Goed... Eh... wéér zo'n NA. het zal toch niet weer zo'n Seiko batterij klokkie zijn?

wat een prachtig horloge en wat een mooie foto’s!
gefeliciteerd!

1 like

Top hoor. Zeker op de lizard. En mooie foto’s

1 like

Super. Wat een heerlijk verhaal. En weer prachtig in beeld gebracht.
Overbodig om te zeggen dat je ervan moet genieten, want volgens mij heb je niks anders gedaan afgelopen dagen. :smile:

2 likes

Prachtig!
Het kan zo maar zijn dat ik mijn nieuwe “grail” net heb gevonden.

1 like

:grin:

Absoluut Paul! Blij dat ik weer een tweede GS mocht toevoegen en absoluut weer verrast door wat ik steeds tegen kom.

Hij draagt overigens ook super. :ok_hand:

Jij bedank weer voor de prettige koffiesessie en overdracht. :wink:

1 like

Dikke pluim voor deze aanwinst :ok_hand:
Alles wat je zegt en wat is die maat lekker zeg, zoals het heurt voor een dergelijk horloge.

Ik snap je volledig, dus proficiat! En lekker genieten van deze beauty en ons weer mee laten genieten met je prachtige opnamen :+1:

1 like

Wauw wauw wauw, mijn mond viel open toen ik die foto in het zonlicht zag, prachtig!

1 like
2 likes

Prachtige aanwinst en heerlijke collectie, alles tot in perfectie afgewerkt :muscle:t2::ok_hand:t2:

1 like

:joy:

1 like

Mooi horloge, maar voor mij niet geschikt. Vind hem iets te saai. Have fun whit it

1 like

En bedankt! Had ik net mijn GS-wunsch onderdrukt, kom je met zoiets…

2 likes

Dank! En zo zie je dat (gelukkig) ook smaken verschillen. :slight_smile:

Graag gedaan. :sunglasses:

1 like

Wat een heerlijk duo Jaco! Net 1 minuut naar de foto van beide horloges zitten kijken. Heerlijk! Wat vullen ze elkaar goed aan. De secondewijzer die er met ‘een kapje’ op zit blijft ook een tof detail. Veel plezier ermee.

1 like

Wat een prachtig horloge en wat een wijzerplaat!! Gefeliciteerd.

1 like

Ja mooi is dat. Ik zal het je sterker vertellen, ik zag pas na het maken van de foto met de macro lens, dat het op deze manier was gedaan. Met het blote oog is het nagenoeg niet zichtbaar.

1 like

Dit is hoe een horloge moet zijn! Gefeliciteerd en veel plezier met dragen!

1 like

Het zou goed kunnen dat hier inderdaad zilverstof overheen zit. De maki-e techniek maakt gebruik van urushi lak en goud- en zilverstof. Daar zit wat arbeid en vakmanschap in. Het vervaardigen van de lak op geheel Japanse wijze is al een hele klus. Dan nog de vakman die er over het algemeen zeer kunstige taferelen/afbeeldingen mee weet te maken.

Het zou mij dan ook niet verbazen dit op een Japans horloge van hoogstaande makelij terug te vinden is als detail.
Hier een indruk van de techniek

3 likes

Natuurlijk wel heel veel plezier met de Seiko Jaco!

1 like