Ik zit met een kwestie. Ik heb een Seiko SNZF15K1 (18e verjaardag cadeau, speciaal naar mijn mening) en een Certina DS-2 automatic (erfstuk) en baal dat ik ze beide niet aan durf naar bijvoorbeeld het werk of als ik de handen uit de mouwen steek.
Ben ik stom dat ik zo moeilijk doe over een goedkopere Seiko die veel mensen als beater zullen zien, of kan ik er beter een leuk ander horloge als beater bij kopen (suggesties)?
Tenzij je stratenmaker (of iets anders waarbij je bovengemiddeld veel risico op schade loopt) bent zou ik ze vooral lekker dragen. Dat is toch waar je het meeste plezier beleeft bij horloges. Het zijn nu eenmaal gebruiksvoorwerpen.
Daarbij: wat is het ergste dat er kan gebeuren? Dat er een krasje op komt?
De Seiko kan wel wat hebben. Weet niet wat voor werk je doe maar ik zou hem waarschijnlijk gewoon dragen.
Een erfstuk als horloge heb ik zelf ook. Draag hem regelmatig maar ben hier wel iets zuiniger op, ook al is het één van m’n goedkopere horloges.
Koop dan gewoon een leuke casio erbij en draag die tijdens het werk.
Als het emotionele waarde heeft zijn ze onvervangbaar en de prijs doet er dan niet toe. Dus hou die voor naast het werk zou ik zeggen.
Ik ben er in principe voor om alle horloges te dragen. Uiteraard hou ik ook wel een beetje rekening met wat ik ga doen. Maar gelet op niet echt fysieke arbeid vallen de risico’s mee. Maar als je echt bang bent om ze te beschadigen dan lijkt een Casio G-shock de beste oplossing.
Ik heb daar ook last van op het werk.
Heb altijd stalen banden gedragen maar m’n werkhorloges hebben wel wat opgelopen de laatste jaren.
Heb nu een G Shock gekocht en die lijkt zich goed te houden in de grote boze mensenwereld.
Ik weet niet wat je budget is maar voor een paar tientjes heb je er al ééntje. Zeker tweedehands maar dan moet je wel oppassen, er zwerven een boel nepperts op Marktplaats rond.
Ik snap je punt wel, vooral het erfstuk zou ik nooit dragen naar mijn werk. Ik zou een G-shock aanraden, knal je heerlijk zorgeloos om je pols en blijft gaan.
Ik heb deze benoemd tot werkhorloge.
Ben hovenier en stratenmaker.
Heeft veel te lijden maar ik geniet dagelijks van deze klok.
Had m voor niet teveel overgenomen van forumlid.