Wij hebben een kantoor in New York, en agenten in Polen, Beijing en Sydney waar ik zeer regelmatig contact mee heb. Om werkdagen en dus contact momenten enigszins op elkaar af te stemmen gebruik ik best vaak de GMT + world time functie van mijn citizen.
Voor het juist zetten 's morgens is het wel handig om te zien of het voormiddag of namiddag is. Ik laat de gmt wijzer altijd op lokale 24h tijd staat, tenzij ik in een andere tijdzone zit, max 1 maal per jaar. En ze zien er gewoon erg cool uit. Ik heb er zelf maar 1 helaas.
Feitlelijk gebruik ik de functie nauwelijks. Dat geldt bv ook voor mijn duikhorloge want duiken doe ik nooit. Het is er voor de looks en ook voor het hebben. En dat geldt eigenlijk ook weer voor mijn pilotenhorloge, hmmmmm.
Steeds minder, voor mijn werk met Maleisië en de US was het handig, daarna bij een stilstaande automaat het wel of niet verzetten van de datum, terwijl dat nu met een quartz geen issue meer is.
Ik volg de Amerikaanse politiek omdat het zo’n ontzettende corrupte chaos is en dus heb ik mijn tweede tijd altijd op New York staan. Zelf ben ik fisiek nog nooit meer dan één uur van CET af geweest…
Not my cup of tea, zo’n Ted Cruz (praat recht wat krom is) of Marjorie Green (nog dommer dan het achtereind van een varken), als ik ze tegenkom dan sta ik niet voor mezelf in.
Als ik de reacties in dit topic lees komt er een ontzettend domme vraag bij mij naar boven. Kun je een GMT wijzer zowel instellen voor een 2e tijdzone, en als 24 uurs wijzer, of begrijp ik hier iets helemaal verkeerd?