Cartier verkocht ook al succesvol horloges voordat Rolex haar draaiplant saboteerde.
Tell me more, heb ik wat gemist voordat ik verslaafd werd?
Ik zag laatst een filmpje op YouTube dat de list prijzen bij JLC dalen.
Die hebben zich overschat of vergaloppeerd.
Optie 3 en 4 (jouw nummering) bespreek ik volgens mij letterlijk in mijn opening post.
Ik deel jouw mening over Cartier. Heb er meerdere. Maar hoeveel is design en hoeveel verhaal? Of kan je deze aspecten uberhaupt los zien?
Geinig, ik zag niet lang geleden verhalen dat JLC boutiques een paar horloges per kwartaal verkochten en AD’s (in Zwitserland!) geen voorraad meer inkochten. Zou dat iets met elkaar te maken hebben?
Hoe heette die medewerker van JLC ook alweer die hier laatst vertelde dat JLC zeker op gelijke voet hoorde te staan met PP etc.? Misschien kan hij er meer over vertellen…
Bij een Speedy kloppen de verhoudingen beter, veel beter…
En dan begin ik maar niet over die pushers en die crown guard en die te brede bezel…
Daytona
Speedy
Nee joh, buiten de santos is er letterlijk niet 1 horloge dat met Rolex concurreert in hun hele catalogus. Bovendien zit bij beide merken een heel groot gedeelte van de omzet in vrouwenhorloges. Bicolor dames DJ’s zijn nou net de modellen waar je bij de Rolex AD nog naar kon vragen zonder met bulderend gelach weggestuurd te worden
Kan ook GBP:CHF gebonden zijn.
Maar Zenith hield zijn prijzen ook al bijna 2j constant. Lijkt er wel op dat de industrie zich vergallopeerd heeft.
Waar en waar. Een Reverso is prachtig maar het is een uitgemolken (tijdloos ) ontwerp met een inferieur mechanisch uurwerk voor het geld. Nieuw vanaf net geen 10K…
Weird flex
Ik vergelijk de speedy niet met een ander horloge.
Ik zeg gewoon dat de subdials te ver naar het centrum staan.
Op een Speedy reduced vind ik dat dan weer visueel raar ogen.
True, die vind ik ook storender. Bij de gewone valt het enkel op bij panda-toestanden.
Denk wel dat door deze move, Omega toch wat extra speedy’s heeft kunnen verkopen, puur om het feit dat mensen toch eigenlijk het liefst “the real deal” willen hebben.
Het ging eerst over de geweldige Daytona toch, en daarna over de Speedy?
Waarbij je de Daytona spectaculair vindt en de Speedy maar matig?
Heb voor het gemak even de 40 millimeter Daytona vergroot tot formaatje Speedy en ze over elkaar gelegd… oordeel zelf
Lang verhaal kort, de Speedy is gewoon mooier!
Tenzij je de original Daytona bedoelt want die is dan weer wèl heel erg lekker
Jij hebt het over een witte dial, dat je het dan wel zou weten en een foto toont van de speedy.
Ik haal de daytona er niet bij.
Die Daytona die jij laat zien is sowiso een saai hork. Staal en witte dial. Saaier is alleen de 116520.
En als je dan toch van mening bent dat ik de daytona erbij haalde…. Het was een 4digit.
Ah kijk. Nu met plaatje. Die is sowieso mooier dan een speedy
Overlappende subdials doen het niet voor mij helaas maar lekker istie!
Nah, speedy tuesday is wel gaaf, die pulsometer ck2998(?) en die nieuwe witte speedy ook. ± net zo gaaf als el primero
Alle andere moderne stalen zwarte speedmasters mogen van mij naar de maan geknald worden.
Precies, ik kwam er pas achter dat in mijn BMW kunstleer zit, nadat iemand anders me dit vertelde. Het is bijna niet te onderscheiden van echt leer.