Goede rubber banden met quick release? (AKA Barton Silicone Elite only)

Twee jaar geleden, toen je ze regelmatig met een kortingscode voor € 15 in huis had was het leuk, al moest je er wel een aantal weken op wachten. Nu de prijs gestegen is en met BTW en inklaring boven de € 30 uitkomt is de prijs/kwaliteit wat mij betreft een beetje uit balans. Ik weet dat ze via Amazon nog voor € 25 te bestellen zijn, maar daar zijn kleuren/maten beperkt.

Gisteren heb ik dit alternatief besteld voor € 8,- incl. levering binnen 10 dagen en BTW (dus geen inklaring).

De meningen op Reddit lopen uiteen van vergelijkbare pasvorm als Barton met een iets ander materiaal, tot vermoedens dat het dezelfde banden zijn met een ander merkje. Ik ben benieuwd en zal het laten weten als 'ie binnen is.

5 likes

Het lijkt er verdacht veel op. Ik ben benieuwd.

1 like

Vandaag toevallig binnengekregen (voor €0.90 totaal) en ik zie geen verschil tussen de Barton en deze Samco behalve de merkprint.

3 likes

Goed om te weten, bedankt ook voor de link naar het andere topic, wist niet dat deze banden al besproken werden.

1 like

Ik heb er ook twee. Lijkt idd hetzelfde als de Barton banden maar heb wel het idee dat ze iets meer stof aantrekken

De Samco band is binnen. Het ontwerp is exact dezelfde als de Barton. Net als bij de Barton is de Samco band een beetje smal: Op de band staat 22 mm, met mijn digitale schuifmaat meet ik op 21,2. Ook de kleur is gelijk of nagenoeg gelijk aan die van de Barton (groen/zwart).

Ik heb de band een uurtje gedragen om mijn Promaster Tough en het materiaal lijkt inderdaad wat meer stof aan te trekken/vast te houden dan de Barton, al is het nog steeds minder dan bij andere goedkope siliconen banden. Klein detail; de gesp is beduidend netter afgewerkt bij de Samco.

Conclusie: Prima bandje voor 20% van de prijs van het origineel. De Barton is iets beter, maar niet 5x zo goed :grin:

@skv welke is dit en is er ook een korte versie?

Edit; toch maar het topic doorgelezen :blush:, ik zie dat het een Barton is. Valt de zwarte onderkant erg op?

Nee die valt helemaal niet op om eerlijk te zijn. Heb het bandje alleen niet meer gedragen sinds vorige zomer… :slight_smile:

1 like

Ik heb 2 verschilende sailcloth banden gehad van Barton. Allebei met scherpe/harde randjes. Die droegen niet prettig.
Mijn rubberstraps (siliconen vind ik niet prettig dragen en ze trekken stof/lint aan) komen bij esprit-nato vandaan. En allemaal in QR versie mogelijk.

1 like

In het grijs is de Samco ‘Elite’ ook prima :+1:

2 likes

Even dit draadje onder het stof vandaan trekken. Deze week na lang wachten weer eens een nieuwe Barton Elite Silicone ontvangen voor m’n Citizen NY. Het verzenden vanuit Barton duurde ruim 1,5 maanden, mede omdat Barton ‘m pas na bijna twee weken op de post deed, maar ja so be it… Gekozen voor de zwart-geel variant met gunmetal buckle. Grote blij, kom qua rubber/silicone toch altijd weer terug bij deze Barton banden.

5 likes

Je kunt ze beter via Amazon bestellen,iets duurder dan rechtstreeks bij Barton maar met een paar dagen binnen

1 like

Ja klopt, heb je helemaal gelijk in…
Ik heb ze eerder ook bij Amazon besteld met levertijd van een dag, maar de laatste tijd vind ik de keuze qua kleuren beperkt bij Amazon en ik wilde nu een gunmetal buckle… Dan moet je dus even wat geduld hebben 🤷🏼

1 like

Hij is lekker he? Staat hem goed. De mijne kwam deze week ook binnen na 6 weken:

1 like

Ja echt een top band. Kleuren komen ook echt mooi overeen zo te zien. Enjoy… :+1:t3:

1 like

Ik heb vandaag deze band van Juelong binnengekregen.

Het is FKM/fluorrubber dus het trekt geen stof aan en lijkt erg op natuurrubber.

1 like

Ik heb nooit natuurrubber gedragen dus dat kan ik niet beoordelen maar ik heb ook een paar Juelong FKM banden en die bevallen goed. Zacht en geen stofmagneet.

1 like

Absoluut, ik heb deze ook in het blauw gehad + een FKM tropic, ook van Juelong.

Ik heb deze natuurrubberen Borealis strap gehad, toen ze nog gewoon $20 kostte. Het gewicht en de structuur is vergelijkbaar, als is gevulkaniseerd natuurrubber iets stijver en heeft het vooral een meer uitgesproken geur.

3 likes

@fdpg1963 ik was helemaal vergeten dat ik er destijds ook over geschreven hebt, in dit topic nota bene :slight_smile:

1 like

Hartelijk dank! Ik heb ook een Ali Barton strap van het merk Samco die volgens mij precies hetzelfde is als het origineel. Erg soepel en zacht siliconen en exact hetzelfde ontwerp, ook 2 kleurig.

Ik draag echter liever FKM dan siliconen, voelt gladder en fijner op de huid. Ik vind het overigens enkel leuk staan en praktisch met zwemmen maar uiteindelijk draag ik liefst een RVS schakelband, maar dat is persoonlijk.

1 like