Goed horloge onder de 1000 euro

Beste leden. Ik ben echt een nieuw hierin. Altijd al met veel plezier naar horloges mogen kijken in de etalages maar helaas niet verder gekomen dan een festina… as augustus ga ik trouwen en ik ben geen ring type.
Ik ben op zoek naar een mooi horloge die een leven mee gaat en niet meer dan 1000 euro mag kosten. (Liefst minder wat die bruiloft kost al wat zeg.)
Uiteraard eerst naar de winkel geweest. Daar kwam men met Frederique constant aan en oris. Mooie horloges dat zeker. Oris vond ik mooier maar die zat meteen op 1500. atelier small second pointer day 44.00 MM, 1.732 (die vond ik wel het vetst)
Wat ik zoek is een degelijk horloge met als het kan een automatische uurwerk met open achterkant.
Verder datum/dag zou fijn zijn.
En een beetje tijdloos maar wel een beetje pit.
Bovenal het moet heel lang mee gaan.
Hamilton jazzmaster vind ik bijvoorbeeld een mooi horloge.
Maar de Fredrique constant business FC-270SW4P6 vind ik ook wel mooi.
Iemand tips of ideeën
Wat zijn merken die ik moet vermijden wat zijn merken waar ik naar moet kijken in mijn prijsklasse?

Nou ik hoop dat iemand me verder kan helpen voor augustus.
Alvast mijn dank voor het lezen

Heel erg veel keuze. Christian Ward heeft nu een leuke 50% sale. Met leuke modellen er in.
Hamilton ook goed betaalbaar.

Een Tissot Visodate is een leuke optie. Kijk vooral op watch2day voor de merken die je moet vermijden. M.u.v. Seiko en Deel Blue w.m.b.

3 likes

Top dank je voor de tip. Christopher Ward hoor ik voor het eerst. mooie horloges zie ik.
Ook goede kwaliteit neem ik aan?

Welkom! http://shop.seiko.nl/product/seiko-horloge-SPB041J1/
Is ook een erg mooi horloge. Gezien de stijl misschien wel gaaf? Heeft datum, open achterkant. En gaat met goed onderhoud je hele leven nog wel mee.

1 like

Tissot Visodates automatic tussen de 5 en 6 honderd euro
( duurdere Tissots worden steeds lelijker :slight_smile: )
Max Bill quartz bauhaus rond de € 500,-
en Max Bill Automatic iets boven de € 900,-

2 likes

Bedank zeg.
De seiko vind ik erg mooi. valt zeker in de style die ik zoek.
De max bill mist voor mij net iets ruigheid als je dat zo mag zeggen.
Tissot Visodates automatic is zeker een die in de smaak valt.

Kunnen we niet een standaard lijst genereren voor de nieuwkomers onder ons? met budget erbij?
Niet om @Mabawatchit maar ik zie deze vraag nu wel erg vaak voorbij komen.
De ene keer is het onder de €200,-, en dan is het weer onder de 3K en ga zo maar door.
Lijkt me een stuk handiger voor de nieuwelingen om dit al in de introductie teksten te kunnen lezen met eventueel de linkjes en wat plaatsje erbij.

5 likes

Hoi AlcoS,

Ik ben helemaal voor. ik heb namelijk wel zitten zoeken voordat ik deze topic opende maar kwam steeds in discussies verzeild die niet op mij van toepassing waren.
Een overzicht met goede merken binnen een prijssegment zou ik zeker kunnen waarderen.

1 like

Die dus :wink:

4 likes

Ging alleen op de titel af…

11 likes

Negeer al het advies is dit topic. Iedereen spuit alleen zijn eigen paradepaardjes. Kijk op Chrono24.nl, daar kun je zien wat je kunt krijgen en tegen welke prijs. Je zult bijvoorbeeld zien dat je voor 1000 euro een heel eind komt bij Oris en dat zou m.i. een prima keuze zijn.

3 likes

N.a.v. jouw wensen zou ik gaan voor de Tissot PRS516, of de Tissot Seastar 1000. De Seastar is een supergaaf horloge, maar de stalen band ervan voelt goedkoop aan vergelijkend met de stalen band van de PRS. Beiden zijn nieuw rond de €600,- te krijgen.

Ik zou zelf genoegen nemen met een mooi achterdeksel i.p.v. een doorkijkdeksel en een Longines Hydroconquest kopen. Dat is een klasse hoger dan Tissot en concurrent van Oris.

Je kan ze via Chrono24 nieuw kopen van een betrouwbare verkoper uit Duitsland.

https://www.chrono24.nl/search/index.htm?countryIds=DE&dosearch=true&maxAgeInDays=0&pageSize=30&priceTo=-1&query=Longines+HydroConquest+Automatic&redirectToSearchIndex=true&sortorder=1&usedOrNew=new

1 like

ik zou zeggen, kijk eerst wat je niet mooi vindt, dan weet je ook wat je wel mooi vindt en kan je daar verder op voortborduren,.Er is namelijk zoveel te vinden. bijvoorbeeld: https://www.boumanonline.nl/horloges/filter/heren?dir=asc&limit=48&order=price&price=25-1000

En op Chrono24 zit je helemaal geramd …

Dank voor de reacties tot op heden.
Een type duik horloge is niet mijn ding (sorry voor de fans) ik ben echt een beetje op zoek naar
http://www.chronoline.de/en/oris-artelier-small-second-pointer-day-745-7666-4051-5-23-71fc
zoiets
een beetje dus tussen dress watch en sport in denk ik.
Ik zie veel moois daar niet van.
Het gaat mij voornamelijk wat zijn merken waar je waar voor je geld hebt of waar je gewoon mee geramd zit zoals al is aangegeven met oris door @tomhster
zoals ik al zei ik ben geen grote horloge kenner maar wil niet een horloge die ik over 10 jaar weg kan doen omdat het niet meer werkt.

1 like

dan kan je op deze twee niet stuk gaan

of een mooie TAG

Wow ik wist niet dat een TAG in mijn prijs range zat. Tenminste in de buurt.
Beide horloges zien er cool en sterk uit. Het is zeker een overweging. Vooral de aphine is nog te overbruggen qua kosten

Thanks

1 like

ur welcome

De oris atelier (eigenlijk de andere ook wel) modellen worden weleens aangeboden voor prijzen onder de listprice. Ik heb mijn Oris in een promotie bij een Duitse juwelier voor een leuke prijs op de kop kunnen tikken.
Ik wist dat ik een aquis wou, dus heb gewacht op een voorstel wat ik niet kon weigeren.
Als je zeker weet dat je dit horloge wil kan je ook wachten tot deze aangeboden wordt (dichterbij of) binnen je budget. Voor aanbiedingen bij juweliers kun je chrono24 en dit forum in de gaten houden.

Wat ik trouwens nog wel als tip mee zou willen geven:
Op je bruiloft draag je zelf geen horloge. Zorg dat je zelf precies weet welk horloge je wil en vraag t.z.t. aan een juwelier of ze hem voor je bestellen. Op de dag zelf vraag je de ceremoniemeester om hem voor je te gaan kopen. Dan heb je dus echt een trouwhorloge…
Een Meistersinger is ook te vinden onder de 1000: de Neo.

Succes met de zoektocht!

2 likes

Ik ontdekte vandaag deze, en dat voor 593 euro, een opwindbare chronograaf van Duitse makelij