Veel merken bieden horloges met GMT-functionaliteit en hier op het forum komen ze frequent langs.
Even een vraag die ik me al wel een tijdje stel, uit pure nieuwsgierigheid :
Kopen we GMT-modellen vanwege de looks, of omdat we de functionaliteit er bewust bij willen en ook regelmatig gebruiken, of een andere reden ?
Ik! Heb bij m’n Breitling Aerospace en mijn Pellikaan Flying Dutchman GMT HFLE de GMT wijzer op de tijd in New York staan, handig voor sommige contacten daar.
Bij mijn Omega Seamaster 300m Proffesional Co-Axial GMT (wat een gelul) laat ik de GMT wijzer als 24 uurs wijzer fungeren en weet ik of het twaalf uur des middags of des nachts is!
Staat op m’n verlanglijst. Het ziet er naar uit dat ik eindelijk (na zes of zeven keer omboeken de afgelopen twee jaar) een boottochtje kan maken langs verschillende landen. En naar de Big Apple. Maar voor de boottocht heb ik net al een duiker aangeschaft.
Het is basisschool rekenen, paar uurtjes erbij tellen of eraf. Maar de extra complicatie is gewoon cool. En als je dan op reis gaat, natuurlijk leuk om het te kunnen gebruiken. Of je jezelf dat te kunnen verbeelden.
Stuk makkelijker om te maken tov GMT Meestal zijn die in combinatie met een wereldsteden bezel of verstelbare tijd oid. Dan snap ik ze wel. Los niet, inderdaad.
Ik heb een GMT horloge, grappig genoeg vaak niet bij me op reis. Ziet er super cool uit wanneer ik het draag.
Ik hoop niet op een cruise schip. Toch mooi, zo’n vakantie waarbij je per dag evenveel uitstoot genereert als 3,4 miljoen ronkende auto’s. Zeilboot dus?