Jij rijdt zeker een Laudi
Allebei fraaie horloges. Persoonlijk heb ik niets met de GMT complicatie, vind die extra wijzer 99% vd tijd nutteloos en vaak lelijk omdat hij niet past bij de rest vd stijl van het horloge.
Daarom Speedy.
Poggen
Net als gepolijste schakels op je bracelet
Nee hoor, als ik uit het raam kijk zie ik een Fiat 500 met 2 cilinders en 2 kleuren
Voor wijven dus
Uiteraard. Ik noem het dames, soit.
Nee, daās voor patsers maar dat is dan wel weer op zān plaats bij Rolex. Volgens sommigenā¦
Ik zou niet snel voor de BLNR gaan. De polished links zouden me tegenhouden. Daarnaast is de Speedy prachtig. Die zou ik liever dragen. Stijvoller en bijzonder.
Maar het is en blijft persoonlijk. Ik zou alleen oppassen als je teveel twijfelt. Spijt is niet uitgesloten, maar zo is het leven. In ieder geval zou ik die Ginault geen seconde om willen. Heb je een briljante Speedy, ga je met zoān āhommageā lopenā¦daar kan ik dan weer niet bij. Maar goed, daar ging het niet om.
Advies: houd voorlopig je Speedy. Die BLNR is nog tot in lengte der dagen te koop. Denk je over een half jaartje nog steeds dat het een goede switch is, dan doen.
Dus dat.
Dit is een goede tip , laat het rustig marinerenā¦
Mijn persoonlijke keus : houden die Speedy!
Thanks! Ik zou natuurlijk de PCLās kunnen laten brushen, al zal dat waarschijnlijk niet goed zijn voor de herverkoopwaarde.
Veel mooier zo!
Voor wat betreft die Ginault, dat was een impuls aankoopje. Tevens omdat ik er met de verkoop van een aantal horloges achter kwam dat ik niet echt meer een beater had die ik ook om kan doen wanneer ik aan het klussen, verhuizen, tuinieren, etc ben zonder mij druk te maken over krassen en deuken. Daarnaast begrijp ik overigens die aversie jegens hommages zelf ook nooit zo goed, maar dat is een andere discussie.
Ik noem het geen hommages, ik noem het goedkoop meeliften op succes van anderen.
Wellicht is het beter om ipv het woord āhommagesā bijvoorbeeld het woord āparasietenā te gebruiken.
Brushen van de links zou mij ook tegenhouden. Voelt ook weer niet goed. Dan een tweede band erbijā¦
Maar zelfs danā¦je bent misschien wat aan je Speedy gewend en wilt weer eens wat nieuws. I know the feeling. Maar je lijkt er niet op uitgekeken, en terecht. Hij blijft stijlvoller en beter draagbaar.
Ik zou dan naar een ingetogener Rolex kijken (Sub of SD4K). Misschien dat andere ding (the name we shall not mention) wegdoen en sparen voor een oudere Sub (geen maxi case) ernaast. Dan heb je echt een geweldig duo.
Wellicht enigzins mosterd na de maaltijd, maar ik zou je Speedy nooit ruilen voor de BLNR. Bijzonder mooi model deze Speedmaster op Ti
Nee, dat snap ik eerlijk gezegd ook nooit zo. Wat ik bij jou collectie juist zo waardeer is de diversiteit. Bulova, Shogun en nu de OR, je probeert een en ander en lijkt daar ook echt van te kunnen genieten. Juist die diversiteit in een collectie zorgt ervoor dat je kan blijven genieten van veel horloges en de echt mooie klokken in het bijzonder!
Die is mooi zeg, eigenlijk nog mooier dan de BLNR. En dan hoef je de speedmaster ook niet weg te doenā¦