GMT Only

Mijn beste,

De Breitling Colt gmt.
Mijn trouwe globetrotter. :watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

13 likes

Deze…

5 likes

waar te beginnen? :thinking:
de laatste dan maar

10 likes

Vrijwel elke Casio digi is een GMT. :slight_smile:

2 likes

Eens, anders was het echt karig geweest.

Doe mij die middelste maar btw. :+1:

2 likes

12 likes

9 likes

Tsja, dan kan ik niet achterblijven.

Crosspost

10 likes

Ah, die zoektocht ken ik HEEL goed … een van mijn favoriete complicaties, maar ook heel handig ivm veel zakelijke reizen. Begonnen met een ‘standaard’ GMT. Mooi en leuk horloge, maar de GMT complicatie (zoals bij veruit de meeste GMT’s) werkte toch niet goed voor mij.

Daarna had ik mijn variant gevonden. Oris!! De beste variant voor mij - hier kan geen andere aan tippen. Gewoon je home time op 3, en je local time met drukknoppen voor en achteruit zetten zoals je belieft, met meenemen van juiste datum. Dit is echt de beste van allemaal hoor !!

Maar … deze blauwe versie (hoe mooi ook) was iets aan de kleine kant. 38mm meen ik.

Toen een opvolger gevonden: zelfde onovertroffen principe maar een heerlijke 40mm. Echt veel plezier van gehad, maar toch nu in de verkoop. Reden: ik heb de stap genomen om van meerdere horloges, elk met hun eigen complicatie, terug te gaan naar die ENE toolwatch die alles heeft. En DEZE Oris is qua 2e tiijdzone onovertroffen, maar bijvoorbeeld weer nauwelijks waterdicht. En mijn horloge krijgt veel internationale wateren (en zwembaden :-)) te zien.

En dat is voor dit moment deze. Maar dit komt ook omdat ik pas heel recent het verschil eerde kennen tussen de ‘office-GMT’ (zoals de Hamilton hierboven) en de ‘Travellers GMT’ (met de quickset uurwijzer). Nu voor het testen even op leer, maar geheel op staal een onovertroffen werkpaard. Ik heb nog even getwijfeld tussen deze Tudor en de Oris ProPilot worldtimer, zeg maar het ultieme werkpaard met Oris patent, maar ben uiteindelijk voor de looks van deze beauty gegaan

8 likes

Mooi het verschil foto vanmorgen binnen

Einde van de middag in de zon :slight_smile::+1:

9 likes

Dezelfde GS hier in gebruik als reishorloge op staal in iets ander licht:

7 likes

Een van de mooiste :heart_eyes:

1 like

Zelfde kaliber als die van @Rik (H820) maar een andere plaat/kast.

2 likes

1 like

Mag UTC ook? :nerd_face:

Overigens staat een 856 UTC ook wel hoog op het lijstje. Mooie maat, mooie eenvoudige geharde kast, AR capsule, … Ik vind hem heel cool. :star_struck:

5 likes

Mooi maar het originele bandje sluit veel mooier aan.

3 likes

Mag dit ook? 12 uur lunette, tweede tijdzone is prima afleesbaar.

1 like

3 likes

5 likes

4 likes