Dat zit dat tenminste goed!
Of je neemt het cash mee, of je betaald het ter plekke met een direkte overschrijving!
Rest is onzin!
Dat zit dat tenminste goed!
Of je neemt het cash mee, of je betaald het ter plekke met een direkte overschrijving!
Rest is onzin!
Als je dan toch live gaat afspreken maak dan van tevoren een lijstje wat je pertinent wil weten voordat je koopt. Vaak zit je door de emotie vol adrenaline dat je van alles vergeet en alleen maar het horloge in handen wil hebben .
Klopt… zeker als je dit niet zo vaak doet!
Is denk ik voor de verkopende partij ook geruststellend. Zien ze dat je serieus bent…
Gaat toch om een boel geld. Moet passen voor beide kanten
Hartelijk dank voor al jullie goede adviezen, ik houd jullie op de hoogte van het vervolg!
Zou er niet te druk om maken. Lekker afspreken en gewoon ter plekke overmaken. Spreek op een openbare plek af (bijvoorbeeld vd Valk) en wees een kwartiertje eerder en neem kennis van welke auto meneer heeft. Dan kun je zelf wel inschatten of het haaks zit als hij de parkeerplaats op komt rijden.
Er is regelmatig onderhoud gedaan. Kan die persoon ook die papieren laten zien? Op de foto’s staan alleen de officiële IWC papieren.
Vraag eens na bij de juwelier die erbij staat, René Kahle.
Verder moet ik zeggen dat het er allemaal netjes uitziet. Die doos ook en ook de binnenkant van de doos. Mensen verkloten die dozen zo vaak.
Lijkt me mooi full set IWC. Op locatie afspreken bij VdV en geen zorgen maken.
Laat ons wel weten hoe t is gegaan dan. Succes .
Heb dit ook wel eens overwogen, wat voor een vergoeding vraagt een juwelier hier doorgaans voor?
Als de zaak waar het onderhoud gedaan werd in de buurt is, spreek dan daar af.
Vraag eerst bij die zaak of ze dat zien zitten om ter plekke snel na te gaan of het dat horloge betreft en dan weet je ditect of het horloge autentiek is, het horloge daar door hen werd onderhouden en door jouw verkoper daar werd aangeboden (mogelijk heeft jouw verkoper het ook pas aangekocht of gestolen).
Bel de partij op die het onderhoud heeft gedaan of ga er samen naar toe. Jullie wonen toch in de buurt en de verkoper zal begrijpen dat jij graag op safe wil spelen. Heb je de factuur gezien van het onderhoud?
Ben benieuwd wat je gaat doen
Particulier via Chrono niet doen, slechte ervaring mee gehad helaas met mijn Breitling Aerospace.
Verkoper gaf aan dat het horloge in goede staat was en volledig werkte, helaas was dat niet het geval.
Buiten Chrono afspreken en ter plaatse overmaken als je zeker van je zaak bent.
Mijn Zenith ook via een handelaar gekocht van Chrono en die wou hem ook face to face verkopen zonder Chrono
Je kunt om een kopie id (zonder nummer) en een bankafschrift zonder finance gegevens vragen zodat je in ieder geval een vorm van controle hebt.
Heb vrij veel gedaan via Chrono, zowel als koper en als verkoper. Ja het zijn graaiers met hun percentage maar als je goed contact hebt met de koper/verkoper dan kan het prima. Vraag om additionele foto’s met een papiertje met je naam/datum erbij etc. Heb zelfs een keer een horloge in NL gekocht en die persoon wilde alleen via Chrono afhandelen dus ook niet persoonlijk ophalen (was wel in corona periode). Ook geen probleem. Bij twijfel heb ik ook wel eens een LinkedIn verzoek naar de persoon gedaan om de identiteit te bevestigen.
In dit specifieke geval heeft Chrono geen toegevoegde waarde. Direct zaken doen buiten het platform om. Is wel lastig om de contactgegevens te delen maar dat lukt vaak wel via een omweg. Verkoper kan daarna de advertentie terugtrekken zonder kosten.
Als je voor overschrijven kiest vergeet dan niet van te voren je limit te controleren/ verhogen. Ergste geval zit je samen 4 uur aan de koffie omdat hier een tijdslot op zit.
Hangt een beetje van de juwelier af, en of je daar vaker komt. Een juwelier waar je vaste klant bent zal het waarschijnlijk gratis doen, eentje waar je voor het eerst en alleen hiervoor komt rekent een bedrag voor deze service. Qua bedrag kan het wel wat verschillen. Van gratis dus tot iets van €100 als er een eigen horlogemaker is en het horloge ter plekke open gemaakt wordt. Meestal staat er ook wel iets op hun site trouwens.
Klinkt misschien als een flink bedrag voor 10 minuten werk, maar…
1: bij een wat duurder horloge is het altijd het geld waard om zekerheid te hebben
2: wat zou jij doen als je juwelier was en de godganse dag komen er van die marktplaatsmensen met allerlei vragen zonder iets te kopen
200 euro !
Nou, aangezien Kahle 25 euro vraagt om een Speedmaster band op maat te maken, denk ik dat je zomaar een paar honderd euro kwijt bent
Is niet waar. Ik heb best vaak via C24 gekocht waarbij de verkoper het product al verstuurd had (en ik ontvangen) en geen t&t is opgegeven.
Ik zie hier geen problemen in. Chrono houdt je geld toch vast totdat jij bevestigd dat je het product daadwerkelijk hebt ontvangen. Maar als je toch f2f afspreekt zou ik de betaling rechtstreeks naar de verkoper doen. Als je verstand van het product hebt scheelt het weer in kosten;)
Wel Chrono goed duidelijk maken dat je het product NIET via hun hebt gevonden
Speedmaster band op maat maken is voor een beetje juwelier meer werk dan kijken of het een echte is…
Update: verkoper wil pas afspreken na betaling want “Chrono24 houdt het geld toch vast en heeft mijn gegevens, dus als er iets mis is komen zij achter mij aan” aldus de verkoper. Ook bij juwelier afspreken vond ze geen goed idee. Volgens mij is deze verkoper gewoon nogal huiverig wat ik ook wel weer snap, maar ik heb alleen een voornaam dus zoek iets meer zekerheid.
Ik heb wederom voorgesteld om in een restaurant af te spreken, en ben bereid mijn ID gegevens te sturen etc. Nu afwachten, mijn gevoel zegt dat ze niet akkoord gaat en ook de communicatie een beetje zat aan het worden is… Het zou erg zonde zijn als de koop niet doorgaat, maar ik lees in veel van jullie berichten dat vooraf betalen echt een dom idee is, dus dat doe ik dan ook zeker niet!
Omdat HF niet graag wil dat mensen die daar op Google naar zoeken op HF uitkomen.
Als je dat stukje fatsoen niet snapt, tsja.