GMT horloges

Goedemorgen horlogeforum leden,
Ik heb mijn zinnen voor volgend jaar minimaal gezet op deze Tudor. Ik vind dit een geweldig horloge.

Tot heden heb ik nog geen GMT horloge en om misschien toch een breder inzicht te krijgen ben ik benieuwd of jullie nog andere suggesties hebben dat mijn inzicht kan veranderen dan deze Tudor (al zal dat moeilijk worden als het eenmaal in mijn kop zit haha).

8 likes

Mooie Tudor maar helaas geen duiker hoewel hij vast mee onderwater kan.

Dus, de vraag is, zoek je een GMT met duiker mogelijkheden of een ras echte duiker?

Maar vertel eerst eens jouw budget?

3 likes

Is natuurlijk eigenlijk helemaal geen duiker maar een GMT met draaibare bezel. Maar je kan er prima mee zwemmen. Tof horloge! :+1:

1 like

Ecxuus GMT
(Ik zat aan een duiker horloge te denken waardoor ik duiker op schreef :sweat_smile:)

1 like

Je hebt al gekozen…

Maar ga 'm echt in de winkel bekijken en vooral passen, het moet ook goed dragen.
Tudor is natuurlijk altijd goed.

Dat fixen we even…

Brdankt

1 like

tja, waar zal ik beginnen? :thinking:

1 like

Ik ben helemaal weg van Grand Seiko. Die hebben ook hele mooie GMT horloges.

10 likes

Als je dan toch gaat passen :wink:

7 likes

Mijn favoriete complicatie :sunglasses:

9 likes

SPB383

13 likes

GMT in GMT+1… :nerd_face:

10 likes

Of in een van de andere kleuren:

14 likes

2 likes

Met een druk op de knop (search) 4 instelbare tijdzones beschikbaar inclusief correcte datum en daylight saving time :sunglasses:

3 likes

Tja. Ik kan alleen zeggen dat ik een paar stijlen GMT heb gehad, en dat op het eind van de rit deze keuze me nog het beste bevalt:

Want zeg nou zelf, horloges die de afwijking in seconden per dag toestaan, mogen we dat nog wel met droge ogen een chronometer noemen?

Dat gezegd: Longines is goed bezig, maar 14mm dik. De BB GMT Pro is ook iets van 15mm dik, dus die vallen voor mij af. Datzelfde geldt voor veel Grand Seiko GMT’s, de quartz uitgezonderd.

Tegelijkertijd zou ik er op staan om het horloge rond 12,5mm dikte te willen houden, en zou ik per se een true GMT willen hebben. Dan blijft er, naast Grand Seiko quartz, niet veel over.

De Black Bay 58 GMT die je op het oog hebt is met 39 x 12,8mm van dezelfde snit als de GS GMT die ik koos, dus die opties zijn mooi, De laatste optie zou voor mij een Rolex Explorer II zijn. Want ja, mooi plat, mooi van maat, en één van de laatste eerlijke Rolexen die nog worden geproduceerd. Met eerlijk bedoel ik toolwatch-achtig.

Langs dat proces ben ik bij GS quartz uitgekomen. Mooie maten, uitstekend draagbaar, de meest solide optie op de markt, en superlatieve afwerking. Maar het moet je smaak maar zijn.

7 likes

9 likes

De mijne

Longines Conquest GMT

i Panerai PAM00156 GMT Regatta

Rolex GMT Master II

Alle fijne horloges :sunglasses:

5 likes

Dat kun je wel zeggen ja! :ok_hand:t3: