baselworld?

Ik was overigens genezen van die Rolex associatie toen ik mijn eerste Rolex droeg.

4 likes

Speedy inruilen tegen een Speedmaster professional moonwatch en een zwarte GMT master II? Dan heb je ze soort van allebei.
Bij twijfel niet weg doen want de Speedy die je nu hebt is ook prachtig.

1 like

Dit is een goede tip! Ik zal eens overleggen met een potentiƫle verkoper of ik wat kan regelen met hem. En waarschijnlijk eerst nog een paar nachtjes over slapen inderdaad.

Ik wilde toch zelf eens ervaren of de hype/tumult omtrent dat horloge terecht is… Wordt alleen wel flink dokken aan inklaringskosten en btw vrees ik… :unamused:

Mensen moeten z’n eigen niet aangesproken voelen het is een persoonlijke mening van mijn kant!!
En dat heeft niets te maken met leeftijd, laat staan met het woord pensioen!!!