Goed horloge of goed verhaal?

On topic. Ik vind het space verhaal van Omega inmiddels zo’n uitgekauwd boterham dat ik de zoveelste Speedmaster gewoon niet meer trek.

Bovendien zijn er diverse andere merken met een link aan ruimtevaart zoals Fortis, Bulova etc. Ik durf wel te beweren dat er inmiddels meer G-Shocks in de ruimte zijn gedragen dan Omega’s :joy:.

8 likes

Waren die niet met een procent of 45 gestegen in echt enkele jaren? :joy:

1 like

Maar je ontkracht deze stelling gelukkig weer meteen met vergelijkende foto :+1:t2:

2 likes

Goed horloge. Voor een paar ruggen vertel ik er een goed verhaal bij. Iemand…?

6 likes

Geen stappenteller? :frowning:

Klopt, die doen al heel lang nep leer. SensaTec of zo iets toch? En ik las ergens dat ze nu ook Vegan interieuren aanbieden daar :grin: Wat de klant vraagt hé :man_shrugging:t2:

1 like

:thinking: :joy:

Subdials zitten op elkaar gepropt en deze witte variant accentueert dit. Net als dat de bezel nu dunnetjes lijkt.
Ook mooie auto’s kunnen niet elke kleur hebben :wink:

1 like

Dunne bezels vind ik juist wel mooi, de Seamaster is normaal niet een horloge die ik zou willen hebben maar deze Trilogy is imho perfect:

5 likes

Die Daytona nemen dan. :blush:

1 like

Eerste polshorloge met iets van lugs die er niet aan gesoldeerd waren of zo, als ik het verhaal goed in m’n hoofd heb. Er waren al 250 jaar wristlets, maar dat kon je geen purpose-designed polshorloge noemen, zeg maar. Uit 1904, overigens, de Santos.

Dus niet het eerste horloge om de pols, wel het eerste polshorloge (bij mijn weten) wat tijdloos als polshorloge te herkennen is, en niet als throwback naar trenches of wristlets.

Ze gebruiken echt heel erg prima quartz uurwerken, maar mijn vrouw betaalde 3400 voor haar nieuwe Tank Large op stalen bracelet. Die staan nu ook nog op staal voor zo’n 3850 in de boeken, en op kalfsleren band doen ze het voor 3450 list.

Die 4000 op alcantara is dus wat gechargeerd.

Interesseert me eigenlijk geen reet. De Renault tanks waar de Tank op gebaseerd is boeien me niet, het feit dat Santos Dumont een piloot was interesseert me niet, en Paul Newman en autoraces interesseren me niet.

Cartier is gewoon vaak erg goed, soms wat spannend, maar bijna altijd chic ontwerp. Al waren de modellen in 1982 uitgevonden voor een 25 jarig jubileum van Henk bij Beddenreus, het zou me niet boeien. Goed ontwerp is goed ontwerp.

Yup.

Nou, je dicht de Daytona te veel eer toe in die post. Dat kon veel scherper. God mag weten waarom iedereen los is gegaan op die dingen, maar vintage Breitling, Excelsior Park, Venus, en vele andere merken is veruit superieur van design, balans, elegantie en zelfs uurwerk.

De Daytona werd technisch pas wat toen er een Zenith El Primero in lag te ronken, maar toen hadden ze het ontwerp weer tot totale karikatuur laten afdwalen. De hele 16520 serie heeft van die rare koolranden om de subdials, de doodzonde van de geschroefde pushers, en een lomp ontwerp. De oudere Daytona’s zijn gewoon skeer en simpel, zonder enige finesse.

Kortom: Bij Daytonas betaal je voor matig tot slecht ontwerp wat ook nog eens verslechterde over de tijd, en dus zit het 'm allemaal in de kroon, de marketing en het verhaal.

Bij Cartiers betaal je voor ontwerp, ontwerp en ontwerp, en als je mazzel hebt ligt er een mooi uurwerkje in. Of niet. Maakt niet uit. Het is tenslotte Cartier.

Yup. Tenzij er een echte chronografenbouwer om de hoek komt kijken.

Maar we zijn het deze keer eens roerend eens, verder.

5 likes

Ik heb artico leder,kwam erachter wat het was
Toen ik vroeg of ik mijn reinigingset van mn,
Bank kon gebruiken.

1 like

Op de valreep. :blush:

1 like

Eh je kunt natuurlijk ook een sanda kopen van twee tientjes voor het ontwerp.

Ik denk dat je toch voornamelijk betaalt voor het prestige van de naam Cartier, en de enorme herkenbaarheid van haar ontwerpen. Net als bij :b:rolex

Naja, het oog wil ook wat. De uitvoering van zo’n sandra is ongetwijfeld best aardig maar de kwaliteit van rolex of cartier haalt zo’n knaken chinees echt niet hoor :stuck_out_tongue:

Laat staan alle (onzichtbare) kwaliteitscontroles en eisen wbt toleranties en performance.

Lekker hoor. Een half miljoen euro lekker? Dat dan ook weer niet.

Klopt. Maar ja, dan koop je een andere. Wegwerpspul. :see_no_evil:

2 likes

Dat geloof ik meteen. Het is het hele plaatje. En dat mooie ontwerp, én de afwerking, én de authenticiteit van het merk.

Daar betaal je voor :smile:

Zeker wel. Niet dat ik het kan betalen, maar als ik het zou kunnen zou ik zo een half miljoen overboeken.

Een stalen 6264 is ook wel next level hoor.

Dan wil je het misschien niet genoeg :stuck_out_tongue:

1 like

beetje hetzelfde toch? :man_shrugging:t2:

Echt? Zou toch echt liever een leuk zeilbootje kopen dan. Of een vakantiehuisje ergens. Of… nou ja, plenty andere dingen. Maar een horloge van 500k? Nope. Denk ook niet dat het perse een waardevaste investering is.

1 like