Goed horloge onder de 1000 euro

Yes de alpina vind ik zeker mooi. Heb ook even goed gekeken naar wat ik van alle horloges die in deze topic voorbij komen nou mooi vind. En dan merk ik dat het tikkeltje retro me aanspreekt. Daarmee heb ik ook het idee dat het meteen tijdloos is. Retro is voor mij dan meer richting jaren 50 zoals de tissot visodates auto, de sinn 556, de stowa antea en zo kwamen er nog wat mooie voorbij. In die richting ga ik zeker zoeken.
ETA 2824 zie ik ook vaak voorbij komen als een goed uurwerk. Is dit direct te zien aan het horloge dat dit er in zit. Ik bedoel wordt dit op de bodemplaat bekend gemaakt? Of is dat gewoon navragen?

ETA 2824 is een goed uurwerkje, maar ook de Sellita’s doen er zeker niet voor onder, die zijn vrijwel analoog aan die ETA’s, er gaan zelfs stemmen op dat ze beter te servicen zijn. Ook de Seiko 6r15 uurrwerken spelen in diezelfde klasse mee qua betrouwbaarheid en accuratesse, maar eerlijk gezegd is Seiko nooit van het al te mooi decoreren van de uurwerken, althans niet in die prijsklasse.

Bij ieder horloge wat je koopt gewoon even de specs googlen, dat staat ten allen tijde op de Website aangegeven. Merk op dat er veel prodcenten zijn als Hamilton die ETA gebruiken maar er kleine aanpassingen aan maken, zoals bijvoorbeeld hier te lezen is: http://new.hamilton-uni.com/en/hamiltonCalibers

Sinn gebruikt ETA, terwijl Stowa in de Antea naast ETA Automaten ook wel Unitas handwinders gebruikt. Niets mis mee.

Gezien je die Seiko mooi vindt, kijk ook eens naar de andere modellen in de Presage lijn, daar zitten een aantal pareltjes in !

Raymond Weil Freelancer. Mijn ervaringen met RW zijn erg goed. Heb er zelf een en mijn vrouw heeft die van haar al 12 of 13 jaar. Ball Engineer king is pre order is eveneens onder de 1000 euro.

Ik heb lang over die post na zitten denken.

Wat als je je absolute droomhorloge aan je bruiloft koppelt… Ik ben inmiddels al zo’n anderhalf jaar gelukkig gescheiden. :unamused::relieved::grinning:

Maar ach, compartmentaliseren is een kunst.

Maar dat staat toch los van mijn post? TS geeft zelf aan dat ie een horloge wilt in plaats van een ring…ervan uit gaande dat je een trouwring koppelt aan je huwelijk ( :grimacing:) verwacht ik dezelfde associatie met een horloge dat de functie of het symbool van de ring overneemt…

Maar jij hebt dus je ring aan de wilgen gehangen en er een horloge voor het leven voor in de plaats gekocht? :slight_smile:

Overigens neem ik aan dat je niet trouwt met de verwachting weer te gaan scheiden…dat het anders loopt is natuurlijk een ander verhaal…

Het klopt wat je zegt. trouwen is de nummer 1 reden voor scheiden.
Echter zie ik het als volgt ā€œtrouwen gaat om de tijd die je samen doorbrengtā€ Voor mij staat een horloge daar symbool voor.

@Fate_Amenable_To_Change dank voor de uitleg van de uurwerken.
Ik wordt steeds een stukje wijzer.

Een dezer dagen zal ik een overzicht plaatsen van de horloges die in mijn top 10 staan.
Mis kunnen we er dan nog even met zn allen een voor en tegen op plaatsen.

Gezelligheid kent geen tijd… Denk je er wel aan om hem op te nemen in je huwelijkse voorwaarden, voor het geval je toch voor die vintage Rolex van 10k gaat :wink:

Ginault Ocean Rover.

Of wil hier iemand beweren dat het geen goed horloge is.

(… ja dat zeg ik omdat ik er 1 gekocht heb en die binnenkort hier moet gaan reviewen … Zag pas later dat er op dit forum 1 te koop stond :unamused: )

2 likes

Ten eerste zou ik als ik een huwelijksklokkie wilde kopen een nieuwe willen hebben. Gebruikt in alle ere, maar het is toch wat speciaals.

Ten tweede zou ik, hoe goed ook, geen hommage willen. En ten derde zou ik er geen duiker van maken. Een duikhorloge op je bruiloft heeft geen pas. Tenzij je in spiekerbroek met ruitjeshemd trouwt. :slight_smile: Dit zijn mijn tics, mind you. Mileage may vary.

@Mabawatchit, ja, het was zomaar een gedachte, geen reden tot reflectie. :slight_smile: Maar los van je redenen om te trouwen, of wat de toekomst ook moge brengen zei mijn vader altijd ā€œDoe wel, en zie niet omā€ dus gewoon lekker doen allemaal… Een horloge is altijd een mooi symbool voor de tijd die je samen doorbrengt.

Heeft je aanstaande eigenlijk nog inspraak hierin?

De Nomos CLUB 38 CAMPUS modellen worden gratis gegraveerd, ook wel leuk in plaats van de obligate trouwring

1 like

Gaat die niet redden voor Augustus trouwen … 6 maanden levertijd :disappointed: (Wel een mooi horloge!)

Zeker mooi horloge. En het graveren ga ik meenemen welk horloge het ook wordt. Dank voor de tip iig.

Of mijn vrouw ook iets te zeggen heeft? Ik ben nu nog even aan het kijken en zal haar betrekken bij het uitzoeken maar haar kennende zegt ze "je moet kiezen waat jij blij mee bent"
Kijk en dan komen we meteen bij de reden waarom we gaan trouwen en het al jaren met elkaar uithouden… we zijn naast geliefde ook hele gpede vrienden.
Heeft allemaal geen hol met het klokje te maken maar wel even leuk om te melden.

5 likes

Heb mijn Alpina al een jaar of 15. Kwalitatief uitstekende klok, 1x nieuwe band en 1x service. Top kwaliteit.

Sinn Instrument Watches 556 a €890 (ETA2824-2)
Sinn Instrument Watches 556 a €890 (ETA2824-2)

Sinn 556 Anniversary €1000 (ETA 2824-2)

Hamilton Khaki Navy Pioneer 40 Blue Dial €709.-
ETA 2895-2

STOWA Antea Klassik KS €1020
Peseux 7001

Seiko Presage Herenhorloge-SPB041J1 €890.-
6R27

tissot visodate €419
ETA 2836-2

Oris Artelier Small Second, Pointer Day €1390.-

Hamilton jazzmaster viewmatic €995.- ETA H10 H32755851

Hamilton Jazzmaster Traveler GMT Auto €845.- H32585551 CAL 2893-2

Hamilton Jazzmaster TRAVELER GMT AUTO€895.- H32625555 CAL 2893-2

Sinn 556 Anniversary €1000 (ETA 2824-2)

Hamilton Khaki Navy Pioneer 40 Blue Dial €709.-
ETA 2895-2

STOWA Antea Klassik KS €1020
Peseux 7001

Seiko Presage Herenhorloge-SPB041J1 €890.-
6R27

tissot visodate €419
ETA 2836-2

Oris Artelier Small Second, Pointer Day €1390.-

Hamilton jazzmaster viewmatic €995.- ETA H10 H32755851

Hamilton Jazzmaster Traveler GMT Auto €845.- H32585551 CAL 2893-2

Hamilton Jazzmaster TRAVELER GMT AUTO€895.- H32625555 CAL 2893-2

zet 4 spaties voor opgemaakte tekst
1 like

Helaas de plaatjes zijn niet mee gegaan. Dit zijn de horloges geworden waar ik een keus uit ga maken.
Ik ben heel benieuwd of er horloges tussen zitten die finaal afgeraden worden.

1 like

Ik zeg het lijstje uitprinten ophangen en…

4 likes

Goed plan. Mijn a.s. vrouw houd hem vast op dit moment… het pijltje ik het lijstje.

3 likes

Op dit moment wacht zij vast al jaren :joy: