Bij mij overheerst meteen argwaan als ik het verhaal zo lees. Ik begrijp dat je als verkoper ook voorzichtig bent, maar een voorstel afwijzen om op klaarlichte dag af te spreken in een publieke ruimte gaat wel iets te ver en dan geef ik nog de verkoper het voordeel van de twijfel en neem ik aan dat hij/zij zuivere plannen heeft. Ik zou niet afwijken van de eerdere suggesties hier in dit topic.
Eens. Ik was recent in contact met een verkoper die me wel foto kon bezorgen van papiertje met zān naam op naast het horloge, wel een foto van paspoort met zān naam op etc⦠Maar dan niet wou videobellen. Werd dan ook erg kregelig als ik er nog eens naar vroeg. Ik vond er van bij het begin iets vreemds aan, en als hij dan weigert te videobellen, tja⦠Buy the seller denk ik dan.
Mee eens. Mijn gevoel zegt dat de verkoper iets achter houdt, maar goed dat is mijn onderbuik. Bovendien, Aas de verkoper zoveel andere opties zou hebben, dan zou hij het kort hebben gehouden, dus hou je poot stijf.
Was in mijn geval ook. De beste man zegt in Lyon te wonen.
Komt nog vrij goed uit, ik passeer daar eind november voor een weekje Zuid-Frankrijk, dus kunnen we daar wel ergens een koffie drinken voor een eventuele deal.
Drie weken wachten ging hij echter sowieso niet doen!! Snap ik, als hij 'm meteen aan iemand anders kan verkopenā¦
Einde week naar Luik komen was dan weer geen probleem voor hem⦠Is voor hem 7u rijden en ietsje korter treinen. Vroeg hem dan waarom Luik en niet Gent (waar ik woon). āIk heb vrienden in Luikā.
āAls ik zeker ben van een verkoop maak ik vaak veel kilometers, is geen probleem voor mijā.
Allemaal best fishy, daarom ook dat ik aandrong op videobellen. Kon niet, die avond les in hotelschool. Volgens zijn papieren is ie 19. Ohja, hij kon ook op een random woensdagnamiddag afspreken, in Luik⦠Ondanks de hotelschool
Nu ik het zo teruglees klinkt het echt zo hard als een scam, dat het best grappig zou zijn mocht het echt zijn.
Ik heb wel eens particulier ācertifiedā gekocht op C24. Maar alles valt en staat met de communicatie en afspraken vooraf. Waar niet aan voorbij moet worden gegaan is de authenticiteit van het horloge, kun je die zelf vaststellen (hoe mooi alle documenten ook zijn, je loopt er zo in)? Nee? Dan bij een juwelier afspreken die dat wel kan. Willen ze dat niet? Dan is dit niet jouw horloge. Vraag dan of Jaap (@SuperC ) er eentje voor je kan vinden en sluit met hem een deal. Nog eens goeie koffie ook en waar voor je geld.
Ik heb ooit eens een of andere goedkope NH35 mod gekregen terwijl ik een duur merk (zo in de 5500 euro range) horloge had besteld. Ik koop enorm veel via Chrono24 en wat ik altijd doe is (laten) filmen wat er binnen komt en hoe ik het uitpak, ājust in caseā. Dat was hier mijn redding, want van het aannemen aan de deur tot het uitpakken is gefilmd door mijn zoon inclusief de constatering dat het een fake betrof. Gelijk gemeld bij Chrono24 en bij Visa (de betaalmethode die ik altijd gebruik voor aankopen online i.v.m. de verzekering) en het horloge is retour gegaan naar de afzender en de reservering op mijn creditcard is weer vrijgegeven. Het enige dat ik kwijt was, waren de verzendkosten Ć 19,- euro.
Gewoon buiten Chrono doen. Van de prijs kan dan wat af. Vooraf wat persoonsgegevens uitwisselen en even beeldbellen zodat je weet dat het klopt en de persoon te vetrouwen is. Daarnaast wel uitkijken bij het afspreken dat je geen fake in je handen krijgt.
Wauw. Goed dat je de deal hebt laten lopen. Waarom zou je niet even willen videobellen als je toch al bereid bent om af te reizen richting koper. Recent zelf ook met scammers te maken gehad (ging om een telefoon deal) en ook al had dit geen negatieve gevolgen voor mij, het blijft vervelend en doet wat met je vertrouwen in mensen.
Laatst kwam hier voorbij om in de AH af te spreken wat wel slim is eigenlijk. Kun je direct zelf geld pinnen en ziet de verkoper dat het echt geld is, en diegene kan het ook weer direct storten.
Ik verkoop regelmatig via C24 en ik spreek nooit met iemand af om het horloge buiten C24 om te verkopen. Helemaal geen zin in om op stap te gaan om iemand te ontmoeten, daarom verkoop ik ook via C24. Zou niet weten wat hier niet aan klopt.
Ik krijg van C24 de gelegenheid om gratis een advertentie te plaatsen met een enorm bereik met als voorwaarde dat bij verkoop ik 6,5% van de verkoopsprijs afdraag. Ik vind dit een billijke afspraak en vind het niet fair om dan buiten C24 om een deal te sluiten zonder de commissie te betalen nadat ik gebruik heb gemaakt van hun diensten. Dat dit de prijs iets duurder maakt voor de koper is niet mijn probleem, hij is vrij om een bod te doen of af te zien van een koop.
Degene die reageert op mijn advertentie zou moeten weten wat de risicoās en de voorwaarden zijn, anders moet hij niet op C24 advertenties reageren maar gebruik maken van Marktplaats of Ebay oid.
Je moet jezelf niet teveel slechte ideeƫn aanpraten. Zou je van een particulier gekocht hebben en het op hebben laten sturen? Zo ja, dan is fysiek afspreken toch gewoon beter dan op laten sturen? Welk deel van fysiek afspreken maakt dit gevaarlijker dan het horloge op laten sturen? Het lijkt me juist voor de verkoper risicovoller. Want die kan straks geen verzendbewijs laten zien als jij kwaad zou willen.
Edit, zie de post hierboven van @RedBaron , helemaal mee eens.
Als er zoveel twijfel is, waarom kijk je dan niet verder. Ik zie hetzelfde horloge op C24 bij handelaren buiten de EU staan die ook met BTW en bijkomende kosten van invoer, goedkoper uitvallen dan het horloge waarin je geĆÆnteresseerd bent.
Dan heb je in ieder geval nog reviews waarop je kan steunen wat betreft de betrouwbaarheid en authenticiteit van het horloge.
Nee ik zou niet van een particulier kopen als deze in het buitenland woont bijvoorbeeld, dan zou ik kiezen voor een aangesloten dealer. Mijn oog viel juist op deze advertentie omdat het een particulier in NL betreft. Het afspreken is ook niet het probleem voor de verkoper, het gaat erom dat ze dat pas wil doen als er betaald is en ik verder geen info heb behalve een voornaam.
Als ik de comments hier mag geloven hoef je van de support van CH24 niet zoveel te verwachten mocht er iets fout gaan met een particuliere verkoop. Vandaar dat ik voorzichtig ben
Je klinkt als iemand die gewoon lekker naar @SuperC moet gaan. Afspreken, kopje koffie. Horloge in de hand. Nog een horloge in de hand. Twijfelen, kopen, geld overmaken, en blij naar huis. Geen stress. Had ik ook vaker moeten doen, zoals bij de SBGR007 die ik ooit niet gekocht heb
Wat een gedoe rond het kopen van een gebruikte horloge. Als je niemand meer vertrouwd ga dan een nieuwe kopen. Hier mag iedereen aan huis komen en alles zien, geen probleem, en als ik iets koop dan wil ik ook bij de verkoper binnen stappen, Maar heb ooit een horloge gekocht van een forum lid en dat was in een ondergrondse parkeerplaats in Utrecht, wat daar voor gespuis rond liep. niet normaal. Dus dat afspreken op een vreemde plaats, is het ook niet.