GMT - wie doet er iets mee ?

Tegenwoordig niet echt meer nuttig, vooral leuk.

Maar vroeger was ik erg blij met mijn horloge waarmee ik even snel de juiste tijdzones van vrienden, collega’s en klanten erbij kon pakken.

Dat was ook de tijd dat niet iedereen zo interconnected was met agenda’s die zelf riepen wat jouw tijd was op basis van de respectievelijke tijdzones.

Moest je zelf nog nadenken.

1 like

Gebruik hem bijna dagelijks voor contact met mn vrienden in Mumbai toch fijn om in een oogopslag te zien hoe laat t daar is

3 likes

:point_up: Wij hebben een kantoor in New York, en agenten in Polen, Beijing en Sydney waar ik zeer regelmatig contact mee heb. Om werkdagen en dus contact momenten enigszins op elkaar af te stemmen gebruik ik best vaak de GMT + world time functie van mijn citizen.

6 likes

ik vlieg er mee.

10 likes

In het buitenland, dan de GMT wijzer op de Nederlandse tijd.

7 likes

Dat jij nog horloges draagt… :wink:

1 like

Doe er niets mee de GMT vind het gewoon mooi en draag ze :grin:

7 likes

Dat dus, voor mijn chica in Mexico

1 like

Ik heb er nooit een gehad, het is mij ook te druk en gebruiken zou ik het ook niet.

3 likes

Voor het juist zetten 's morgens is het wel handig om te zien of het voormiddag of namiddag is. Ik laat de gmt wijzer altijd op lokale 24h tijd staat, tenzij ik in een andere tijdzone zit, max 1 maal per jaar. En ze zien er gewoon erg cool uit. Ik heb er zelf maar 1 helaas.

6 likes

Feitlelijk gebruik ik de functie nauwelijks. Dat geldt bv ook voor mijn duikhorloge want duiken doe ik nooit. Het is er voor de looks en ook voor het hebben. En dat geldt eigenlijk ook weer voor mijn pilotenhorloge, hmmmmm.

3 likes

GMT gebruik ik niet, maar EST wel. Een horloge met twee tijdzones vind ik dus wel handig. Mooi vind ik zo’n extra wijzer alleen niet.

1 like

Steeds minder, voor mijn werk met Maleisië en de US was het handig, daarna bij een stilstaande automaat het wel of niet verzetten van de datum, terwijl dat nu met een quartz geen issue meer is.

1 like

Ik stel hem in op UTC.

1 like

Ik vind het wel grappig als 24 uur indicatie.
En een leuke bijkomstigheid in het buiten land.

1 like

Ik volg de Amerikaanse politiek omdat het zo’n ontzettende corrupte chaos is en dus heb ik mijn tweede tijd altijd op New York staan. Zelf ben ik fisiek nog nooit meer dan één uur van CET af geweest…

Misschien doe je jezelf een plezier als je er mee stopt, wordt je leven denk ik een stuk beter van.

Nee joh, is leuk man. Allemaal incompetente ego’s die elkaar naaien. Zeg maar Succession maar dan in het echt. En erger.

1 like

Not my cup of tea, zo’n Ted Cruz (praat recht wat krom is) of Marjorie Green (nog dommer dan het achtereind van een varken), als ik ze tegenkom dan sta ik niet voor mezelf in.

1 like

Als ik de reacties in dit topic lees komt er een ontzettend domme vraag bij mij naar boven. Kun je een GMT wijzer zowel instellen voor een 2e tijdzone, en als 24 uurs wijzer, of begrijp ik hier iets helemaal verkeerd?