Dan loopt die wijzer toch gewoon mee met de normale uurwijzer?
Ik heb er nog geen één, maar als die er komt dan alleen voor de looks .
Staat wel gaaf zoân extra wijzer
Ik zie een 24 uurwijzer als een wijzer die 1x per etmaal een rondje maakt zodat hij bv om 04 00 op de 2 staat en om16.00 uur op de 8 positie.
Dus gewoon de uurwijzer van een 24 uurs horloge
Ik heb een GMT, maar die laat ik altijd thuis tijdens vakantie of zakelijk in het buitenland. Dan neem ik mijn G-Shock mee die ook meerdere tijdzones ondersteunt.
Ergo, nee ik doe niks met mijn GMT thuis. Hooguit de tijd tracken als mn ouders oid in het buitenland zijn.
Voor mij om de looks, maar als je veel reist wel handig . Dezelfde vraag zou je kunnen stellen bij een chronograaf of een tachymeter, wie dat daadwerkelijk gebruikt zullen wel op 1 hand te tellen zijn. Maar voor de looks mooie horloges
Ik gebruikte mijn GMT altijd om te kijken waar het noorden te zien was
Voor de mensen die dat nog niet kennen: zet de GMT op locale tijd, wijs met de locale uur wijzer naar de zon, en de GMT zal altijd naar het noorden wijzen.
Dit was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?
GMT is zwaar overroepen IMO.
Wijlen Maradona had het ook al door; gewoon 2 horloges dragen als je de tijd uit een andere tijdzone wenst te kennen!
Ik vind het voornamelijk makkelijk om te zien of het horloge voor of na de middag is stilgevallen zodat ik de datum goed heb en niet een halve dag heb opeens.
Zou het wel handig vinden om in 1 oogopslag te zien hoe laat het is bij de naaste familie in Australië.
voor mij is het meer als naasten (echtgenote had nogal eens de neiging om meerdere tijdzones door te knallen, maar ook mijn zakenpartner reist geregeld; dat zijn degene met wie ik het meeste contact heb) gaan reizen, dan kan ik zien of het nacht of dag is waar ze zitten en of het gepast is om te bellen. Kwam voorheen geregeld voor dat ik ze slaapdronken aan de lijn kreeg, maar dat kwam pre covid trouwens een stuk meer voor dan nu
Dual Time Casio, 2e tijd staat op GMT (Wat nu officieel UTC heet). Doe er niks mee. Deze Casio is alleen voor op het strand en zwemmen in zeewater, daar misbruik ik mân andere horloges niet voor.
Ik gebruik de functies ook niet. Teveel gedoe, makkelijker op je IPhone
Ik hoop voor je dat je nooit verdwaald.
Die âgrapâ had ik ook al gemaakt
Je oriënteren op basis van de stand van de zon kan je met elk horloge met wijzers .
https://nl.wikihow.com/Een-analoog-horloge-gebruiken-als-kompas
Je zal er echter wel een stuk naast zitten als je er geen rekening mee houdt dat de zon hier op haar hoogste punt staat om 13u ipv 12u, en met zomertijd zit je er nog een extra uur naast.
De GMT-wijzer zal het dus enkel goed doen wanneer om 12u de zon effectief haar hoogste punt bereikt.
Heel leuk om te zien hoe verschillend de keuze voor en het gebruik van GMT-horloges kan zijn
Ik gebruik 't zakelijk wel, heb wekelijks overleg met Amerikanen in Minnesota en ben er regelmatig. Aan de andere kant, ik draag de GMT misschien 3/4 dagen per maand
Puur uit nieuwsgierigheid⊠hoe zit het met jou? Heb je een GMT? Waar gebruik je het voor?
Overigens jammer dat suggesties worden gevlagdâŠ
Ik heb geen GMTâs, gewoon omdat ik over het algemeen een traditionele wijzerplaat zonder de extra wijzer mooier vind.
Voor reizen of andrre tijdzone in het algemeen gebruik ik een radiogestuurde Citizen of even snel bv. -6/-5 (EST) of +6/+7 (CST) doen .