Goed horloge onder de 1000 euro

Veeemde ingesteldheid.

Topicstarter vraagt naar advies en suggesties. Die krijgt hij hier. Ook qua prijs en promoties. En inderdaad worden vaak horloges voorgesteld waarmee je al ervaring hebt. Mabawarchit zal heus wel zijn eigen keus maken

Chrono24 enkel plaatjes en prijzen.

1 like

Handwinder, wel zo leuk, en geen datum,… wel één van de vetste en origineelste horloges die je (nog) onder de €891,- kan krijgen. Het is met zijn 45mm wel een stevig klokje, maar hij draagt heerlijk.

6 likes

Geen concreet advies van mijn kant betreft het horloge, maar gewoon een tip…

Als het als alternatief voor een trouwring is,zou ik me niet blindstaren op een budget. Als jouw droomhorloge € 1.500,- is, pak je nu de pijn in de portemonnaie…maar over 3 jaar ben je druppel op de gloeiende plaat al lang weer vergeten en kijk je vol trots naar je vrouw en dan naar je klok om te haar vervolgens zeggen dat ze moet opschieten met boodschappen doen, want de winkel gaat zo dicht en je wilt wel om 6 uur eten op tafel.

Je horloge blijft en iedere keer dat je erop kijkt herinnert je aan je trouwdag en je vrouw…die paar knaken ben je al lang weer vergeten!

Ik zeg niet dat je meteen 5k moet uit trekken, maar bezuinig niet verkeerd!

21 likes

Over een jaartje of 6-10 hebben de meeste mechanische horloges wel weer een onderhoudsbeurtje nodig. Daarin presteert een simpel quartzje vaak beter dan een mechanische Zwitser :slight_smile:

Lekker stoer, een UFO op je pols Steinhart ocean one vintage chronoraph.

Tja…

7 likes

:joy:
Zonder dollen dit is zeer goed advies @Forrestx
Een groot voordeel is ook van een iets ruimer budget , dat de betere merken in beeld komen , zoals Tag.

Beste, wellicht zit hier nog een kanshebber tussen? Veel succes met de zoektocht.

https://www.diamondpoint.net/nl-nl/page/product_search_results#q=Oris

Sluit me aan bij Tag van @AlcoS , via Chrono24 al onder je budget:

Hier o.a. te krijgen:

https://www.chrono24.nl/tagheuer/aquaracer--id4257297.htm

5 likes

Tip: kijk ook hier even naar. Van Candide, een overigens berucht figuur op HF …

2 likes

Dit vind ik een topper uit de Tissot collectie…de T-Tempo…automaat, open caseback en COSC…(volgens mij rond de €800-900) hij is er ook met een zwarte wijzerplaat…

8 likes

Beste forum vrienden. Dat mag ik inmiddels wel zeggen na zoveel reacties. Inwaardeer enorm alle reacties eb het serieus meedenken. Ik kan mij vinden in het iets meer uitgeven voor wat meer kwaliteit. Daarnaast kan ik je zeggen dat ik nu al roep dat mijn verloofde op moet schieten en dat helpt niet ( totaal geen gezag hahaha) maar vervolgens weer kijken naar het geen je verliefd op bent geworden ( het horloge) maakt veel goed haha.

Ik denk dat ik chrono24 goed in de gaten ga houden. Zover ik van jullie begrijp hebben jullie daar goede ervaringen mee. Of het de oris word of toch een van de andere ben ik nog niet over uit. Ik ga in ieder geval een top 5 lijstje maken en bij de lokale juwelier kijken hoe ze echt zijn. Daarna zal ik via dit forum en chrono24 geduldig gaan zoeken.

Het horloge gaat ( wanneer deze is aangeschaft) naar de ceremoniemeester ter bewaring tot de grote dag.

Nogmaals mijn dank voor alle tips. En mocht je nog iets tegen komen dan hoor ik het graag. Ik ben in een moddag een stuk wijzer geworden. Het is heel leuk om te zien dat veel mensen even willen reageren en willen meedenken. Thanks

3 likes

Een goed adres voor Oris is Peter Frueh in Duitsland, even een mail sturen met een specifiek model, scheelt soms 25% met de list prijs

Dat mag ook wel, want hij zit voor een aantal klokjes een stuk boven de go-ing prijs vandezelfde horloges in NL

Negeer de webshop

Hangt er vanaf wat je wilt. Ik zou, als je gaat trouwen, kiezen voor een horloge wat onder veel omstandigheden mee kan en goed blijft. Ik zou dus kiezen voor een sportief gekleed horloge of een gekleed sporthorloge zo je wilt, maar zeker geen duiker of chrono.

Chrono’s omdat het moeilijk is voor dat budget een goede te vinden, en duikers omdat dat niet op een trouwerij past en buiten dat ook niet bijster flexibel is voor de “strand-naar-vergaderzaal” idee. Ik geloof dat als je naar die Frederique Constant kijkt, ik voor het koor aan het preken ben.

Ik zou echter wel kiezen voor iets wat water resistent is tot minstens 100m, ook in verband met draagbaarheid onder veel omstandigheden. En dan zou ik kiezen voor iets wat niet te groot of klein is in verband met tijdloosheid: Het is tenslotte je huwelijksklok.

Mijn suggesties:

1. Sinn. De 556 Anniversary.
    Tijdloos, Gekleed. Toch sportief. 200m WR, niet te groot en een echte alleskunner.

2. Seiko. De SARX03x serie.
    Idem dito. Tijdloos, gekleed. Weliswaar maar 100m WR, maar wel Diashield gehard, in tegenstelling tot de Sinn. Uit ervaring kan ik zeggen dat die laag op m’n SDGM uitstekend is. Mooie klokken, onverwoestbaar. En met import taks minder dan 1000 Euro.

3. Stowa. De Antea.
    Weliswaar maar 50m WR, maar toch een mooi Bauhaus horloge. Als je zegt dat je iets met Kleine Seconde complicatie mooi vind, dan zou een Bauhaus of Deck watch toch het ding moeten zijn. Op die deck watch kom ik terug. Stowa gewoon cool.

4. Hamilton Khaki Navy Pioneer.
    Ook met small second, maar dan weer 100m WR, een prachtig deck watch. Ik heb zelf de witte, en ben er erg content mee. Doet het goed op NATO, Croco, Vintage leer en is verbazingwekkend veelzijdig.

Overigens hebben al deze horloges saffier, display caseback, en hele fatsoenlijke uurwerken. Geen rare fratsen, geen over gecompliceerde spullen, gewoon makkelijk te servicen betrouwbare spullen.

10 likes

Hey die kende ik nog niet, ziet er dik uit zeg.

1 like

Misschien wat moois bij Certina of de nieuwe Nomos club Campus?

Mooi rijtje!

Deze mag er ook bij:

http://en.uhrenlounge.de/shop/alpina-uhren-105.html#Hersteller/105/Alpina/Serie/747/Alpiner%20Collection/Modell/39667/AL-525N4S6B.html

Ik heb laatst een aantal Alpina’s gepast en ik moet zeggen
prima kwaliteit en mooie afwerking.
Deze Startimer heeft het bekende ETA 2824 uurwerk wat makkelijk
een servicebeurt kan ondergaan. ( zou ik doen eens in de 7a8 jaar )
Het is ook 10ATM WR, dus een keer te water raken maakt niks uit.
En is ook nog voorzien van krasvrij saffier glas.

Grt.

1 like

Eens! Ik vind die dingen erg tof, er valt bijna een kleine collectie op te bouwen aan Startimers. En net even wat anders dan de geijkte Sinn/Damasko tools, net even wat anders dan de gemiddelde Flieger… Mooie kronen, mooie wijzerplaten en indices of nummers… Lekkere horloges.

Tikje aan de grote kant voor een tijdloze klok, maar zeer tof.

I approve. :slight_smile:

Met alleen indices:

Met nummerkes:

Met nummerkes en een KS: