Goed horloge of goed verhaal?

Ik kwam op dit topic door de BP FF. Een horloge dat nu al geen verkooptopper is, maar volgens mij wel de kurk waar het merk op drijft. Hoeveel mensen zouden hem kopen omdat hij mooi en goed is, maar toch ook zeker omdat het zogezegd het eerste duikhorloge is. Overigens een discussie die ik hier niet wil voeren verder.

4 likes

Ik mis opties drie en vier:

• ok, Boomer, wie is Paul Newman, en waarom kocht hij geen betere chronograaf?

• goed ontwerp. De rest is secundair. Zoals er meerdere van Cartier zijn.

Niet dat ik de suggestie van vooringenomenheid ten faveure van Cartier wil wekken, maar het blijft een chic merk.

2 likes

Was ooit mijn grail, vanwege de duikhistorie.

Later kwam ik tot de conclussie dat het een duikhorloge is dat probeert mooi te zijn.

Beetje als hamburger die probeert gezond te zijn…

2 likes

Cartier was allereerste polshorloge toch? De Santos in 1911?

Heb er helemaal niets mee.

Dameshorloges werden sowieso al eerder op/om de pols gedragen.

Verbazingwekkend dat Hodinkee wat anders aangeeft dan de website van Cartier. Je zou toch denken dat Cartier weet wat ze verkopen.

Ik kan de informatie over het appelleder niet terug vinden. Heb je een linkje?

Edit: Gevonden:

Is een potentiële optie zo lijkt het. Kalfsleder tegen dezelfde prijs is nog steeds de standaard.

1 like

Cartier maakt handig gebruik van de onverkrijgbaarheid van Rolex.
Slimme zet maar zodra de nieuwe Rolexplant gaat draaien is het over.

Ik breng Cuervo y Sobrinos in. Lang overleden merk wat toen eigenlijk ook al alleen maar een importeur was volgens mij, waar iemand de naam van heeft bemachtigd en er een chic merk van probeert te maken. Alleen wel met goedkope off-the-shelf ingekochte uurwerkjes en verder niets bijzonders aan afwerking of materiaal…

Side note: bij een Cartier tank betaal je meer voor het tijdloze ontwerp dan de naam volgens mij

Gewoon een overgeprijste prul als je het mij vraagt :hushed:

1 like

Voorlopig gaat die nog niet draaien.

Te weinig personeel die de uurwerken in elkaar kan zetten.

1 like

Lijkt me gewoon een urban legend die ze rond de opening van een nieuwe fabriek gebouwd hebben. Ik vertrouw hun Sales & Marketing voor geen haar.

1 like

Tja die cartier is veel dollar voor weinig. Dat is pure marketing.

Die PN ligt iets anders. Ja het is een horloge van 10k, echter de verkrijgbaarheid in goede staat maakt deze zeldzaam.

En ja laten we eerlijk wezen, die dial (wit) is de mooiste die Rolex ooit gemaakt heeft. Maar ja. Er zijn maar weinigen die het kunnen betalen, laat staan dat er ook weinig mensen dit in het echt hebben gezien en of snappen.
(Uiteraard ga ik uit van goed staat, geen afgekloven exemplaar, zoals door jou getoond)

Maar indien wij allemaal ongevoelig blijken voor vakmanschap en marketing, dan dragen we allemaal zo een FW Casio. Dat is kwaliteit voor weinig.

5 likes

Hahaha. Dat hoeft ook niet. Wat ze ook zeggen, ze verkopen toch wel.

1 like

Tja. Die is ook veel te groot.

Oekraïens* :grin:

Oeps

Zou het wel weten hoor… :wink:

3 likes

Tsja. Dan maar twee welbekende knuppels in het hoenderhok gooien.

Goed verhaal maar de prijs is niet meer overeenkomstig de kwaliteit.

Overigens een Speedmaster gehad, een Reverso niet. Maar staan wel op de shortlist :joy:

8 likes

Een zeker nieuw stalen time/date only sporthorloge van 40K+ komt ook wel in aanmerking dan :grin:, maar laten we die discussie niet opnieuw aanjagen :face_with_peeking_eye:

1 like

Ja die zijn leuk.

Maar zie je nu dat die subdials van een speedy eigenlijk te dicht naar het centrum staan.

Nadeel van een panda dial bij omega. Imho.

Behalve bij deze CK 2995 ( ze weten het goed te verbloemen) en bij de 38mm.

2 likes