Das topspul ja.
maar wie van de huidige kleuterklas kan nog een nonius aflezen, erger, wasda veur 'n ding?
Ach zo erg is het toch ook weer niet? De meeste zullen toch hopelijk ook nog wel weten dat een schroefmaat 2x rondgaat voor 1mm?
Ik gebruik wel eens de liniaal app als ik de afstanden van lugs wil meten. Werkt goed.
Kan alleen geen screenshot plaatsen maar bij interesse vast wel in de Play Store te vinden.
Gewoon met een rolmaatâŠ![]()
Ik zou voor kapton tape op een Mitutoyo gaan, je kunt de origin op 0 stellen⊠Ze zijn niet goedkoop. De SR44 knoopcel die erin zit heeft een enorme levensduur want het meetchipje verbruikt extreem weinig stroom. Dit in tegenstelling tot de chinese neppers ze zien er hetzelfde uit voor een gebruiker die er niet vaak mee werkt. Ze worden vaak ook op MP aangeboden als echt en nieuw. Zie voor een tutorial: https://www.youtube.com/watch?v=KG6I2gNGVwM
Eric-J
Je moet hem ook wel uitzetten he.
Ik heb een collega die consequent weigert ze uit te zetten, op het werk - er slingeren er daar zoân 6 stuks (Mitutoyoâs) rond op onze afdeling. Eind van de dag zet ik ze zelf dan maar allemaal weer uit. ![]()
Jij hebt geen multifocus-bril die al bijna aan zijn grenzen zit denk ik.
Ik weet hoe ze werken, maarre⊠âŠen, het verzoek is tot 2 decimalen.
Gebruik ik ook, maar het blijft wel metaal. Een krasje is zo gemaakt. Dus oppassen. Zoân goedkope digitale is dus prima om een tweede meting te doen, of als je geen metaal op metaal wilt gebruiken.
Door dat ding ook al eens een stolp op de grond gepleurd en raakte ik twee indexen kwijt van een redelijk uniek horloge. Maar daar mag ik die schuifmaat natuurlijk niet de schuld geven⊠![]()
![]()
Erger zelfs.
zoals een facebook post waar gevraagd wordt âweet jij nog wat dit isâ met de afbeelding van een nonius.
zelfde met cassettebandjes, walkman, bankbiljet van 50 gulden enz
ot
ik post er dan een 100 gulden Erasmusbiljet onder ![]()
of nog leuker, een biljet van 2,50 ![]()
Dank voor de reacties allemaal! Ik denk dat ik gewoon wat kapton tape plak op de bekken van mijn Mitutoyo of anders een kunststof Wiha Digimax aanschaf (het zijn immers niet alleen de bekken die kunnen krassen, maar ook de âsteelâ van de schuifmaat zelf).
Denk dat het meeste wel gemeld is, schuifmaat is nauwkeurig tot op ongeveer 0,05mm. Zou de stalen met kapton in de bekken doen, krassen komen er toch wel op de kast bij het dragen! Dus om vanwege de stalen âsteelâ naar kunststof te gaan is niet nodig.