Sinds enige tijd verzamel ik vintage horloges. Deze hebben vaak een onderhoudsbeurt nodig, dit varieert van een nieuw glas tot vervanging kroon etc. Nu laat ik dit bij een horlogemaker doen in dienst van Repko (herestraat Groningen), echter ben ik hier niet zo tevreden over; een vingerafdruk aan de binnenkant van het glas werd niet weggeveegd (terwijl ik dit expliciet had gevraagd) en de horloges komen terug met stof onder het glas. Daarnasst vind ik de kosten te hoog.
Ik ben nu op zoek naar iemand die beschikt over de kennis en vervangende onderdelen (in het algemeen) en die niet te duur is (al is dit natuurlijk relatief).
Wie geeft me de gouden tip ?
Toen ik er nog woonde zat er een goede en niet al te dure horlogemaker aan het begin van de a-weg, vanaf de vismarkt net over de brug. Kronos volgens mij.
Succes
Neem maar contact met me op. Ik heb een hele goede thuiswerker in Groningen. Reparaties lopen via mij. Prijs is redelijk en de kwaliteit is gegarandeerd top.
Niet helemaal bekend met het fenomeen thuiswerker??? Geeft niet, ik leg het even uit.
Een thuiswerker werkt niet voor jan en alleman maar alleen voor een selecte groep opdrachtgevers. Hij wil namelijk helemaal niet bekend worden omdat hij geen loperij van allemaal vreemde snuiters bij de deur wil. Veel gerenomeerde juweliers maken gebruik van deze zogenaamde thuiswerkers. Niet het werk maar wel de eer. Als je snapt wat ik bedoel.
In plaats dat er positief wordt gereageerd op de mogelijkheid om tegen zeer redelijke prijzen reparaties aan horloges te kunnen laten verrichten in Groningen en omgeving, ga je liever iemand een beetje afzeiken. Fijn hoor!!
@ Schockman; voor beide reacties is wat te zeggen.
Wat ik hier op het forum lees is dat men open en eerlijke adviezen geeft op vragen. Vandaar de opmerking “geef gewoon de naam”.
Aan de andere kant snap ik ook dat de “thuiswerker” zijn anonimiteit wil behouden.
Ik denk dan ook niet dat het een kwestie van “afzeiken” is, maar meer een té kort-door-de-bocht-reactie. Voel je niet persoonlijk aangevallen.
Niet helemaal bekend met het fenomeen
thuiswerker??? Geeft niet, ik leg het even uit.
Een thuiswerker werkt niet voor jan en alleman
maar alleen voor een selecte groep opdrachtgevers.
Hij wil namelijk helemaal niet bekend worden omdat
hij geen loperij van allemaal vreemde snuiters bij
de deur wil. Veel gerenomeerde juweliers maken
gebruik van deze zogenaamde thuiswerkers. Niet het
werk maar wel de eer. Als je snapt wat ik bedoel.
Tja Goedkoop !! zeg je dat ook tegen de garage monteur als hij je auto moet repareren ,of wanneer je een nieuwe hypotheek nodig hebt en zegt het uur tarief is te duur ! wanneer begrijpen mensen dat horlogemaker een echt vak is opleiding kost minimaal 4 jaar en nog 4 tot 6 jaar nodig om echt goed te worden dit is het probleem mensen willen wel iets kopen maar wanneer iets onderhoud behoeft is alles duur.
Er zijn steeds minder horlogemakers dus eindelijk kunne zij vragen wat ze verdienen ! wie dat niet wil moet lekker naar een prutser gaan.
Ook de juwelier is geen oplossing deze verdubbeld meestal de kosten maar kan zelf nagenoeg niets repareren. goede tijden komen er aan ! zeker nu vintage horloges steeds meer waardering krijgen.
Tsja … ik snap het ook niet helemaal. Of helemaal niet.
Je bent bijna niet actief op het forum en dan kom je ineens met een dergelijke reactie op een topic dat al 8 jaar (!) ligt te slapen. Maar affijn, ik begrijp dan weer wel wat je zegt.
Hoe dan ook, inmiddels repareer ik veel zelf, veel leuker! En mocht eens iets extra aandacht nodig hebben van iemand met goede ervaring en of ditto opleiding, dan geloof ik dat het forum binnen zn leden meerdere horlogemakers heeft waar ik vaak positieve dingen over lees
Trouwens:
Ik krijg de indruk dat de opleiding tot horlogemaker juist groeit en er weer meer mensen voor (gaan) kiezen de afgelopen jaren. Puur een gevoel, uit informatie die ik links en rechts lees hier op het forum en elders, cijfers heb ik niet.
Nee hoor Santa een blije man knap dat je weet of ik een boos ben,het verbaasd me alleen hoe naïeve reacties op een horloge forum, je enig niveau verwachten maar sommige reacties van " horloge liefhebbers" zijn nog erger dan oude wijvenpraat Horlogemaker is een prachtig vak nog mooier dit te delen met liefhebbers die het waarderen en niet zeuren over de kosten als je een auto rijd breng je deze ook voor onderhoud naar de garage die rekenen gewoon 65 per uurloon en dan vind iedereen dit normaal maar wanneer het een horloge betreft moet ineens alles goedkoop. Gelukkig zijn heel veel liefhebbers wel bereid te betalen voor een goede reparatie.
Ik ben bang dat je niet voor een dubbeltje eerste rang kunt zitten en de vraag is of je dat überhaupt zou moeten willen. Het servicen van een mechanisch uurwerk is een delicaat klusje dat je niet door de eerste en de beste prutser moet laten doen.